نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

چه انتظاراتی از کنفرانس بتسدا در E3 2018 داریم؟

در این مطلب نگاهی به انتظارات‌مان از کنفرانس بتسدا در E3 2018 خواهیم داشت که با بازی‌هایی چون Fallout 76 و Rage 2 پا به این رویداد می‌گذارد.

زمانی که بتسدا اولین بار کنفرانس اختصاصی خودش را در نمایشگاه E3 برگزار کرد، شاید کم‌تر کسی انتظار داشت که این کنفرانس‌ها، در سال‌های بعدی هم ادامه‌دار باشند. با این حال این شرکت آن‌قدر در این رویداد موفق عمل کرد که در سال‌های بعد هم کنفرانس اختصاصی داشته باشد و امسال در E3 2018، برای چهارمین سال متوالی شاهد کنفرانس این شرکت خواهیم بود. این کنفرانس در ساعت ۶ صبح ۲۱ خرداد به وقت ایران برگزار خواهد شد و تا به امروز، حضور دو بازی Fallout 76 و Rage 2 در آن رسما تایید شده است و برای باقی موارد، سراغ احتمالات و شایعه‌ها خواهیم رفت. 

بتسدا در سال‌های گذشته، ثابت کرده بازی‌هایی را به E3 می‌آورد که با فاصله کمی پس از معرفی، رسما منتشر می‌شوند و امیدواریم که امسال هم حداقل برای اکثر بازی‌هایی که نمایشی در این کنفرانس خواهند داشت، شاهد چنین شرایطی باشیم. همراه زومجی به نگاهی به انتظارات‌مان از کنفرانس بتسدا باشید:

بازی fallout 76

Fallout 76

Fallout نام بزرگی است؛ آنقدر بزرگ که می‌تواند به‌تنهایی بار کنفرانس بتسدا در نمایشگاه امسال را به دوش بکشد. آنقدر بزرگ که طرفدارانش پس از انتشار تیزری کوتاه از Fallout 76، بی‌صبرانه منتظر نشسته‌اند تا مشخص شود که این بازی، واقعا چه شرایطی دارد و چه جایگاهی در بین بازی‌های سری خواهد داشت. هنوز هیچ اطلاعات درست و حسابی در مورد Fallout 76 ارائه نشده است و بتسدا هم به جز یک تیزر کوتاه و اشاره به ارائه اطلاعات بیش‌تر در کنفرانس، جزییاتی در اختیارمان قرار نداده است. تنها موردی که با قاطعیت می‌دانیم، این است که بازی به‌نوعی مربوط به والت 76 خواهد بود. این والت که می‌توانید در مقاله منتشر‌شده در زومجی بیش‌تر با جزییات آن آشنا شوید، محلی برای نگه داشتن گروهی از افراد متخصص بود که باید ۲۰ سال پس از انفجار اتمی، وارد جهان ویران‌شده می‌شدند و اولین قدم‌ها را برای بازسازی آن برمی‌داشتند. البته اطلاعات ارائه‌شده در تیزر، نشان می‌دهند که در‌های پناهگاه پس از ۲۵ سال از انفجار باز شده‌اند و در صورتی که داستان بازی چنین شرایطی داشته باشد، پیش‌بینی می‌شود که در Fallout 76، شاهد جهانی به مراتب بی‌رحم‌تر از نسخه‌های قبلی این مجموعه باشیم. چرا که ۲۵ سال پس از انفجار اتمی زمان خیلی زیادی نیست و در این شرایط، با دنیایی رو‌به‌رو خواهیم شد که هنوز هیچ قدمی برای بازسازی آن برداشته نشده است و هیچ نشانه‌ای از بهبود وضعیت در آن دیده نمی‌شود. 

البته یک سری تئوری‌های دیگر هم در مورد Fallout 76 وجود دارند؛ از اینکه بازی یک اثر تماما آنلاین خواهد بود و همان نقشی را ایفا خواهد کرد که Elder Scrolls Online برای سری الدر اسکرولز داشت. با این حال به‌شخصه به عنوان یکی از طرفداران این مجموعه، امیدوارم که Fallout 76 تبدیل به چیزی مثل New Vegas شود و شاهد بازی با داستان درست و حسابی باشیم. یک خبر خوب دیگر در مورد این اثر هم اینکه Fallout 76 توسط استودیو بازیسازی خود بتسدا ساخته می‌شود و این، نشان از مهم بودن این بازی دارد. همچنین اخیرا شایعه‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه فال‌اوت 76، قرار است با فاصله‌ای تقریبا یک ماهه پس از رونمایی کامل در کنفرانس بتسدا روانه بازار شود که چنین چیزی برای طرفداران این مجموعه بیش‌تر شبیه به یک رویا به نظر می‌رسد. 

بازی Rage 2

Rage 2

Rage 2 به یک بازی جهان‌باز درست و حسابی تبدیل شده است و قصد به تصویر کشیدن جهانی پر از آشوب و هرج و مرج را دارد

نسخه اول Rage، تجربه‌ای بود که مشکلاتش بیش‌تر از ویژگی‌های مثبتش به چشم آمدند ولی خب افرادی که آن را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که بازی چه پتانسیل بالایی داشت و در صورت نبود یک سری مشکلات جزئی، می‌توانست به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در بین بازی‌های آخرالزمانی تبدیل شود. حال نسخه دوم این سری چندی پیش معرفی شده است و قطعا یکی از مهم‌ترین نمایش‌های امسال بتسدا در کنفرانسش را هم به خود اختصاص خواهد داد. اید سافت‌ور به عنوان توسعه‌دهنده نسخه اول، در ساخت Rage 2 تنها نیست و این بار، استودیو اولانچ، سازنده بازی‌هایی مثل Mad Max و Just Cause هم آن‌ها را یاری خواهد کرد. بدون شک بتسدا اولانچ را به دلیل داشتن تجربه زیاد در زمینه ساخت بازی‌های جهان‌باز به تیم توسعه این بازی اضافه کرده است و به همین دلیل، Rage 2 جهانی وسیع‌تر و آزادی‌عمل بیش‌تری را در اختیار طرفدارانش قرار خواهد داد. 

تا به امروز بتسدا یک تریلر از گیم‌پلی بازی Rage 2 منتشر کرده است که با توجه به آن، دیوانه‌وار بهترین صفت برای توصیف این بازی است. به نظر می‌رسد که هدف سازندگان در Rage 2، به تصویر کشیدن هرج و مرج و آشوب یک دنیای آخرالزمانی است و بازی، حس و حالی شبیه به سری فیلم‌های Mad Max دارد. بتسدا قطعا در کنفرانس نمایش جدیدی از این بازی خواهد داشت و احتمالا، اطلاعات بیش‌تری هم از آن به اشتراک می‌گذارد. 

بازی Quake Champions

Quake Champions

یکی دیگر از نمایش‌های محتمل (بخوانید قطعی) بتسدا در کنفرانس امسالش، مربوط به بازی Quake Champions خواهد بود. اثری که در حال حاضر نسخه Early Access آن در دسترس قرار گرفته است و البته واکنش‌های ضد و نقیضی را در پی داشته و راستش را بخواهید، خیلی نتوانسته به آن دنباله‌ای که از مجموعه بزرگ Quake انتظار داشتیم تبدیل شود. پس کنفرانس بتسدا، بهترین زمان برای این شرکت است تا اطلاعاتی از برنامه‌هایش برای آینده بازی و بهبود وضعیت آن ارائه دهد و حتی زمان در دسترس قرار گرفتن نسخه نهایی آن و خارج شدن از حالت Early Access را به اشتراک بگذارد. بتسدا حتی شاید پا را فراتر از این هم بگذارد و بازی را برای کنسول‌ها هم تایید کند. 

Starfield

Starfield

هنوز نمی‌دانیم که Starfield چیست، توسط چه استودیویی ساخته می‌شود و اصلا واقعی است یا خیر

این دومین سالی است که نام Starfield حول کنفرانس بتسدا به گوش می‌رسد. ابتدا اجازه بدهید اشاره کنیم که تصویر بالا، صرفا ساختگی است و رسمیت ندارد. طبق شایعه‌ها، Starfield بازی کاملا جدید بتسدا است که جهانی بسیار وسیع خواهد داشت و در آن، شاهد المان‌های آنلاین خواهیم بود. با این حال بتسدا، هنوز کوچک‌ترین اشاره‌ای هم به این بازی نداشته است و اصلا بعید نیست که امسال هم خبری از این بازی در کنفرانس این شرکت نباشد. ولی خب در صورتی که Starfield با آن عظمتی که در شایعه‌ها اشاره شده رونمایی شود، قطعا اتفاقی ویژه برای کنفرانس بتسدا خواهد بود. چرا که این شرکت با حضور فال‌اوت 76 و ریج 2، دو بازی از دو مجموعه شناخته‌شده دارد و قطعا در کنار این آثار، رونمایی از یک IP کاملا جدید می‌تواند حس و حال متفاوتی به نمایش بتسدا ببخشد و سورپرایز بزرگ این شرکت باشد. البته باید این مورد را در نظر داشته باشیم که برنامه بتسدا برای کنفرانس‌هایش، به تصویر کشیدن بازی‌هایی است که با فاصله زمانی نسبتا کمی منتشر می‌شوند. ولی اینکه تا به امروز هنوز هیچ اطلاعاتی از Starfield ارائه نشده و اکثر استودیوهای مرتبط با بتسدا هم در حال کار روی بازی دیگری هستند، موردی است که باعث می‌شود نتوانیم خیلی به رونمایی از Starfield امیدوار باشیم. 

بازی Elder Scrolls

The Elder Scrolls

خب این یکی بیش‌تر شبیه به یک آرزو است که البته، می‌توان آن را آرزوی محال هم خطاب کرد! البته تا چند روز پیش این آرزو خیلی هم محال نبود و شخصا امید زیادی داشتم که نسخه جدید The Elder Scrolls، امسال معرفی شود ولی پس از معرفی بازی Fallout 76 و مشخص شدن اینکه استودیو بازیسازی بتسدا مشغول کار روی این اثر است، حال خیلی بعید به نظر می‌رسد که بتسدا فعلا برنامه‌ای برای الدر اسکرولز بعدی داشته باشد. چون این مجموعه، آنقدر بزرگ است که بتسدا توسعه آن را به استودیو دیگری نبخشد و از طرفی هم بعید به نظر می‌رسد که استودیو بازیسازی خود بتسدا، همزمان روی یک الدر اسکرولز و فال‌اوت کار کنند. پس شاید بهتر باشد که امسال هم خیلی به دیدن لوگوی زیبای الدر اسکرولز و رونمایی از نسخه جدید این مجموعه امیدوار نباشیم. مگر اینکه بتسدا بخواهد حداقل ساخته شدن این بازی را رسما تایید و برخلاف روتین همیشگی‌اش در E3، اعلام کند که بازی به این زودی‌ها منتشر نخواهد شد و مثلا، باید سال آینده منتظر آن باشیم. قطعا چنین چیزی هم برای طرفداران این مجموعه خوشایند خواهد بود چرا که حداقل از ساخته شدن بازی خیال‌شان راحت می‌شود. 

قطعا بزرگ‌ترین سورپرایز بتسدا برای کنفرانسش می‌تواند معرفی نسخه جدید الدر اسکرولز باشد؛ حتی اگر این معرفی در حد فقط یک تایید ساده از ساخت بازی باشد

البته با اینکه احتمال معرفی نشدن الدر اسکرولز جدید به مراتب بیش‌تر از معرفی شدن آن است، ولی به احتمال خیلی زیاد کنفرانس امسال بتسدا خالی از محتویات مرتبط با الدر اسکرولز نخواهد بود. بسته الحاقی Summerset بازی The Elder Scrolls Online امروز (۱۵ خرداد) منتشر خواهد شد و شاید بتسدا برای تبلیغ هرچه بیش‌تر آن، تریلری نمایش دهد. همچنین ما نسخه کارتی Legends را هم از این سری داریم که شاید محتویات جدیدی برایش در کنفرانس بتسدا معرفی شود. ولی خب قطعا آرزوی اصلی طرفداران این سری، معرفی شدن نسخه بعدی آن است که باید منتظر ماند و دید چنین چیزی رخ خواهد داد یا خیر. 

Prey

بسته الحاقی بازی Prey

اگر از جمله افرادی باشید که روزانه زمانی را در توییتر به چک کردن اکانت شرکت‌های بازی‌سازی اختصاص می‌دهند، در جریان هستید که اخیرا حساب توییتر بازی Prey اقدام به انتشار یک سری توییت‌های مرموز کرده است که خیلی‌ها، آن‌ها را مرتبط با معرفی شدن بسته الحاقی این بازی می‌دانند. چنین چیزی اصلا هم بعید نیست که هیچ، خیلی هم محتمل است چون بتسدا و آرکین پس از انتشار این بازی، خیلی پشتیبانی جالبی از آن نداشته‌اند و کنفرانس بتسدا بهترین زمان است تا یک بسته الحاقی درست و حسابی برای این بازی معرفی شود. بسته‌ای که گفته می‌شود داستان آن، در کره ماه روایت خواهد شد و قرار است چندین ساعت گیم‌پلی داشته باشد. بتسدا و آرکین، پیش از این در بازی Dishonored 2 هم اقدام به انتشار یک بسته الحاقی درست و حسابی کرده‌اند که در واقع، بیش‌تر شبیه یک نسخه کامل بود و گیم‌پلی طولانی داشت و شاید چنین اقدام مشابهی را در قبال بازی Prey هم شاهد باشیم. 

بازی Fallout Shelter

بازی‌های موبایل و واقعیت مجازی

اصلا بعید نیست که امسال هم شاهد معرفی و انتشار بازی موبایل جدیدی از بتسدا باشیم

بتسدا در سال‌های گذشته، نشان داده که به تجربه موارد جدید هم علاقه دارد و نمی‌خواهد صرفا یک سازنده بازی‌های AAA باشد. این شرکت در این راستا بازی موبایل Fallout Shelter را معرفی و روانه بازار کرد که استقبال خوبی را هم از طرف مخاطبین در پی داشت. پس شاید امسال هم شاهد معرفی بازی یا بازی‌های موبایل بیش‌تری از جانب این شرکت باشیم و چه بهتر که مثل شلتر، همزمان با معرفی شاهد انتشار بازی هم باشیم. اما بخش دیگری که بتسدا نسبت به آن علاقه نشان داده، واقعیت مجازی است. این شرکت نسخه واقعیت مجازی بازی‌هایی چون Doom یا Skyrim را منتشر کرده است و شاید، امسال هم شاهد معرفی تجربه‌های واقعیت مجازی جدید‌تری از جانب بتسدا باشیم. 

DOOM

نسخه جدید یا محتویاتی برای بازی‌های بزرگ

بتسدا معمولا قدرت خوبی در مخفی نگه داشتن پروژه‌هایش دارد و به همین دلیل بعید نیست که امسال هم در کنفرانس این شرکت شاهد سورپرایز‌هایی باشیم. درست است که اید سافت‌ور مشغول کار روی Rage است، ولی حداقل می‌توانیم آرزوی دیدن نسخه جدیدی از سری Doom را داشته باشیم که آخرین نسخه آن، به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد. یکی دیگر از مجموعه بازی‌های بزرگ بتسدا، سری Dishonored است که با توجه به خلوت بودن سر استودیو آرکین، شاید معرفی تجربه‌ای مرتبط با آن بعید هم نباشد. این وسط بتسدا یک سری بازی دیگر مثل Wolfenstein یا The Evil Within هم دارد که معرفی نسخه جدید آن‌ها تقریبا غیرممکن است. چرا که هنوز زمان خیلی کمی از انتشار آخرین نسخه آن‌ها می‌گذرد. با این حال شاید بتسدا، یک سری محتویات و DLC داستانی جدید برای آن‌ها در نظر داشته باشد که کنفرانس E3 این شرکت، می‌تواند بهترین مکان برای رونمایی از چنین محتویاتی باشد. البته در مورد ولفنشتاین، بتسدا چون چند بسته الحاقی منتشر کرده است، عده‌ای پیش‌بینی می‌کنند که شاید شاهد معرفی نسخه‌ای کامل از بازی به همراه DLC‌ها باشیم. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده