نویسنده: یونس بهرامی
// سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹

بازی Halo Infinite ممکن است از قابلیت Xbox Play Anywhere پشتیبانی نکند

آیا بازی Halo Infinite از قابلیت Xbox Play Anywhere پشتیبانی خواهد کرد؟ شرکت مایکروسافت هم مطمئن به نظر نمی‌رسد.

به‌تازگی با توجه به صفحه‌ی بازی Halo Infinite در وب‌سایت رسمی ایکس باکس، به نظر می‌رسد این بازی از قابلیت Xbox Play Anywhere (قابلیتی که اجازه می‌دهد تنها با یک بار خرید، بازی را هم روی کنسول ایکس باکس وان و هم پلتفرم پی سی انجام دهید) پشتیبانی نمی‌کند. با توجه به این‌که این قابلیت در صفحه‌ی رسمی بازی وجود ندارد، برای عده‌ای این شبهه ایجاد شد که این شوتر علمی-تخیلی شامل این برنامه نخواهد شد. 

در این میان، وب‌سایت گیم‌اسپات با پیگیری این قضیه، توانست از سوی شرکت مایکروسافت جواب مبهمی دریافت کند که حتی می‌تواند منجر به شکل گرفتن سؤالات بیشتری شود. یکی از سخنگوهای شرکت مایکروسافت در جواب به گیم‌اسپات گفته است: 

بازی هیلو اینفینیت برای ایکس‌باکس و ویندوز 10 در دست ساخت قرار دارد. این استودیو برای ساخت بهترین هیلوی ممکن زمان مورد نیاز را دریافت کرده و ما زمانی که آماده شویم، اطلاعات بیشتری را با شما در میان خواهیم گذاشت.

آنچه در نمایشگاه E3 2018 از بازی هیلو اینفینیت دیدیم، تنها یک دموی فنی برای موتور گرافیکی Slipspace بود. این دمو، تنها به این قصد ساخته شده بود تا جهان بازی و قدرت موتور گرافیکی آن را به ما نشان دهد و لزوماً به این معنا نیست که آن صحنه‌ها در بازی نهایی هم وجود خواهد داشت. ناگفته نماند که بدون تردید تا عرضه بازی هیلو اینفینیت زمان زیادی باقی مانده است و این قضیه از آنجایی که تقریباً سه سال از عرضه‌ی بازی Halo 5: Guardians در مهر سال ۱۳۹۴ (اکتبر سال ۲۰۱۵) می‌گذرد، عجیب به نظر می‌رسد. 

Halo Infinite

از این رو، اقدام شرکت مایکروسافت قابل درک است که نتواند اطلاعات زیادی از بازی ارائه بدهد. این اطلاعات، شامل پشتیبانی یا عدم پشتیبانی بازی از قابلیت Xbox Play Anywhere هم می‌شود و ممکن است در آینده سازندگان جواب شفاف‌تری به این ماجرا بدهند. اما چیزی که باعث ابهام در جواب مایکروسافت می‌شود، این است که آن‌ها در جواب خود از کلمه‌ی «ایکس‌باکس وان» استفاده نکرده و تنها از «ایکس‌باکس» استفاده کرده‌اند. آیا ممکن است که جدیدترین نسخه‌ از بازی هیلو اینفینیت، به نسل هشتم کنسول‌های شرکت مایکروسافت نرسد و به نسل آینده موکول شود؟ همین الآن هم چنین شایعاتی از گوشه و کنار به گوش می‌رسد و با توجه به جواب مایکروسافت، امکان این قضیه وجود دارد. با این حال، این قضیه قطعی نیست و هنوز در صفحه‌ی رسمی بازی هیلو اینفینیت در سایت ایکس‌باکس، عبارت ایکس‌باکس وان به چشم می‌خورد. گیم‌اسپات اعلام کرده است که تلاش می‌کند برای مطمئن‌ شدن از این ماجرا، دوباره با Microsoft تماس بگیرد. 

جدیدترین نسخه از سری بازی‌های هیلو، در نمایشگاه E3 2018 و در کنفرانس شرکت مایکروسافت معرفی شد. همان‌طور که گفته شد، آن نمایش ارتباط مستقیمی با خود بازی نداشت و استودیوی 343 اینداستریز (343Industries) در آن زمان هنوز آماده نبوده تا از خود بازی نمایشی ارایه بدهد. تا اینجا، می‌دانیم که بازی از قابلیت لن (LAN) و تقسیم صفحه (Split-Screen) استفاده می‌کند و احتمالاً حالت بتل رویال در آن وجود نخواهد داشت. همچنین، بازی هیلو اینفینیت در زمان عرضه برای مشترکین سرویس Xbox Game Pass رایگان خواهد بود. 

در دیگر اخبار پیرامون این بازی، می‌توان به شایعه‌ی حضور صداپیشه شخصیت مستر چیف در این بازی اشاره کرد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده