نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۴

کمپانی ولو مسابقات Galaxy Battles II را از لیست رویدادهای این فصل حذف کرد

کمپانی ولو نام مسابقات Galaxy Battles II بازی Dota 2 را به دلیل مقررات جدید کشور فیلیپین مبنی بر گرفتن آزمایش اعتیاد از بازیکنان از لیست رویدادهای این فصل خط زد.

در تیرماه امسال دولت فیلیپین لقب «ورزشکار» را به بازیکنان ورزش های الکترونیک اعطا کرد و از این طریق به تیم‌های برجسته‌ای نظیر Execration و TNC Pro Team کمک کرد تا به‌راحتی در رویدادهای بین‌المللی حضور یابند و دیگر مشکلاتی نظیر مشکل ویزا گریبان‌گیر آنها نشود. با این حال از این به بعد بنا بر قانون، بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی این کشور نیاز به دریافت گواهینامه‌‌ای دارند که تحت نظر هیئت ورزش و سرگرمی صادر می‌شود و این گواهی شامل عدم استفاده ورزشکاران از هر نوع ماده مخدری مثل ماری‌جوآنا و مت‌آمفتامین است. این در حالی است که این قانون تنها به بازیکنان این کشور محدود نمی‌شود و هر ورزشکاری که قصد سفر به فیلیپین را داشته باشد نیز باید آزمایش اعتیاد و دیگر آزمایش‌های مشابه را انجام دهد. در این راستا کمپانی ولو مسابقات Galaxy Battles II را از فهرست رویدادهای میجور این فصل بازی Dota 2 حذف کرد و این تورنمنت بدون ارائه‌ «امتیاز صلاحیت» برای دعوت مستقیم تیم‌ها به مسابقات The International 8 به کار خود ادامه می‌دهد.  

در تازه‌ترین اخبار بازی، کمپانی ولو در بیانیه‌ی جدید خود اعلام کرد که قوانین جدید کشور فیلیپین حریم خصوصی بازیکنان را نقض می‌کند و به این خاطر در آینده‌ی نزدیک تورنمنت جدیدی را به‌عنوان جایگزین معرفی خواهد کرد که تیم‌های شرکت‌کننده در Galaxy Battles II در آن حضور خواهند داشت.

این پایان ماجرا نبود و به دنبال انتشار این خبر برخی از تیم‌ها با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که در این رویداد حاضر نمی‌شوند. تیم Virtus.Pro اولین تیمی بود که برای کناره‌گیری از این رویداد بیانیه صادر کرد و آنها در بیانیه خود اظهار داشتند:

به دنبال انتشار بیانیه‌ی کمپانی ولو در خصوص حذف مسابقات Galaxy Battles II از لیست رویدادهای این فصل، تصمیم گرفتیم که از حق انتخاب خود در این زمینه استفاده کرده و از حضور در این تورنمنت صرف نظر کنیم. از مدیریت ولو برای حل موثر این مشکل و ارتباط خوب آنها با تیم‌های شرکت‌کننده نهایت تشکر را داریم. دلیل اصلی ما برای کناره‌گیری از این رویداد خروج این تورنمنت از فهرست مسابقات میجور کمپانی ولو است، ولی امنیت جانی بازیکنان و فراهم کردن تدارکات نیز نقش بسزایی در اتخاذ این تصمیم داشته است.

Dota 2

پس از آن تیم‌های Team Secret و Team Liquid با انتشار بیانیه‌های جداگانه اعلام کردند که بخشی از این رویداد نخواهند بود. تیم Team Secret در بیانیه‌ی خود گفت:

از آنجایی که مسابقات Galaxy Battles II دیگر یکی از رویدادهای میجور این فصل به شمار نمی‌آید، سازمان و بازیکنان ما با نهایت احترام دعوتنامه‌ی آنها را رد خواهد کرد و از این رویداد کناره‌گیری می‌کنیم. برنامه ما برای ماه ژانویه همچنان برقرار است و برای شرکت در مسابقات ESL One Genting به مالزی خواهیم رفت و امیدواریم که بتوانیم همه‌ی شما را در آنجا ببینیم.

می‌توان گفت که کناره‌گیری تیم‌ها از این رویداد به هیچ وجه به نفع برگزارکنندگان نخواهد بود و ضربه‌ی سنگینی به آنها خواهد زد، ولی با این حال این رویداد با نصف جایزه‌ی قبلی همچنان برگزار می‌شود. کمپانی فال‌اوت گیمینگ، یکی از برگزارکنندگان این تورنمنت نیز اخیرا در این‌باره اذعان داشت:

کمپانی ما اعتقاد دارد که این قانون یک قدم بزرگ برای پیشرفت در ورزش‌های الکترونیک به حساب می‌آید و ما برای دستیابی به جامعه‌ای سالم سخت تلاش می‌کنیم. قوانین مطرح‌شده می‌تواند به آینده‌ی درخشان ورزش‌های الکترونیک کمک شایانی کند و آن را در مسیر درستی هدایت کند. ما به‌شدت بر این باوریم که می‌توانیم ورزش الکترونیک در جنوب شرقی آسیا را وارد مسیر سالمی کنیم و مسابقات Galaxy Battles II فرصت خوبی برای دستیابی به این هدف بزرگ است.

با تمام این تفاسیر مسابقات Galaxy Battles II در تاریخ بیست و پنجم دی‌ماه (۱۵ ژانویه) برگزار خواهد شد، ولی در آن شاهد «امتیاز صلاحیت» نخواهیم بود. در طرف مقابل کمپانی ولو نیز تلاش می‌کند تا یک تورنمنت جایگزین برگزار کند و از این طریق امتیاز لازم برای دعوت مستقیم تیم‌ها به مسابقات اینترنشنال سال آینده را فراهم سازد.

نظرات خود را در خصوص این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده