نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

چه انتظاراتی از نینتندو در E3 2018 داریم؟

نینتندو در نمایشگاه E3 2018 با دست پر حاضر خواهد شد، اما آیا می‌توانیم انتظار سوپرایز هم داشته باشیم؟

پر بیراه نیست اگر بگوییم نینتندو همیشه در روزهای E3 ساز خودش را می‌زند و راهش را از دیگر ناشرها و توسعه‌دهنده‌ها کاملا جدا می‌کند. امسال نیز نمایشگاه E3 2018 برای نینتندو غیر از این نخواهد بود و با برنامه‌ای که در نظر گرفته، فارغ از اینکه در دیگر کنفرانس‌ها چه اتفاقی بیافتد نظرها را به سمت خودش جلب خواهد کرد. نینتندو سوییچ در دومین سال خودش به سر می‌برد و هیچ نشانی از کاهش سرعت محبوبیتش دیده نمی‌شود. این کنسول در کمتر از دو سال ۱۸ میلیون نسخه فروخته و رکورد سریع‌ترین فروش یک کنسول نینتندو را در هم شکسته است. نینتندو این را می‌داند و بمب‌های زیادی برای بزرگ‌ترین رویداد گیمینگ سال در نظر گرفته است. در ادامه، نگاهی به پروژه‌های معرفی نشده، شایعات و آرزوها می‌پردازیم. لازم نیست حتما طرفدار دو آتشه‌ی نینتندو باشید تا از دایرکت امسال لذت ببرید، ژاپنی‌ها همیشه چیزی برای همه در سبد محصولاتشان دارند.

super smash bros

Super Smash Bros

تمرکز اصلی نینتندو در کنفرانس ویدیویی و غرفه‌ی خود در E3 2018، بازی Super Smash Bros خواهد بود

بزرگ‌ترین بازی نینتندو در E3 امسال، بازی Super Smash Bros خواهد بود. این بازی به شکل کاملا اتفاقی در نینتندو دایرکت اخیر معرفی شد. از تیزر این بازی می‌دانیم که اینکلینگ‌ها از بازی Splatoon 2، ماریو و لینک با ظاهر جدیدشان در Breath of the Wild شخصیت‌های تایید شده‌ی این بازی مبارزه‌ای هستند. حدس و گمان‌های بسیاری در مورد شخصیت‌های جدید در این بازی زده می‌شود و با توجه اینکه شاهد نسخه‌ی تازه‌ای هستیم که برای سوییچ ساخته شده (و قاعدتا پورت نسخه‌ی Wii U نخواهد بود) نمایش گیم‌پلی قطعا نقطه‌ی عطف کنفرانس ویدیویی خواهد بود. علاوه بر ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای که Super Smash Bros به خود اختصاص خواهد داد، در طول نمایشگاه مسابقات این بازی با حضور بازیکنان حرفه‌ای آن برگزار خواهد شد. تمرکز نینتندو در E3 2018 صد در صد روی سوپر اسمش خواهد بود و می‌توانیم انتظار تاریخ عرضه در ماه سپتامبر، همراه با آغاز به کار کردن سرویس آنلاین سوییچ را داشته باشیم. تنها دیدن شکل و شمایل جدید بازی روی سوییچ و کاراکترهای جدید، تنها برگ برنده‌ی مورد نیاز نینتندو در E3 امسال خواهد بود. اما این همه‌ی ماجرا نیست.

metroid prime 4

Metroid Prime 4

یکی از بزرگ‌ترین اعلام‌های نینتندو در سال گذشته، نسخه‌ی چهارم بازی فوق‌العاده محبوب متروید پرایم بود. نینتندو که تنها لوگوی بازی را نشان داده و تا به حال سکوت کرده است، این فرصت را دارد که اطلاعات بیشتری از این بازی اکشن اول شخص کلاسیک در اختیارمان بگذارد. بله، بسیار بعید است با وجود Super Smash Bros و پوکمون، متروید را امسال ببینیم و خود نیتندو هم اعلام کرده تمام بازی‌هایی که در مورد آن‌ها در دایرکت E3 2018 خود صبحت خواهد کرد در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد، اما متروید غولی است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت. از آخرین نسخه‌ی شماره‌دار متروید پرایم ۱۱ سال می‌گذرد و طرفداران تشنه‌ی تجربه‌ی یک بازی ناب دیگر با کاراکتر Samus هستند. البته که بازی‌های این سری در سبک پلتفرمر ساید اسکرولینگ (مانند نسخه‌های کلاسیک دهه‌ی نود) در سال‌های گذشته برای 3DS منتشر شده‌اند و بازخورد خوبی هم داشتند، اما عرضه‌ی یک بازی از سری اصلی روی سوییچ قطعا مورد استقبال خواهد بود. اگر نینتندو بخواهد خیلی هوای دارندگان سوییچ را داشته باشد، می‌تواند با پورت یا ریمستر سه‌گانه‌ی اصلی متروید که روی Wii منتشر شد بود یک سوپرایز عالی در E3 امسال داشته باشد.

Pokémon Let's Go Pikachu/Let's Go Eevee

اگر شرکت پوکمون و استودیوی Game Freak تصمیم نمی‌گرفتند همین چند روز پیش بدون هیچ اعلامیه‌ی قبلی بازی‌های جدید سری پوکمون را معرفی کنند، می‌توانستیم آن را در رتبه‌ی دوم مورد انتظارترین بازی‌های کنفرانس ویدیویی نینتندو در E3 2018 قرار دهیم. احتمالا به خاطر عظمت این بازی و Super Smash Bros، نینتندو و شرکت پوکمون تصمیم گرفتند بازی Pokémon Let's Go! Pikachu/Let's Go! Eevee را مراسمی مجزا معرفی کنند. با این اسم پوکمون بعید است از لیست E3 نینتندو خط بخورد و احتمالا تریلر کوتاهی از بازی خواهیم دید. E3 سال دیگر تمرکز نینتندو روی نسخه‌ی نسل هشت (نسل بازی‌های پوکمون) این بازی خواهد بود و فعلا باید با پیکاچو و ایوی سر کنیم.

retro studios

بازی جدید استدیو Retro Studios

رترو استودیو با ساخت دو مجموعه Metroid Prime و Donkey Kong County نام خودش را به عنوان یکی از بهترین استودیوهای فرست پارتی نینتندو ثبت کرده است. ریمستر جدیدترین نسخه‌ی دانکی کانگ همین چند هفته پیش برای سوییچ منتشر و با بازخوردهای بسیار خوب مواجه شد و وظیفه‌ی ساخت متروید بعدی هم که با بندای نامکو است. حال طبق شایعات جدید از منابع موثق، رترو در حال کار روی یک بازی ریسینگ در دنیای سری Star Fox با نام Grand Prix است. این خبر اگر صحت داشته باشد از چند جهت حائز اهمیت است؛ اول اینکه رترو، آی‌پی تقریبا فراموش‌شده‌ی Star Fox را پس از سال‌ها زنده می‌کند و بعد از چند اسپین آف ضعیفی که از این سری داشتیم، حال یک استودیوی کارکشته مسئول برگرداندن فاکس مک‌کلاد شده است. از طرف دیگر این مسیر متفاوت برای رترو است و طبق شنیده‌ها، این بازی قرار است درست مانند Mario Tennis Aces بخش داستانی داشته باشد. این شایعات با اینکه از منابع گوناگونی شنیده شده‌اند، اما رسمی نیستند و شاید یک بازی کاملا جدید از آن‌ها ببینیم و شاید هم اصلا در E3 امسال حضور نداشته باشند.

yoshi

Yoshi

در دایرکت سال گذشته بازی Yoshi معرفی شد و دیگر خبری از آن نشنیدیم. با توجه به اینکه در تریلر سال پیش زمان عرضه‌ی بازی سال ۲۰۱۸ اعلام شد، در نمایشگاه امسال به احتمال زیاد تاریخ عرضه‌ی دقیق آن را خواهیم شنید. این بازی ساید اسکرولینگ دو و نیم بعدی مکانیک تازه جالبی معرفی کرده که به وسیله‌ی آن می‌توان دوربین بازی را ۱۸۰ درجه چرخاند و پشت محیط بازی را دید. محیط‌های مقوایی یوشی انتخاب هنری بسیار مناسبی برای این سبک بازی هستند و حتما طرفداران خاص خودش را پیدا می‌کنند.

Fortnite

Fortnite، بازی جدید کپکام و دیگر بازی‌های ترد پارتی

سوییچ از زمان عرضه‌اش تا به حال به شکل کاملا قابل قبولی توسط ناشرها و استودیوهای ترد پارتی پشتیبانی شده است. عرضه‌ی بازی‌های Skyrim, Doom و اخیرا معرفی Wolfenstein 2 توسط بتسدا روی این کنسول اتفاق بسیار خوشایندی بود که کمتر کسی هنگام معرفی سوییچ انتظارش را داشت. بنابراین می‌توان انتظار داشت این روند امسال هم ادامه داشته باشد و در E3 خبرهای بیشتری از دیگر بازی‌های غیرنینتندو روی سوییچ بشنویم.

سوییچ تا به حال مورد استقبال سازندگان ترد پارتی قرار گرفته و امسال نیز شاهد معرفی چند بازی بزرگ غیرنینتندویی برای آن خواهیم بود

محتمل‌ترین گزینه‌ای که ماه‌ها است در مورد آن صحبت می‌شود، عرضه‌ی بازی فورتنایت روی نینتندو سوییچ است.  بخش بتل رویال این بازی این روزها داغ‌ترین بازی روز دنیا است و هرماه حدود ۲۵۰ میلیون دلار برای اپیک گیمز درآمد تولید می‌کند. با توجه به عرضه‌ی آن روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و قابلیت کراس پلی بین پلتفرم‌های مایکروسافت، هیچ بعید نیست Fortnite سهمی هم از کنسول محبوب نینتندو ببرد. این بازی حتی روی iOS هم عرضه شده و قطعا در سوییچ عملکرد بسیار خوبی از لحاظ فنی خواهد داشت. همچنین تجربه‌ی فورتنایت روی یک کنسول دستی احتمالا بازیکن‌های بسیاری را جذب خود خواهد کرد.

کپکام و نینتندو دو شرکت باسابقه‌ای هستند که سال‌ها است روابط نزدیکی دارند و بسیاری از بازی‌های کنسول‌های نینتندو به طور انحصاری توسط کپکام تولید شده است. امسال کپکام یک بازی اکشن ماجراجویی برای سوییچ، ایکس باکس وان و ویندوز در وبسایت رسمی E3 2018 لیست کرده که احتمال می‌رود همان ریمیک Resident Evil 2 باشد. جدیدترین نسخه‌ی این سری یعنی Resident Evil 7 برای سوییچ معرفی شده که البته به خاطر ماهیت نوع عرضه‌ی آن (که تنها از طریق استریم قابل اجرا است) مورد انتقاد قرار گرفته اما ریمیک رزیدنت ایول ۲ می‌توان طرفداران این سری را روی سوییچ خوشحال کند.

همانطور که اشاره کردیم بتسدا رابطه‌ی بسیار خوبی با نینتندو در این یکی دو سال اخیر داشته و بازی‌های بزرگ خود را برای این کنسول دستی/خانگی منتشر کرده است. با معرفی بازی آنلاین Fallout 76، هیچ بعید نیست در کنفرانس ویدیویی نینتندو یا حتی خود کنفرانس بتسدا خبری از عرضه‌ی این بازی روی سوییچ بشنویم.

nintendo labo

معرفی‌های مورد انتظار

در کنار این موارد حرف و حدیث‌هایی هم از دی‌ال‌سی بازی Super Mario Odyssey و یک کیت جدید برای نینتندو Labo شنیده می‌شود. بازی سوپر ماریو ادیسی همچنان در اوج خودش به سر می‌برد و با اضافه شدن محتوای آنلاین «بادکنک‌های لوییجی»، نفس تازه‌ای در آن دمیده شد. اما یک DLC آفلاین کامل شاید با اضافه کردن یک یا دو دنیای جدید، می‌تواند این بازی را تا مدت‌ها تازه نگه دارد. پروژه‌ی خلاقانه‌ی نینتندو یعنی Labo هم با بازخورد مثبتی رو به رو شده و ساخته‌های مخاطبان آن همان چند روز اول عرضه‌اش نشان از پتانسیل بسیار بالای ترکیب سوییچ با ورقه‌های مقوایی داشت. معرفی یک بسته‌ی دیگر با اسباب‌بازی جدید به سبک بسته‌ی Variety Kit قابلیت‌های این وسیله‌ی جانبی را به مرحله‌ی بعدی خواهد برد.

در یک دنیای ایده‌آل، کنفرانس ویدیویی نینتندو بهترین مکان و زمان برای معرفی نسخه‌ی بعدی بازی Animal Crossing است. این بازی شبیه‌ساز شهرداری که شیگرو میاموتوی کبیر طراح آن بوده، یکی از بزرگ‌ترین آی‌پی‌های نینتندو است که در این سال‌ها کمتر از آن شنیده‌ایم. نسخه‌ی New Leaf که برای 3DS در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، تا به امروز حدود ۱۲ میلیون نسخه فروش رفته است. این بازی را شاید بتوان نسخه‌ی بسیار بزرگ‌تر بازی‌هایی چون Harvest Moon یا Stardew Valley با گرافیک سه‌بعدی دانست. هیچ خبری از معرفی نسخه‌ی سوییچ آن به گوش نمی‌رسد اما برای طرفداران بازی‌های این چنینی، عرضه‌ی نسخه‌ی پنجم Animal Crossing روی سوییچ محقق شدن یک آرزو است.

همانطور که می‌بینید نینتندو با دستی کاملا پر در E3 امسال حاضر خواهد شد. حتی اگر انتظارهایمان را هم پایین بیاوریم و امیدی به معرفی‌های شگفتی‌ساز نداشته باشیم، باز هم دست خالی بیرون نمی‌رویم. شاید عمده‌ی گیمرها تمرکزشان را روی کنفرانس‌های سونی یا دیگر شرکت‌ها گذاشته باشند، اما نیم‌نگاهی به نینتندو کافی‌ است تا بازی مورد علاقه‌ی بعدی‌تان را از این کنفرانس انتخاب کنید. پس سه‌شنبه، ۲۲ خرداد ساعت ۸:۳۰ صبح کنفرانس آنلاین نینتندو را تماشا کنید و تنوعی به لیست بازی‌های مورد انتظارتان دهید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده