نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴

کنسول نینتندو سوییچ زمان بازی کردن شما را پس از یک سال پاک می‌کند

کمپانی نینتندو در حالی سرگرم برگزاری جشن اولین سالگرد عرضه کنسول سوییچ است که برخی از صاحبان این کنسول با مشکل فنی عجیبی مواجه شده‌اند.

چند روز پیش تولد یک سالگی کنسول نینتندو سوییچ بود. اما کمپانی نینتندو به جای جشن گرفتن باید به فکر برطرف کردن ایرادی باشد که دارندگان سوییچ به تازگی آن را کشف کرده‌اند. از قرار معلوم این کنسول زمان بازی کردن بازیکن‌ها را فقط برای مدت یک سال محاسبه می‌کند و پس از این مدت، سابقه‌های مربوط به بازی‌هایی که بیش از یک سال از اولین اجرای آنها می‌گذرد، به طور خودکار حذف می‌شوند.

بر اساس گزارش افراد مختلف در انجمن ResetEra، اطلاعات مربوط به زمان بازی برای بازی‌هایی که هم‌زمان با کنسول سوییچ عرضه شده‌اند (مثل Zelda: Breath of the Wild) کاملا از بین رفته که این موضوع در تصویر زیر هم قابل مشاهده است.

Switch Reset

البته این مسئله فقط مربوط به زمان بازی‌ها است که در قسمت پروفایل کاربر ذخیر می‌شوند. داده‌های ذخیره بازی‌ها هیچ تغییری نکرده‌اند ولی در مورد بازی‌هایی که بیش از یک سال از زمان اولین اجرای آنها می‌گذرد، دیگر نمی‌توانید ببینید که در مجموع چقدر از وقت‌تان را صرف انجام آن بازی کرده‌اید.

پس از انتشار این خبر، کمپانی نینتندو ضمن تایید بروز مشکل در کنسولش اعلام کرد که به زودی آن را برطرف خواهد کرد. طبق اعلام نینتندو اطلاعات مربوط به زمان بازی‌ها که در قسمت پروفایل به اشتباه نمایش داده می‌شوند از حافظه اصلی سوییچ پاک نشده‌اند و مجددا قابل بازیابی هستند. به همین دلیل این شرکت قصد دارد تا با ارائه یک بروزرسانی در آینده نزدیک، مشکل را کاملا رفع کند.

کنسول Nintendo Switch در اولین سال عرضه‌اش موفقیت بزرگی را برای نینتندو رقم زد. میزان فروش این دستگاه واقعا خیره‌کننده بود و فهرست بازی‌های آن با حضور نام‌های بزرگی چون Zelda: Breath of the Wild و Super Mario Odyssey و Bayonetta 2 جایی برای حرف و حدیث باقی نمی‌گذاشت. همچنین انتظار می‌رود که کنسول سوییچ در سال پیش رو نیز عملکرد موفقی را از خود به نمایش بگذارد، اما با تمام این تفاسیر باید قبول کنیم که این کنسول ایرادات کوچکی هم دارد که در این مقاله به آنها اشاره شده است. برای مثال جای خالی یک بخش ثبت کارنامه (Activity Log) که اطلاعاتی مثل زمان بازی‌ها را در فضای ابری ذخیره‌سازی کند واقعا حس می‌شود. با بروز مشکلی که در بالا به آن اشاره کردیم راه‌اندازی این بخش ضروری‌تر از قبل به نظر می‌رسد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده