نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

احتمال فروش بخش سینما و تلویزیون کمپانی سونی

در پی کناره‌گیری کاز هیرای، مدیرعامل کمپانی سونی، خبرهایی مبنی بر احتمال فروش بخش سینما و تلویزیون این کمپانی به گوش می‌رسد.

سال ۲۰۱۷، سال بسیار خوبی برای کمپانی سونی پیکچرز بود و این کمپانی دو فیلم بسیار موفق در این سال را تولید و منتشر کرد. پس از عملکرد درخشان فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) در تابستان سال گذشته میلادی، فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی: به جنگل خوش آمدید) دیگر فیلم کمپانی سونی پیکچرز بود که در تعطیلات کریسمس سال ۲۰۱۷ اکران شد و توانست عملکرد بسیار موفقی را در گیشه داشته باشد که فروش موفق این فیلم همچنان ادامه دارد. در ماه آذر امسال، پس از انتشار شایعات و خبرهای متعدد سرانجام کمپانی والت دیزنی رسما بخش فیلمسازی و تلویزیونی کمپانی فاکس قرن بیستم را به ارزش ۵۲ میلیارد دلار از کمپانی فاکس قرن 21 خریداری کرد

در پی این اتفاق، به‌زودی کمپانی مارول استودیو می‌تواند از دو مجموعه بسیار محبوب افراد ایکس (X-Men) و چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) استفاده کند و حال بسیاری از طرفداران مارول (Marvel) امیدوار هستند که این کمپانی به‌زودی بتواند حقوق کامل مجموعه مرد عنکبوتی را که در حال حاضر در اختیار سونی است به‌دست آورد. با این حال، کمپانی سونی پیکچرز یکی از کمپانی‌های علاقه‌مند به خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی کمپانی فاکس قرن بیستم بود، اما در نهایت این والت دیزنی بود که توانست در این رقابت پیروز شود. اواخر هفته گذشته، کاز هیرای، مدیرعامل کمپانی سونی که پیش‌تر وظیفه رهبری بخش پلی‌استیشن این شرکت را هم برعهده داشت، از سمت خود کناره‌گیری کرد. در پی این تصمیم، کنیچیرو یوشیدا، مدیر امور مالی سونی و یکی از مدیران اجرایی این شرکت جایگزین هیرای شده است. 

Spider-Man: Homecoming

حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خبرهایی مبنی بر احتمال فروش بخش سینما و تلویزیون بخش سرگرمی کمپانی سونی پیکچرز شنیده می‌شود. طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده، کاز هیرای یکی از مخالفان فروش بخش سونی پیکچرز بود، اما او از سمت خود کناره‌گیری کرده و یوشیدا جانشین او شده است، این احتمال وجود دارد که این تغییر و تحول باعث فروش بخش سونی پیکچرز این کمپانی شود. تفاوت عمده بین تفکرات این دو نفر در این است که هیرای علاقه زیادی به بخش سینما و تلویزیون کمپانی سونی داشته است، اما یوشیدا علاقه بسیار کمتری به این بخش دارد. یوشیدا در واقع به‌عنوان مردی توصیف شده که اعتقاد دارد بخش سرگرمی سونی باید به محصولات داخلی آن از جمله بخش پلی‌استیشن که سودآوری فوق العاده‌ای را برای این کمپانی دارد، خلاصه شود و او تلاش می‌کند تا تمرکز سونی بیشتر روی بخش فناوری این کمپانی باشد. طبق گفته یک منبع آگاه و نزدیک به سونی:

کاز هیرای با وجود فشار سهامداران، علاقه‌ای به فروش بخش سینما و تلویزیون سونی نداشت؛ اما یوشیدا واقعا علاقه‌ای به بخش سرگرمی (سینما و تلویزیون) سونی ندارد، بنابراین ممکن است که سونی به‌زودی آماده فروش بخش تلویزیون و سینمای خود شود.

Jumanji: Welcome to the Jungle

با وجود این گمانه‌زنی‌ها، این منابع می‌گویند که هنوز هیچ مدرک روشنی از تصمیم نهایی یوشیدا برای فروش یا ایجاد تغییرات گسترده در بخش سرگرمی سونی وجود ندارد. با این حال، این احتمال وجود دارد که یوشیدا حتی برنامه‌هایی برای گسترش و مستقل‌تر شدن بخش سرگرمی سونی داشته باشد؛ اما در حال حاضر زمان زیادی از فعالیت او به‌عنوان مدیر عامل در سونی نمی‌گذرد و درآمد پایین این بخش می‌تواند سرانجام باعث فروش آن در دوره یوشیدا شود. علاوه بر این، هنوز هیچ کمپانی برای خرید بخش سینما و تلویزیون کمپانی سونی پیکچرز ابراز علاقه نکرده و تا به این لحظه هیچ کمپانی با سونی مذاکره‌ای را انجام نداده است. با این حال، بسیاری والت دیزنی را به‌عنوان یک گزینه بالقوه برای خرید بخش سونی پیکچرز می‌دانند که می‌تواند با خرید این کمپانی به حقوق مجموعه مرد عنکبوتی و حتی جومانجی دست پیدا کند. با این وجود، بسیاری معتقد هستند که دیزنی علاقه‌ای به خرید بخش سینما و تلویزیون سونی ندارد و تنها ممکن است که سعی کند حقوق ساخت و انتشار فیلم مرد عنکبوتی را به‌دست آورد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده