نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

احتمال افزایش پیشنهاد والت دیزنی برای خرید شرکت فاکس قرن 21

در پی پیشنهاد جدید کامکست، حال گفته شده است که والت دیزنی نیز در نظر دارد تا پیشنهاد جدیدی را برای خرید شرکت فاکس قرن 21 ارائه دهد.

آذر سال گذشته، والت دیزنی اقدام به خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن بیستم از کمپانی فاکس قرن 21 کرد. ارزش این قرارداد ۵۲ میلیارد دلار اعلام شده بود. با این حال، هفته گذشته بود که شرکت کامکست پیشنهاد جدیدی را برای خرید شرکت فاکس قرن 21 ارائه کرد. پیشنهاد جدید کامکست حدود ۶۵ میلیارد دلار عنوان شده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، والت دیزنی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش پیشنهاد خود برای خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن 21 است. طبق خبری که وب‌سایت CNBC منتشر کرده، دیزنی آماده است تا مبلغ پیشنهادی خود برای خرید این شرکت را افزایش دهد تا بار دیگر بتواند بخش فیلمسازی و تلویزیونی این شرکت را تصاحب کند.

با این حال، هنوز اطلاعاتی از مقدار دقیق پیشنهاد دیزنی منتشر نشده است. با توجه به پیشنهاد ۶۵ میلیارد دلاری کامکست برای خرید دارایی‌های شرکت فاکس، به نظر می‌رسد که دیزنی باید پیشنهاد بسیار بهتر و وسوسه کننده‌تری را نسبت به این شرکت ارائه دهد. طبق گفته CNBC، سهامداران شرکت فاکس قرن 21 قرار است روز چهارشنبه یک جلسه برای بررسی معامله با دیزنی و پیشنهاد جدید کامکست برگزار کنند. اگر سهامداران به پیشنهاد جدید کامکست رای مثبت دهند، حال دیزنی حدود ۵ روز فرصت خواهد داشت تا پیشنهاد جدیدی برای مقابله با پیشنهاد ۶۵ میلیارد دلاری کامکست ارائه دهد.

شرکت کامکست و دیزنی به‌دنبال تصاحب مجموعه‌های محبوب سینمایی و تلویزیونی چون مردان ایکس (X-Men)، چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four)، سیمپسون‌ها (The Simpsons)، (Avatar)، بیگانه (Alien)، غارتگر (Predator) و سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes)، هستند. با این حال، خبرهایی در مورد احتمال تقسیم دارایی‌های شرکت فاکس قرن 21 و فاکس قرن بیستم بین دیزنی و کامکست نیز وجود دارد؛ اما جزئیات بیشتری از این ماجرا هنوز منتشر نشده است. گفته می‌شود که اگر دیزنی شبکه اسکای و چند بخش دیگر را به کامکست واگذار کند، این شرکت احتمالا از پیشنهاد جدید خود عقب نشینی خواهد کرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده