نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۷

جوی کان جدید کنسول سوییچ با D-Pad عرضه می‌شود

یک شرکت ژاپنی قصد دارد تا با ایجاد تغییر در دسته‌های جوی کان (Joy-Con) کنسول نینتندو سوییچ، دکمه D-Pad یا همان کلید چهار جهته را به آنها اضافه کند.

دسته‌های جوی کان کنسول نینتندو سوییچ فاقد دکمه D-Pad مناسب هستند و به جای آن از دکمه‌های چهارتایی استفاده می‌کنند که در هنگام بازی دونفره (زمانی که جوی‌کان‌ها جدا می‌شوند و هر کدام در دست یک بازیکن قرار می‌گیرند) کارایی این دکمه‌ها عوض می‌شود. اگر شما هم جزو گیمرهایی هستید که با این ویژگی کنسول سوییچ مشکل دارید، خبر خوب برایتان این است که شرکت ژاپنی Hori راه‌حل مناسبی برای برطرف کردن این ایراد پیدا کرده است.

این شرکت تصویری در توییترش منتشر کرده که یک جوی‌کان آبی‌رنگ را با D-Pad نشان می‌دهد. طبق اعلام Hori این محصول جدید قرار است در ماه جولای (تیر-مرداد) برای بازیکن‌های ژاپنی عرضه شود. البته هنوز در مورد تاریخ عرضه این جوی‌کان در کشورهای غربی صحبتی نشده است. این جوی‌کان چهارمین کنترلر جانبی است که Hori برای نینتندو سوییچ عرضه می‌کند. این شرکت قبلا یک دسته شبیه Pro کنسول Wii U، دسته‌ای مخصوص بازی Pokken Tournament و همچنین یک کنترلر به سبک بازی‌های مبارزه‌ای آرکید برای سوییچ ساخته و روانه بازار کرده بود.

Switch D-Pad

اما دسته‌های جدید ساخته شده به‌وسیله Hori نقاط ضعفی نیز دارند. این جوی‌کان‌ها فاقد ژیروسکوپ و لرزشگر هستند و از قابلیت HD Rumble یا همان لرزش واقع‌گرایانه جوی‌کان‌های اصلی سوییچ پشتیبانی نمی‌کنند. علاوه بر این فقط در حالت کنسول دستی می‌توانید با جوی‌کان‌های Hori بازی کنید و اگر بخواهید در حالت دیگری به بازی بپردازید باید از جوی‌کان استاندارد سوییچ استفاده کنید. گفته می‌شود که جوی‌‌کان Hori با قیمتی حدود ۲۵۰۰ ین ژاپن (تقریبا ۲۵ دلار) عرضه خواهد شد.

کنسول سوییچ مانند هر دستگاه دیگری بی‌نقص نیست و ویژگی‌هایی مثل همین نداشتن دکمه D-Pad را می‌توان از جمله مشکلات آن برشمرد، ولی نباید فراموش کنیم که این کنسول در اولین سال عرضه‌اش عملکردی خیره‌کننده داشت و آمار فروش شگفت‌آوری را به ثبت رساند. نینتندو برای دومین سال کنسول جدیدش هم بازی‌های زیادی را معرفی کرده که از میان آنها می‌توان به یک جدید اشاره کرد. موفقیت چشمگیر سوییچ حتی اعتمادبه‌نفس نینتندو را به حدی رساند که این کمپانی تجربه‌های جدید و عجیبی مثل لبو (Labo) را نیز امتحان کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده