نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸

NPD: کنسول پلی استیشن 5 قبل از پاییز 2020 عرضه نخواهد شد

تحلیل‌گر موسسه NPD، اخیرا تاریخ عرضه کنسول پلی استیشن 5 سونی را پیش‌بینی کرده است. 

مت پیسکاتلا، تحلیل‌گر موسسه NPD، نامی شناخته‌شده در صنعت بازی‌های ویدیویی است و معمولا تحلیل‌های درستی ارائه می‌دهد. پس از اینکه اخیرا سونی اعلام کرد کنسول پلی استیشن 4 به پایان چرخه حیات خود نزدیک می‌شود، پیسکاتلا هم اقدام به بررسی شرایط این کنسول و پیش‌بینی تاریخ عرضه کنسول بعدی سونی کرده است. طبق اعلام پیسکاتلا، پلی استیشن 5 زودتر از پاییز ۲۰۲۰ عرضه نخواهد شد. وی در این مورد با انتشار توییت‌هایی گفت:

به نظر من پلی استیشن 5 زودتر از پاییز ۲۰۲۰ عرضه نخواهد شد و این، بدین معنی است که ما هنوز برای سه فصل تعطیلات که در آن بازی‌های بزرگی منتشر می‌شود، قادر به استفاده از پلی‌استیشن 4 خواهیم بود. در صورت درست بودن این پیش‌بینی، می‌توان گفت که PS4 عمری کاملا منطقی و معقول داشته است. 

من همچنین پیش‌بینی می‌کنم که در نسل بعدی کنسول‌ها، کنسول‌های میان‌نسلی مثل پلی‌استیشن 4 پرو یا ایکس‌باکس وان ایکس رواج بیش‌تری پیدا کنند و مثلا هر یک یا دو سال، شاهد عرضه چنین کنسول‌هایی باشیم. 

همچنین در جواب به آن‌هایی که از صحبت‌های سونی پیرامون نزدیک شدن پلی‌استیشن 4 به پایان چرخه حیاتش شگفت‌زده شده بودند باید بگویم که چرخه حیات این کنسول، از سال ۲۰۱۳ آغاز شد و خب کاملا طبیعی است که در حال حاضر کم کم در حال نزدیک شدن به پایان دوران حیات این کنسول باشیم. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده