// چهار شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Pocket Run Pool

Pocket Run Pool یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ورزشی به شمار می‌رود که ورزش پرطرفدار بیلیارد را با عناصر هیجان انگیز سبک آرکید تلفیق کرده است تا تجربه‌ای متفاوت ارایه دهد.

مقاله‌های مرتبط:

بیلیارد یکی از سرگرمی‌های پرطرفدار بین جوانان محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر با اضافه شدن قوانین جدی به آن، تبدیل به یکی از ورزش‌های رسمی شده که سالیانه مسابقات کشوری و جهانی زیادی برای آن برگزار می‌شود. مانند بسیاری از ورزش‌های دیگر شبیه‌ سازهای بسیاری برای بیلیارد در زمینه بازی‌های کامپیوتری در طول سالیان اخیر ساخته شده و مورد استقبال قرار بازیکنان قرار گرفته است. با پیشرفت روز افزون صنعت گیمینگ در پلتفرم موبایل نیز بازی‌های پرطرفداری مانند 8Ball Pool برای این ورزش ساخته شده است. البته همانطور که اشاره شد بیشتر بازی‌ها با موضوع ورزش بیلیارد در سبک شبیه ساز و مسابقات آنلاین هستند و به نوعی جای خالی بازی‌ای با این موضوع در بین سایر سبک‌‌ها حس می‌شد. Pocket Run Pool اما با ایده‌ی جدید و خاص خود بیلیارد را به جمع بازی‌های آرکید و رکوردزنی آورده و هیجان دوباره‌ای به این ورزش بخشیده است. این بازی آیفون با میانگین امتیاز ۳.۷ ستاره از ۵ در اپ‌استور به طور رایگان برای دارندگان آیفون و آیپد قابل دسترسی است. البته این بازی هم با توجه به مستقل بودن استودیو سازنده آن شامل پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌شود که این روز‌ها بخش جدا ناپذیری از بازی‌های موبایل هستند.

بازی Pocket Run Pool
بازی Pocket Run Pool
بازی Pocket Run Pool
طراحی زیبای بازی در کنار حالت‌های هیجان انگیز آن، از عوامل جذابیت Pocket Run Pool به شمار می‌آیند

حتی اگر تا به حال بیلیارد را در واقعیت تجربه نکرده باشید هدف کلی بازی بسیار آشنا و قابل فهم است؛ انداختن توپ‌های رنگی به درون سوراخ‌های دور میز بیلیارد با ضربه زدن به‌ آنها توسط توپ سفید. در Pocket Run Pool نیز هدف همین است اما در این بازی انداختن توپ‌ها درون سوراخ‌ها برای شکست دادن حریف نیست و با توجه به توپی که درون سوراخ‌ها انداخته می‌شود امتیاز دریافت می‌کنید. ثبت رکورد بیشتر برای رقابت با خودتان یا دیگر بازیکنان در سراسر جهان تنها یکی از حالت‌های مختلف بازی است که می‌توان در آن رقابت کرد. حالت‌های دیگر بازی شامل Insta-Tournament و High Stakes Run است که هرکدام قوانین خاص خود را دارند و هیجان متفاوتی نسبت به سایر بخش‌ها ارائه می‌دهند. در بخش High Stakes Run پس از شکستن قالب اولیه و مثلثی شکل توپ‌ها هدف خاصی مانند محل انداختن توپ‌ها یا ترتیب آنها به صورت تصادفی از بین ۲۴ هدف موجود برای ادامه بازی و ثبت رکورد انتخاب می‌شود. در حالت استاندارد بازی نیز پس از گذراندن آموزش‌های اولیه برای آشنایی با بازی بیلیارد و کنترل‌های بازی تلاش برای رسیدن به بالاترین امتیاز ممکن آغاز می‌شود.

در این حالت ۳ توپ سفید در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد که در هر نوبتی که بازیکن نتواند توپی را به امتیاز تبدیل کند یکی از آنها را از دست می‌دهد. از دست دادن هر ۳ توپ قبل از به پایان رساندن بازی و انداختن تمامی توپ‌ها به درون سوراخ به معنی باخت است و بازیکن باید دوباره تلاش خود را از سر بگیرد. امتیاز‌های این حالت به صورتی محسوب می‌‌شوند که هر یک از ۶ سوراخ دور میز ضریب خاصی دارند و در پایان هر نوبت بازی آمار دقیقی از امتیازهای به دست آمده به بازیکن نمایش داده می‌شود. کنترل‌های بازی هم بسیار ساده طراحی شده‌اند و ابتدا با نشانه گرفتن و تنظیم مسیر حرکت توپ سفید انجام می‌شود. پس از تعیین نحوه ضربه سرعت کشیدن انگشت به سمت بالا شدت ضربه را تعیین می‌کند که پس از مدتی تمرین بازیکن به کنترل‌ها عادت می‌کند و مشکلی در این زمینه نخواهد داشت.

بازی Pocket Run Pool
بازی Pocket Run Pool
بازی Pocket Run Pool

گرافیک بازی نیز به صورت تخت و مینیمالیستی طراحی شده و از این حیث بسیار به‌روز و جدید به چشم می‌آید. رنگ آمیزی میز بیلیارد و توپ‌ها به زیبایی انجام شده و اعداد روی توپ‌ها نیز واضح نگاشته شده تا در تجربه‌ی حالت‌های مختلف بازی مشکلی وجود نداشته باشد. انیمیشن‌های توپ‌ها و بازی نیز بسیار روان و خوب ساخته شده و به ریتم بازی آسیبی وارد نمی‌کنند.

صداگذاری بازی نیز واقع گرایانه انجام شده است که لذت خاصی برای کسانی که بیلیارد را در واقعیت تجربه کرده‌اند خواهد داشت. صدای برخورد توپ ها با یکدیگر یا افتادن آنها در سوراخ‌های دور میز  بسیار واقعی و با کیفیت است. موسیقی‌های پس زمینه Pocket Run Pool نیز از سبک جز انتخاب شده‌اند که بسیار خوش ریتم و گوش نواز هستند.

اگر از طرفداران و علاقه‌مندان به ورزش بیلیارد هستید Pocket Run Pool یک تجربه جدید در بین بازی‌های مشابه خودش است و ترکیب سبک آرکید با این ورزش بسیار هیجان انگیز و لذت بخش از آب در آمده است.

دانلود بازی ایفون Pocket Run Pool


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده