نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

بازی Spider-Man هیچ گاه برای ایکس باکس وان عرضه نخواهد شد!

در پی پرسش یکی از طرفداران اسپایدرمن درباره‌ی نسخه‌ی ایکس باکس وان این بازی، سازندگان پاسخ قاطعی به او داده‌اند تا تکلیف این مسئله برای همیشه روشن شود.

اگر شما هم یکی از صاحبان کنسول ایکس باکس وان هستید و تا این لحظه ذره‌ای امید داشتید که بتوانید بازی Spider-Man، ساخته‌ی استودیوی Insomniac را روی این کنسول بازی کنید، متاسفانه نا امید خواهید شد! این بازی هیچ‌گاه قرار نیست روی کنسول دیگری عرضه شود. این بازی که تاریخ انتشار آن به تازگی اعلام شده، یکی از مورد انتظارترین بازی‌هایی است که امسال برای PS4 منتشر خواهد شد. این بازی ابتدا در مراسم E3 2016 معرفی شد و از آن زمان به بعد، اطلاعات مختلفی از آن توسط استودیوی اینسامنیاک فاش شد.

اینسامنیاک با ساخت بازی Ratchet and Clank برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 توانست رضایت طرفداران را جلب کند اما آن‌ها تا به حال با پلتفرم‌های فراوانی کار کرده‌اند. آن‌ها در اوایل نسل هشتم با مایکروسافت هم همکاری کرده و بازی موفق Sunset Overdrive را برای کنسول ایکس باکس وان توسعه داده‌اند. اثری که هنوز هم به عنوان یکی از بهترین بازی‌های انحصاری نسل هشتم از آن یاد می‌شود.

از آنجایی که به تازگی خبر انتشار برخی از بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 روی دیگر پلتفرم‌ها از جمله ایکس باکس وان منتشر شده، (همانند بازی‌هایی مانند سه گانه‌ی Crash Bandicoot: The N. Sane و یا Hellblade: Seuna’s Sacrifice) به نظر می‌رسد عده‌ای به انتشار بازی‌هایی چون Spider-Man روی کنسول ایکس باکس وان امیدوار شده‌اند. اما گویا قرار نیست جدیدترین حضور پیتر پارکر در دنیای بازی‌های ویدئویی روی پلتفرم ایکس باکس وان صورت بگیرد. این خبر ناراحت کننده مستقیما از اکانت تویتر استودیوی اینسامنیاک می‌آید. زمانی که یکی از طرفداران درباره‌ی انتشار بازی روی کنسول ایکس باکس وان می‌پرسد اینسامنیک این‌گونه پاسخ می‌دهد: «هرگز!»

این مسئله شاید برای بسیاری از طرفداران اسپایدرمن ناامید کننده باشد اما به سادگی قابل درک است. حق تولید محصولات مرتبط با شخصیت اسپایدرمن برای پلی استیشن یک امتیاز بزرگ است که آن را به سادگی نیز به دست نیاورده.

البته خوشبختانه طرفداران مارول نباید از انتشار یک بازی مارولی روی کنسول ایکس باکس وان ناامید شوند. ممکن است اسپایدرمن اینسامنیاک مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بازی ابرقهرمانی‌ای باشد که در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود اما بازی‌های مارولی دیگری نیز در حال ساخته شدن هستند که برای عرضه روی ایکس باکس نیز برنامه‌ریزی شده‌اند. کمپانی Square Enix هم دو پروژه‌ی در دست ساخت دارد که بر مبنای دنیای ابرقهرمانان مارول توسعه داده می‌شوند و هر دو نیز به صورت چند پلتفرمی در سراسر جهان عرضه می‌شوند.

نخستین بازی اسکوئر انیکس، اثری سوم شخص است که با محوریت ابرقهرمانان Avengers ساخته می‌شود. درباره‌ی این بازی اطلاعات زیادی در دست نیست اما گفته شده که بازی قرار است یک داستان اصیل را روایت کند. شایعات درباره‌ی دومین پروژه‌ی اسکوئر انیکس فراوان است و گفته می‌شود این کمپانی قرار است تا دومین بازی‌اش را بر اساس دنیای Guardians of the Galaxy توسعه دهد.

در هر صورت می‌دانیم که بازی اسپایدرمن قرار نیست جز پلی استیشن برای پلتفرم دیگری عرضه شود. ممکن است بازی‌های اسکوئر اینکس به خوبی بازی اینسمنیاک نباشند اما هنوز چیزی از آن‌ها مشخص نشده! پس هنوز هم جای امیدواری هست. بازی Spider-Man قرار است هفدهم سپتامبر ۲۰۱۷ (شانزدهم شهریورماه ۱۳۹۷) راهی بازارهای جهانی شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده