نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶

تیم Mineski جایزه ۱۳۰ هزار دلاری مسابقات PGL Open Bucharest را تصاحب کرد

تیم Mineski در آخرین روز از مرحله اصلی مسابقات PGL Open Bucharest بازی Dota 2 نهایتا با غلبه بر تیم LGD Gaming جایزه ۱۳۰ هزار دلاری جایگاه نخست را به دست آورد.

سیستم جدید برگزاری مسابقات یعنی سیستم ماینور/میجور فصل جدید باعث شد که بسیاری از طرفداران بازی Dota 2 که مدت‌ها مسابقات را دنبال نمی‌کردند، برای تماشای بازی‌های تیم محبوب خود بازگردند و باری دیگر با شور و شوق مضاعف به تماشای مسابقات بنشینند. پس از پایان فصل سوم مسابقات SL i-League Invitational و قهرمانی Team Liquid نوبت به تورنمنت PGL Open Bucharest رسید تا باری دیگر تیم‌های مطرح جهان در این رشته را مقابل هم قرار دهد. مسابقات PGL Open Bucharest دومین ماینور این فصل است که در بخارست، پایتخت رمانی برگزار می‌شود و تیم‌ها در دو مرحله اصلی و گروهی بر سر تصاحب جایزه ۱۳۰ هزار دلاری و ۳۰۰ امتیاز جایگاه نخست (برای دعوت مستقیم به مسابقات The International 8) با هم به رقابت می‌پردازند. در این میان بازیکنان حرفه‌ای و طرفداران آنها زمان‌بندی فشرده‌ای را در پیش دارند زیرا تنها ۴ روز از پایان میجور قبلی گذشته و مسابقات ESL One Hamburg 2017 نیز با فاصله ۷ روز از این تورنمنت برگزار می‌شود. ۳ تیم Natus Vincere، Mineski و Team Secret درست پس از پایان فصل سوم SL i-League Invitational به بخارست آمده تا در دومین ماینور این فصل حضور یابند و ۲ تیم Evil Geniuses و Team Secret نیز تیم‌هایی هستند که از بخارست به آلمان سفر می‌کنند تا با سایر تیم‌ها در مسابقات ESL One رقابت کنند.

در حال حاضر سیستم جدید امتیازدهی مسابقات مهمترین اولویت تیم‌های مطرح برای شرکت در مسابقات است و به این خاطر شاهد تیم‌های برجسته و خوبی در این تورنمنت هستیم. دو تیم Evil Geniuses و LGD Gaming به صورت مستقیم به مسابقات PGL Open Bucharest دعوت شدند که در مسابقات The International 7 به ترتیب جایگاه نهم و چهارم را کسب کرده بودند. این دو تیم به همراه ۶ تیم راه‌یافته از مرحله مقدماتی هر منطقه ترکیب شده و در مرحله گروهی به دو گروه تقسیم شدند. دو تیم برتر هر گروه نیز جواز حضور در مرحله اصلی را به دست آوردند و تیم Mineski نهایتا با کنار زدن ۳ تیم دیگر فاتح این تورنمنت شد.

میزبانی مسابقات PGL Open Bucharest نیز برعهده پال چَلنر (رِدآی) است که آخرین حضور وی مربوط به مسابقات کیف میجور فصل قبل است. ردآی در این تورنمنت به همراه گزارشگر‌های برجسته‌ای نظیر توبی داوسون (توبی‌وان) و گابریل کروز (لیریکال) تجربه خاطره‌انگیزی را برای بینندگان رقم خواهند زد.  

مرحله مقدماتی | ۲۰ شهریور تا ۳ مهر

جنوب‌شرقی آسیا و امریکای جنوبی اولین تیم‌هایی بودند که زنگ آغاز مرحله‌ی مقدماتی مسابقات PGL Open Bucharest را به صدا درآوردند. تیم Mineski در آخرین روز از مرحله مقدماتی در منطقه جنوب‌شرقی آسیا توانست تیم Execration را با نتیجه ۰-۲ از میان بردارد و به مرحله گروهی راه یابد. در منطقه امریکای جنوبی نیز تیم Digital Chaos.SA با کسب دو پیروزی مقتدرانه تیم Infamous Young را کنار زد و جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آورد ولی اندکی بعد به دلیل تغییر در ترکیب از فهرست تیم‌های مرحله گروهی خط خورد. برگزارکنندگان این تورنمنت تصمیم گرفتند که پس از منحل‌شدن تیم Digital Chaos.SA جایگزینی برای آنها در این منطقه انتخاب کنند که بر این اساس دو تیم SG e-sports و Infamous در یک دیدار به مصاف هم رفتند و نهایتا تیم Infamous با نتیجه ۱-۳ از سد حریف برزیلی خود گذشت و به عنوان تیم جایگزین به مرحله گروهی راه یافت.

مسابقات مرحله مقدماتی منطقه چین پس از مناطق جنوب‌شرقی آسیا و امریکا جنوبی برگزار شد و تیم VGJ.Thunder با نتیجه ۱-۲ به تیم پرقدرت LGD.Forever Young غلبه کرد و به مرحله‌ی بعدی صعود کرد. پس از آن مرحله مقدماتی مسابقات در سه منطقه باقیمانده برگزار شد که تیم Team Secret از منطقه اروپا، تیم Natus Vincere از منطقه CIS و تیم Immortals از امریکای شمالی جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند.

Dota 2

مرحله گروهی | ۲۷ تا ۲۹ مهرماه

مرحله گروهی مسابقات PGL Open Bucharest از ۲۷ مهرماه کار خود را آغاز کرد و در ابتدا هر هشت تیم راه‌یافته به دو گروه تقسیم شدند. نکته جالب در این خصوص این است که تیم Natus Vincere و Team Secret در فصل سوم مسابقات SL i-League Invitational در یک گروه قرار داشتند ولی در این تورنمنت در دو گروه مختلف جای گرفتند. در این مرحله بازی‌ها به صورت تک‌حذفی و با فرمت Bo3 برگزار شد و این قانون در مورد بازی فینال نیز صادق بود. همچنین بازیکن چن گوان‌هونگ (ویکتوریا) که توانایی همراهی تیم LGD Gaming در این تورنمنت را نداشت با بازیکن چینی دیگری به نام یاو یی (کیو‌کیو‌کیو) جایگزین شد. 

Dota 2

در روز اول مرحله گروهی ۳ بازی میان تیم‌های LGD Gaming، Infamous، Team Secret و Immortals برگزار شد و تیم LGD Gaming که پس از نقل و انتقالات از قدرتمندترین تیم‌های حال حاضر چین به شمار می‌رود، با دو پیروزی شیرین مقابل تیم‌های Infamous وImmortals  صدر جدول گروه نخست را به نام خود ثبت کرد و به این ترتیب حضور خود در بین چهار تیم مرحله اصلی را قطعی ساخت. در این روز تیم  Immortals با نتیجه‌ی ۰-۲ تیم Team Secret را از میان برداشت و در جایگاه دوم جدول جای گرفت.

در روز دوم مرحله گروهی نیز ۳ بازی برگزار شد و تیم‌های Mineski، Evil Geniuses، VGJ.Thunder و Natus Vincere مقابل هم قرار گرفتند. در این روز تیم Mineski در دو دیدار خود مقابل تیم‌های EG و Navi به پیروزی دست یافت و به همگان نشان داد که همچنان حساب‌شده حرکت می‌کند. این تیم با کسب دو پیروزی در صدر جدول گروه دوم قرار گرفت و با این حساب به جمع ۴ تیم برتر این تورنمنت پیوست. تیم Evil Geniuses که پس از بازگشت کاپیتان خود یعنی Fear آماده‌تر از همیشه در بازی‌ها ظاهر می‌شد، مقابل تیم VGJ.Thunder در بازی سوم به پیروزی رسید و در جایگاه دوم جدول این گروه قرار گرفت.

در روز سوم مرحله گروهی ۶ تیم باقیمانده به مصاف هم رفتند تا سرنوشت دو تیم آخر مرحله اصلی مشخص شود و به این ترتیب ۴ تیم از مجموع تیم‌های باقیمانده راهی خانه شدند. در بازی نخست این روز تیم Infamous و Team Secret به جدال پرداختند که تیم Infamous با نتیجه ۰-۲ مغلوب رقیب خود شد و با نمایش بازی‌های بسیار ضعیف و یک‌طرفه از دور مسابقات حذف شد. دیدار بعدی این روز میان تیم Natus Vincere و تیم VGJ.Thunder برگزار شد که تیم VGJ.T با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده در بازی سوم حریف خود را شکست داد و آنها را راهی خانه کرد. دیدار سوم این روز تیم‌های Immortals و Team Secret را مقابل هم قرار داد که تیم Immortals با نتیجه ۱-۲ حریف خود را شکست داد و به عنوان دومین تیم به مرحله اصلی راه یافت. دیدار نهایی این روز نیز میان دو تیم Evil Geniuses و VGJ.Thunder بود که تیم VGJ.T در دو بازی اول شکست خورد و با نمایش ضعیف خود در این دیدار راهی خانه شد.

Dota 2

مرحله اصلی | ۳۰ مهر

در دیدار نخست مرحله اصلی تیم Immortals به مصاف تیم Mineski رفت که نتیجه ۱-۲ به نفع تیم Mineski رقم خورد و به این ترتیب تیم Immortals در جایگاه سوم/چهارم این تورنمنت قرار گرفت. تیم Mineski هم با پیروزی در بازی‌های دوم و سوم دیدار اول به فینال مسابقات راه یافت تا با برنده‌ی دیدار دوم این روز بر سر قهرمانی به جدال بپردازد. دیدار دوم این روز دو تیم LGD Gaming و Evil Geniuses را مقابل هم قرار داد و Evil Geniuses با دو شکست، مغلوب رقیب چینی خود شد و به جایگاه سوم/چهارم رضایت داد. دیدار فینال مسابقات نیز میان دو تیم LGD Gaming و Mineski برگزار شد و تیم Mineski مقتدرانه در دو بازی نخست به پیروزی دست یافت و نام خود را به عنوان قهرمان مسابقات PGL Open Bucharest ثبت کرد. تیم LGD Gaming نیز با شکست در این دیدار در جایگاه دوم ایستاد و باری دیگر از دستیابی به  مقام قهرمانی بازماند.

Dota 2

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

Dota 2

جایگاهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولMineski۱۳۰,۰۰۰ دلار۱۵۰
دومLGD Gaming۶۵,۰۰۰ دلار۹۰*
سوم-چهارمImmortals ۳۰,۰۰۰ دلار ۳۰
سوم-چهارمEvil Geniuses۳۰,۰۰۰ دلار۳۰
پنجم-ششمTeam Secret۱۵,۰۰۰ دلار-
پنجم-ششمVGJ.Thunder۱۵,۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمInfamous۷,۵۰۰ دلار-
هفتم-هشتمNatus Vincere۷,۵۰۰ دلار-

*تیم LGD Gaming به دلیل استفاده از یک بازیکن جایگزین امتیاز کمتری کسب کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده