// یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

معرفی انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond

انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond (آبی و فراتر از آن) به تقدیر از متفاوت بودن می‌پردازد. با معرفی این انیمیشن همراه باشید.

تفاوت در طرز فکر امری طبیعی در جهان هستی است و پیدا کردن دو فرد که در مورد تمامی مسائل دقیقا یک رویکرد فکری داشته باشند غیر‌ممکن است. این شرایط برای جهان آرمانی و ایده‌آل صدق می‌کند و در دنیای واقعی چنین نیست. در واقع در جوامع امروزی متفاوت فکر کردن به عنصری نا‌یاب تبدیل شده است. ضعف‌های فرهنگی همچون سطح مطالعه پایین و چار‌چوب برای اندیشه و تعمل باعث شده است که بسیاری از مردم جهان از ذهن خلاق بی‌بهره بوده و تنها به شکلی فکر و عمل کنند که برای آن‌ها دیکته شده است. در این وضعیت اندیشمندان، آزاد‌اندیشان و در کل کسانی که بر‌خلاف رویه مرسوم حرکت کرده، قوانین برای آن‌ها بی‌معنا است و جریان عادی را بر‌هم می‌زنند، نه تنها قادر به بروز تمام توانایی‌ها و به کار بستن علم و دانششان نیستند، بلکه به دلیل تفاوت‌هایشان همچون عاملی نامطلوب دیده می‌شوند که هیچ جایگاهی در جامعه ندارند. اما آنچه که باعث می‌شود چنین افرادی که توسط مردم طرد شده‌اند، توانایی‌هایشان سر‌کوب شده و هیچ فرصتی برای بهبود شرایط جامعه ندارند، به ادامه مسیری که در پیش گرفته‌اند امیدوار شوند، پیدا کردن شخص دیگری با رو‌حیات مشابه است. با وقوع چنین اتفاقی است که انگیزه فرد احیا می‌شود و زندگی‌اش معنای از دست داده‌اش را دوباره به دست می‌آورد. انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond در جامعه‌ای مشابه جریان دارد که شخصیت اصلی آن از قوانین و مقررات پیروی نمی‌کند و تلاش می‌کند که این راه را تا انتها ادامه دهد، زیرا می‌داند که این اقدام ارزش تمام ریسک‌ها و خطر کردن‌ها را دارد.

انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond

انیمیشن کوتاه آبی و فراتر از آن پاد‌آرمان‌شهری را ترسیم می‌کند که کتاب‌خواندن به یک معضل تبدیل شده است

در دنیای انیمیشن کوتاه آبی و فراتر از آن تمام مردم غرق در کتاب‌هایشان هستند و بی‌آنکه سر را از آن بردارند، به زندگی ادامه می‌دهند. کتابی که همه این افراد در دست دارند، کتابی قرمز رنگ است. اما در این شهر شخصی به نام چارلی حضور دارد که بر‌خلاف مردم شهر کتاب آبی‌رنگ در دست دارد و در خیالات خود سیر می‌کند. هیچکس به تفاوت‌های چارلی دقت نمی‌کند و حتی رفتار خوبی نیز با او ندارند. اما این روند زمانی تغییر می‌کند که چارلی در کتاب‌خانه‌ای با پنلوپه مواجه می‌شود؛ فردی که همانند او مشغول خواندن کتاب آبی است. از این مرحله است که زندگی چارلی و پنلوپه دچار تغییر و تحول شده و از مسیر همیشگی‌اش خارج می‌شود.

انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond

تیم تولید انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond متشکل از بیش از ۱۰۰ هنر‌مند است

انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond توسط یوری دکر کارگردانی شده است. او که دانش‌آموخته دانشگاه ایالتی سن‌خوزه در رشته انیمیشن است در آخرین از حضورش در این مرکز آموزشی انیمیشن مذکور را با کمک بیش از ۱۰۰ نفر از هم‌دانشگاهی‌هایش ساخت. یوری دکر پس از فارغ‌التحصیلی، دوره کار‌ آموزشی‌ را استودیو پیکسار آغاز کرد و در تیم تولید انیمیشن The Good Dinosaur حضور داشت. همچنین او تجربه حضور در بخش پلی استیشن را نیز به عنوان کار‌آموز انیمیشن دارد. از دیگر بخش‌های کارنامه کاری یوری دکر می‌توان به سمت انیماتور در انیمیشن‌های Coco و Incredibles 2 اشاره کرد. تیم نویسندگی این انیمیشن از ۱۰ نفر تشکیل شده و روند ساخت آن دقیقا یک سال و یک روز به طول انجامیده است. نکته حائز اهمیت در رابطه با تولید انیمیشن کوتاه آبی و فراتر از آن، ساخت آن در اوقات فراغت و خارج از وقت کلاسی است. تیم سازنده از انیمیشن های کمپانی دیزنی و لایکا از جمله Lion King و Tarzan الهام گرفته و از انیمیشن L’Illusionist به عنوان الگوی طراحی یاد کرده‌اند.

انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond

در هنگام تماشای انیمیشن کوتاه به نماد‌ها و سمبول‌ها باید دقت کرد

طراحی دو‌بعدی انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond در نگاه اول ساده، بدون ویژگی خاص و نو‌آورانه است. اما این ویژگی‌ها به معنای ضعیف و پر‌اشکال بودن نیست، بلکه باید آن‌ها را به عنوان نقطه قوت دانست. برای مثال سایه‌زنی‌ها به خوبی انجام شده و لوکیشن‌های متعدد اثر با المان‌های مختلفشان اعم از ساختمان‌هایی که در طراحی آن‌ها از المان‌های معماری هلندی استفاده شده، از جزئیات قابل قبولی بر‌خوردار هستند. اما آنچه که باعث شده است که این انیمیشن به اثری شاخص، قابل تامل و مثال‌زدنی تبدیل شود، نماد‌های به کار رفته در آن است. لحظه لحظه انیمیشن نماد جدیدی را معرفی و از آن در جهت ارائه پیامش استفاده می‌کند. از کتاب‌های قرمز در دست مردم تا کتاب‌های آبی‌رنگ چارلی و پنلوپه تا شهروندانی که هیچ چهره خاصی ندارند و خطر‌هایی که چارلی برای به دست آوردن کتابش با آن‌ها رو‌به‌رو می‌شود تا حیوانات خیالی که در بالای سر چارلی و پنلوپه ظاهر می‌شوند، همه و همه نماد‌های منحصر‌به‌فردی هستند که تاثیر بسزایی در رخداد‌های داستانی دارند.

انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond

موسیقی گوش‌نواز مگان کارنز به زیبایی اثر کمک شایانی رسانده‌اند

انیمیشن کوتاه آبی و فراتر از آن سه شخصیت اصلی دارد؛ چارلی، پنلوپه و بارن که طراحی همگی آن‌ها انطباق کامل با خصوصیات و روحیات آن‌ها دارد. در حالی که مردم شهر چهره خاصی ندارند اما در طراحی آن‌ها المان‌های محدودی رعایت شده تا تمامی افراد مشابه یکدیگر نبوده و در عین یکسان بودن رفتار‌ها، چندان منحصر‌به‌فرد نباشند. در مقابل این افراد که هیچ حسی بروز نمی‌دهند، سه شخصیت اصلی انیمیشن واکنش‌های احساسی از خود نشان داده که در بین آن‌ها چارلی بیش از دیگران شاخص است. قطعه‌های موسیقی انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond زیبا و تاثیر‌گذار هستند. مگان کارنز چنان موسیقی بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای را برای این انیمیشن به وجود آورده است که انگار یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان تاریخ دست به خلق آن‌ها زده است. پیانو ساز اصلی استفاده شده است که ریتم آن بر‌اساس اتفاقات انیمیشن تغییر می‌کند.

دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات

انیمیشن کوتاه The Blue & The Beyond به تمامیت فردی احترام می‌گذارد و مخاطب را تشویق به حفظ تفاوت‌ها در مقایسه با اکثریت جامعه می‌کند. در واقع همین طرز تفکر متفاوت است که باعث می‌شود فرد دارای هویت مستقل خود باشد یا اجازه دهد دیگران برای او تصمیم‌گیری کنند. انیمیشن کوتاه آبی و فراتر از آن برای آن دسته از مخاطبان جذاب است که تاثیر سنگین جامعه، علایق و وسلیقه دیگران روی زندگی خود را حس می‌کنند.

اگر به انیمیشن کوتاه علاقه دارید می‌توانید برای مشاهده انیمیشن‌های بیشتر به فیلیمو مراجعه کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده