// یکشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی انیمیشن کوتاه !Puppy

انیمیشن کوتاه !Puppy (توله سگ)، به عنوان دومین انیمیشن کوتاه مجموعه Hotel Transylvania (هتل ترانسیلوانیا)، اثری فوق‌العاده طنز‌آمیز و لذت‌بخش است که تماشای آن به طرفداران مجموعه مذکور توصیه می‌شود.

استودیو سونی پیکچرز انیمیشن سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. تولیدات این استودیو که همکاری نزدیکی با سونی پیکچرز امیج‌ورکس داشته، توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز در سینما‌ها اکران شده و وظیفه پخش خانگی محصولات آن را سونی پیکچرز هوم اینترتینمنت بر‌عهده دارد. استودیو مذکور در سالگرد تاسیس، پروژه‌های در حال ساخت خود را معرفی کرد که یکی از این انیمیشن‌‌ها، انیمیشن Open Season بود. نهایتا در سال ۲۰۰۶ انیمیشن Open Season اکران شد و توانست فروشی معادل با ۱۹۷ میلیون دلار را تجربه کند. روند انیمیشن‌های استودیو Sony Pictures Animation با مجموعه‌های مختلفی همچون Cloudy with a Chance of Meatballs و Surf's Up ادامه پیدا کرد تا یکی از مهم‌ترین فعالان حوزه انیمیشن لقب بگیرد. سری انیمیشن‌های Hotel Transylvania با اکران اولین نسخه از آن در سال ۲۰۱۲ آغاز شد. موفقیت این اثر در جلب نظر مخاطبین (فروشی معادل با چهار برابر بودجه صرف شده) باعث شد که استودیو سونی پیکچرز انیمیشن در صدد ساخت دنباله‌های آن بر آید. انیمیشن Hotel Transylvania 2 با فاصله زمانی سه ساله نسبت به انیمیشن اول اکران شد و باری دیگر مورد توجه علاقه‌مندان به انیمیشن قرار گرفت. انیمیشن Hotel Transylvania 3: Summer Vacation یکی از پروژه‌‌های آتی استودیو ذکر شده است که در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۱۸ (۲۲ تیر ۱۳۹۷) اکران خواهد شد. آثار مجموعه هتل ترانسیلوانیا تنها به انیمیشن‌های بلند و سریال تلویزیونی خلاصه نمی‌شود، بلکه تا‌کنون دو انیمیشن کوتاه نیز از این سری منتشر شده است. انیمیشن !Puppy، دومین اثر کوتاه مجموعه است که در عین داشتن داستانی ساده و کلیشه‌ای، به‌واسطه ویژگی‌های خاص جهان هتل ترانسیلوانیا و طنز غیر‌قابل پیش‌بینی‌اش، لحظات مفرح و لذت‌بخشی را ایجاد می‌کند.

انیمیشن کوتاه Puppy

انیمیشن کوتاه !Puppy حکم پیش‌نمایش برای انیمیشن Hotel Transylvania 3: Summer Vacation را دارد

انیمیشن کوتاه !Puppy پس از اتفاقات انیمیشن Hotel Transylvania 2 جریان داشته و در واقع حکم پیش‌نمایش برای انیمیشن Hotel Transylvania 3: Summer Vacation را دارد. داستان انیمیشن از این قرار است که دنیس از پدر و مادرش درخواست یک سگ را دارد. اما با مخالفت آن‌ها به دلیل مسئولیت سنگین نگهداری از حیوان خانگی رو‌به‌رو می‌شود. کنت دراکولا آخرین امید او است که طبق معمول منطقی عمل نمی‌کند. دراکولا برای او یک سگ غول‌پیکر می‌آورد که باعث به وجود آمدن اتفاقات مختلفی می‌شود.

کارگردان هر سه انیمیشن مجموعه هتل ترانسیلوانیا یعنی گندی تارتاکوفسکی، کارگردانی انیمیشن کوتاه توله سگ را بر‌عهده داشته است. در کارنامه کاری گندی تارتاکوفسکی، مواردی همچون تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی انیمیشن‌های سریالی Samurai Jack ،Sym-Bionic Titan و Star Wars: Clone Wars مشاهده می‌شود و در کنار آن‌ها او به عنوان طراح استوری‌برد در تیم تولید فیلم Iron Man 2 نیز حضور داشته است. مشهور‌ترین آثار این هنر‌مند سریال‌های Samurai Jack و Star Wars: Clone Wars هستند که جوایز امی و Annie را برای او به ار‌مغان آورده‌اند. انیمیشن کوتاه !Puppy در سال گذشته همراه با انیمیشن Emoji Movie به نمایش در آمد.

انیمیشن کوتاه Puppy

انیمیشن کوتاه !Puppy از لحاظ جلوه‌های بصری هم‌سطح با انیمیشن‌های بلند مجموعه Hotel Transylvania است

بر‌خلاف انیمیشن کوتاه Goodnight Mr. Foot و سریال تلویزیونی Hotel Transylvania: The Series که به صورت دو بعدی ساخته شده‌اند، انیمیشن کوتاه توله سگ از جلوه‌های بصری مشابه انیمیشن‌های بلند مجموعه هتل ترانسیلوانیا بهره می‌برد. این مجموعه یکی از بر‌ترین جلوه‌های بصری سال‌های اخیر در بین انیمیشن‌ها را دارد که به لطف پس‌زمینه داستانی منحصر‌به‌فرد و فضای در حال نمایش توانسته به نحو احسن از آن‌ها استفاده کند. به همین دلیل محیط‌های انیمیشن با جزئیات کامل طراحی شده‌اند، شخصیت‌ها در عین فانتزی بودن، المان‌های واقع‌گرایانه دارند، بافت‌ها و تکسچر‌ها عالی هستند و فیزیک انیمیشن قابل توجه است. با این که این انیمیشن از لحاظ جلوه‌های بصری اثری انقلابی یا تازه و بدیع نیست، اما جلوه‌های بصری همچنان یکی از برگ‌های برنده انیمیشن مذکور است که نه تنها باعث شده طنز اثر بیش از پیش به چشم بیاید، بلکه چنان تجربه چشم‌نوازی را خلق می‌کند که هر بیننده‌ای زیبایی آن را تحسین می‌کند. انیمیشن کوتاه !Puppy تمام مشخصه‌هایی را که باعث شهرت و محبوبیت سری Hotel Transylvania شده‌اند، در خود دارد. ویژگی‌هایی همچون فعل و انفعالات غیر‌منطقی که به‌وسیله فضای انیمیشن صورت می‌گیرند و عنصر غافلگیری که تقریبا در تمامی دقایق وجود دارد. ریتم انیمیشن کمی تند است و به دلیل عدم نمایش سکانس‌های اضافه بیننده را خسته نمی‌کند. تلاش سازندگان این بوده که در کمترین دقایق بیشترین خنده را از مخاطب بگیرند که در تحقق این امر موفق بوده‌اند.

انیمیشن کوتاه Puppy

در انیمیشن کوتاه !Puppy، صدا‌پیشه‌های اصلی انیمیشن‌های بلند سری هتل ترانسیلوانیا نقش خود را تکرار کرده‌اند

یکی از ویژگی مجموعه هتل ترانسیلوانیا شخصیت‌پردازی است. در طی دو انیمیشن بلند این سری کنت دراکولا به عنوان شخصیتی که آینده‌نگر نبوده و رفتار‌های غیر‌منطقی از خود بروز می‌دهد، شناخته شده است. آوردن سگ غول‌پیکر نیز یکی از همین نوع رفتار‌ها است. در انیمیشن کوتاه !Puppy با این وجود که شخصیت‌های میویس، جانی و دنیس حضور دارند، اما باز هم شخصیت اصلی داستان کنت دراکولا است. بازی اغراق‌شده از مشخصه‌های مجموعه مذکور است که در این انیمیشن کوتاه نیز لحاظ شده است. این ویژگی در دنیس و کنت دراکولا به خوبی به نمایش گذاشته می‌شود و در جای جای اثر قابل مشاهده است. نقطه قوت انیمیشن کوتاه توله سگ استفاده از صدا‌پیشه‌های اصلی مجموعه یعنی آدام سندلر، سلنا گومز، اندی سمبرگ و آشر بلینکوف است که نه تنها حس و حال انیمیشن‌های بلند را تداعی کرده، بلکه باعث شده است که از لحاظ صدا‌پیشگی، انیمیشن در بالاترین سطح باشد. مارک مادرزبا، به عنوان آهنگ‌ساز انیمیشن کوتاه !Puppy که ساخت موسیقی آثاری همچون Thor: Ragnarok ،The LEGO Ninjago Movie و Crash Bandicoot: Warped را در کارنامه دارد، از موسیقی ارکسترال و ضرب‌آهنگ‌های خاصی بهره برده که مناسب فضای طنز اثر است.

دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات

انیمیشن کوتاه !Puppy به دلایل مختلفی از جمله خلق تجربه‌ای جالب توجه از مجموعه نام آشنای هتل ترانسیلوانیا و کارکرد به عنوان یک انیمیشن کمدی فوق‌العاده‌ای که هر لحظه‌اش با موقعیت‌های طنز‌آمیز همراه است، اثر با‌ارزش و تماشایی است که چه علاقه‌مندان به حوزه انیمیشن و چه دنبال‌کنندگان آثار استودیو سونی پیکچرز انیمیشن، به‌خصوص مجموعه Hotel Transylvania، از مشاهده آن لذت خواهند برد.

اگر به انیمیشن کوتاه علاقه دارید می‌توانید برای مشاهده انیمیشن‌های بیشتر به فیلیمو مراجعه کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده