نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰

دو سریال Family Guy و Bob's Burgers تمدید شدند

شبکه Fox که طی چند روز اخیر پخش پنج مجموعه خود را متوقف کرده بود، اعلام کرد که ساخت دو سریال انیمیشنی Family Guy و Bob's Burgers برای یک فصل دیگر تمدید شده است.

شبکه فاکس ساخت دو سریال انیمیشن Family Guy (مرد خانواده) و Bob's Burgers (برگری باب) را برای یک فصل دیگر تمدید کرد. در سال جاری سریال‌های زیادی لغو شده‌اند و دلیل اصلی این امر نیز کاهش تعداد بینندگان آثار تلویزیونی بوده است؛ این اتفاق زنگ خطر را برای تلویزیون به صدا درآورده است و نشان‌دهندهٔ روی گردانی بینندگان از مجموعه‌های کلیشه‌ای است. شبکه فاکس به‌تازگی پخش دو مجموعه تلویزیونی درام خود یعنی سریال The Exorcist (جن‌گیر) و همچنین سریال Lucifer (لوسیفر) را به‌طور رسمی متوقف کرد. با این تفاسیر، سریال The Exorcist بعد از پخش دو فصل، قرار است به طور کل از شبکه فاکس و طرفداران خود خداحافظی کند. بر اساس گزارشی که سایت خبری ورایتی چند روز پیش منتشر کرده بود، این مجموعه تلویزیونی ترسناک و البته درام، با میانگین ۱.۳۲ میلیون نفر بیننده، لقب درجه پایین‌ترین سریال شبکه فاکس، از لحاظ امتیازدهی و تعداد مخاطب را از آن خود کرده است. حال از طرف دیگر، سریال Lucifer هم قرار است بعد از پخش سه فصل، از آنتن شبکه فاکس برود و در آینده‌ای نزدیک با مخاطبان خود خداحافظی خواهد کرد. همچنین چند روز پیش در خبری اعلام شد شبکه فاکس سه سریال کمدی دیگر خود را هم کنسل کرده است: سریال Brooklyn Nine-Nine (بروکلین نه-نه)، سریال The Last Man on Earth (آخرین مرد روی زمین) و همچنین سریال The Mick (میک). با این حال، از آنجایی که طرفداران به حمایت از سریال بروکلین نه-نه، موج عظیمی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداختند، به‌تازگی گزارش شده که حق پخش سریال بروکلین نه-نه به شبکه NBC محول شده است. شبکه NBC این مجموعه تلویزیونی را برای فصل ششم تمدید کرد. گزارش شده که فصل ششم سریال Brooklyn Nine-Nine قرار است دارای ۱۳ قسمت باشد.

در مجموع باید گفت شبکه فاکس سریال‌های زیادی را برای پخش در فصل پاییز در جدول برنامه‌های خود ندارد. خبر خوشحال‌کننده در این میان این است که دو سریال انیمیشنی محبوب این شبکه، یعنی Family Guy و Bob's Burgers، برای یک فصل دیگر تمدید شده‌اند و حداقل خیال طرفداران این دو سریال تا حدودی آسوده شده است. با وجود اینکه خبر تمدید دو سریال محبوب و موفق، نباید آنچنان غافلگیرکننده و خوشحال‌کننده محسوب شود، ولی حداقل اعلام متوقف نشدن ساخت این دو سریال را در این بحبوحه، باید به فال نیک گرفت.

Bob

طبق گزارش سایت دِدلاین، شبکه فاکس دستور به تمدید ساخت سریال Family Guy داده است و به‌زودی ساخت فصل هفدهم این سریال کمدی آغاز می‌شود. همچنین در این گزارش اعلام شده است که سریال Bob's Burgers نیز برای یک فصل دیگر تمدید شده است و فصل نهم این سریال نیز به روی آنتن شبکه فاکس خواهد رفت. طبق گزارش سایت دِدلاین، هنوز وضعیت سریال‌های Lethal Weapon (اسلحهٔ مرگبار)، Ghosted (روح‌زده) و L.A. to Vegas (لس آنجلس به وگاس) مشخص نیست. سریال Gotham (گاتهام) اخیرا برای فصل پنجم تمدید شده است، اما برای سریالی چون Lethal Weapon نمی‌توان آیندهٔ روشنی را متصور بود و به احتمال فراوان این سریال نیز به لیست سیاه شبکه فاکس اضافه خواهد شد و البته اتخاذ این تصمیم به فاکس اجازه می‌دهد با فراغ بال روی سریال‌های جدیدی کار کند و شاید بینندگان نیز از آثار جدید و متفاوت استقبال بهتری داشته باشند.

دستور ساخت فصل هفدهم سریال Family Guy و فصل نهم سریال Bob's Burger داده شده است و این دو سریال همچنان از شبکه فاکس پخش خواهند شد

خبر تمدید یک فصلی سریال Bob's Burgers، طرفداران پروپاقرص این سریال را بسیار خوشحال می‌کند؛ سریالی که علی‌رغم طرفداران در مجموع کم، ولی متعصب خود، همواره با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه بوده است. این مورد در مورد سریال Family Guy نیز صدق می‌کند، اما این سریال بیننده هم بسیار دارد و اگر فصل هفدهم آن تمدید نمی‌شد، جای تعجب داشت. داستان انیمیشن Bob’s Burgers درباره‌ٔ مردی به نام باب بلچر است که به همراه همسرش لیندا و سه فرزندشان، تینا، جین و لوئیز اداره‌ٔ یک رستوران را در شهری ساحلی بر عهده دارند. در این میان، آنها باید ضمن مقابله با بدشانسی‌هایی که گاه و بی‌گاه گریبان‌گیر آنها می‌شود، برای جذب مشتری‌ با رستوران‌های دیگر رقابت کنند. پخش سریال Bob’s Burgers از ژانویه‌ ۲۰۱۱ در شبکه‌ فاکس آغاز شد که فصل اول آن، نقدهای چندان مثبتی را دریافت نکرد. Bob’s Burgers با آغاز فصل دوم، شروع به اوج‌گیری کرد و در مدت کوتاهی به یکی از بهترین انیمیشن‌های تلویزیونی تبدیل شد. این سریال همچنین برای ۶ فصل پیاپی، نامزد دریافت جایزه امی بهترین مجموعه‌ی انیمیشن شد و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷، بالاتر از مجموعه‌هایی نظیر The Simpsons (سیمپسون‌ها) و Archer (آرچر) این جایزه را از آن خود کرد. همچنین با گسترش محبوبیت Bob’s Burgers، کمپانی داینامایت اینترتینمنت (Dynamite Entertainment) از ماه سپتامبر ۲۰۱۴ اقدام به انتشار مجموعه داستان‌های مصوری با محوریت ماجراهای خانواده‌ٔ بلچر کرد.

داستان سریال Family Guy نیز پیرامون زندگی خانوادهٔ گریفن که در شهر خیالی کوهاگ در رود آیلند زندگی می‌کنند، می‌چرخد. ست مک‌فارلن، خالق این مجموعه، از ابتدا تولیدکنندهٔ اجرایی این سریال بوده ‌است. این سریال ۱۳ بار نامزد دریافت جوایز امی و ۱۱ بار نامزد دریافت جایزه Annie شده‌ که از این بین، برندهٔ چهار جایزه امی و سه جایزه Annie شده ‌است. پخش سریال Family Guy از سال ۱۹۹۹ آغاز شده است و تاکنون ۳۰۸ قسمت از این سریال روی آنتن شبکه فاکس رفته است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده