نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵

مدیرعامل سونی از سمت خود کناره‌گیری کرد

کاز هیرای، مدیرعامل کمپانی سونی که پیش‌تر وظیفه رهبری بخش پلی‌استیشن این شرکت را هم برعهده داشت، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

کمپانی سونی امروز دست‌خوش تغییرات مهمی شده است. طبق اعلام این شرکت، کاز هیرای، مدیرعامل کمپانی که پیش از رسیدن به این سمت رهبری بخش پلی‌ استیشن سونی را هم برعهده داشت، از سمت خود استعفا داده است. در پی این تصمیم، کنیچیرو یوشیدا، مدیر امور مالی سونی و یکی از مدیران اجرایی این شرکت جایگزین هیرای شده است.

البته استعفای هیرای از سمت مدیرعاملی سونی به معنی کنار رفتن کامل وی از این شرکت نیست و او از این پس به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره سونی فعالیت خواهد داشت. این تغییرات در تاریخ ۱ آوریل (۱۲ فروردین ۹۷) اجرا خواهند شد. کاز هیرای با انتشار متنی در مورد تصمیم خود گفت:

از زمانی که در سال ۲۰۱۲ به عنوان مدیرعامل سونی انتخاب شدم، هدفم تبدیل کردن سونی به شرکتی بود که بتواند با محصولاتش رضایت مردم را جلب کرده و آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. در این مدت تلاش زیادی برای بهتر کردن کمپانی و افزایش میزان سوددهی آن انجام دادم و خوشحالم امروز که در سومین و آخرین سال از برنامه میان مدت‌مان هستیم، میزان سود شرکت از پیش‌بینی اولیه ما هم بهتر شده و پیشی گرفته است و بسیاری از مردم اعتقاد دارند که سونی دوباره به روز‌های خوبش برگشته است.

حال که در آستانه تدوین برنامه میان‌مدت جدیدی هستیم، من زمان را برای سپردن کار‌ها به دست یک نیروی جدید مناسب دیدم. این آغاز یک فصل جدید هم برای سونی و هم برای خود من خواهد بود. کنیچیرو یوشیدا، جانشین من، از زمانی که در سال ۲۰۱۳ به سونی برگشته حمایتی عالی از من داشته است و فعالیت‌هایش به مراتب بیش‌تر از یک مدیر امور مالی معمولی بوده‌اند و ما در کنار یکدیگر، موفق شدیم سونی را به جایگاه فعلی برسانیم. وی یک ذهن استراتژیک عالی و همچنین شخصیتی مصمم دارد که باعث می‌شود برای رسیدن به هدفش تلاش زیادی کند. به همین دلیل و همچنین قدرت بالای رهبری وی، یقین دارم که کنیچیرو یوشیدا انتخابی عالی برای سمت مدیرعاملی سونی است.

همچنین به عنوان عضوی از هیئت مدیره هر حمایتی را که لازم باشد از تیم مدیریتی جدید کمپانی خواهم داشت و آن‌ها را تا زمان در دست گرفتن فعالیت‌ها همراهی خواهم کرد تا تمام کار‌ها بدون مشکل پیش بروند.

همچنین یوشیدا هم با انتشار متنی از هیرای و سونی بابت اعتمادی که داشتند تشکر کرد:

از کاز هیرای و دیگر مدیران سونی بابت اعتمادی که من داشته‌اند تشکر می‌کنم. هدف من و همکارانم در سونی این است که بتوانیم با ادامه دادن برنامه‌هایی که کاز هیرای پایه آن‌ها را بنا کرد، شرایط سونی را روز به روز بهتر کنیم و در طولانی مدت، هم به یک رقیب عالی برای سایر شرکت‌ها در بازار تبدیل شویم و هم میزان سودمان در طولانی مدت را افزایش دهیم.

هیرای اولین بار در سال ۱۹۸۴ به سونی پیوست و باید منتظر ماند و دید که پس از کنار رفتن وی از سمت مدیرعاملی، شرایط کمپانی ژاپنی به چه شکل خواهد بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده