// یکشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی انیمیشن کوتاه Garden Party

انیمیشن کوتاه Garden Party (مهمانی در باغ)، یکی از نامزد‌های جایزه بهترین انیمیشن کوتاه از اسکار 2018 است که از لحاظ جلوه‌های بصری خیره‌کننده ظاهر می‌شود.

حوزه انیمیشن همواره در حال تغییر و تحول است و کارکرد‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. در دورانی انیمیشن‌ها وارث کمدی‌های اسلپ استیک بودند و کلیت آن‌ها را آثار طنز با داستانی ساده تشکیل می‌داد. کمپانی ام جی ام با تام و جری، برادران وارنر با لونی تونز و دیزنی با گوفی، جز‌ء اولین کمپانی‌هایی هستند که به تولید انیمیشن‌های اسلپ استیک پرداختند. اما پیشرفت‌های انجام شده در آن، دستیابی به فناوری‌های جدید و ظهور استودیو و کمپانی‌ها با ایده‌ها و اهداف مختلف، مواردی هستند که باعث شده‌اند انیمیشن‌ها چنان تاثیری داشته باشند که تا سال‌ها همچنان فراموش نشوند. انیمیشن‌ Finding Dori با تمرکز روی معلولیت، انیمیشن Inside Out به دلیل پرداختن به احساسات و انیمیشن Zootopia به‌واسطه تلاش برای جلوگیری از رشد تبعیض نژادی، جزء آن دسته از انیمیشن‌ها هستند که به جای سرگرمی لحظه‌ای، پیامی مهم را منتقل کرده و در جهت اصلاح مشکلات اجتماعی اقدام می‌کنند. انیمیشن Coco یکی از جدید‌ترین این نوع انیمیشن‌ها است که با استفاده از فرهنگ مکزیک و خلق داستانی سرگرم‌کننده، پند‌های بسیار زیادی برای تمامی اقشار چه مخاطب کم سن و سال و چه به بیننده بزرگسال دارد. در انیمیشن‌های مذکور و آثار مشابه آن‌ها، آثاری ساخته و عرضه می‌شود که داستان عمیقی ندارند، ممکن است هر مخاطبی را راضی نکنند و پس از یکبار تماشا به فراموشی سپرده شوند. این جنبه‌ها بدان معنا نیست که این بخش از حوزه انیمیشن محکوم به فنا یا بی‌ارزش است، بالعکس وجود آن‌ها به همان اندازه برای پیشرفت صنعت انیمیشن لازم است که نیاز به انیمیشن‌هایی همچون Toy Story و The Incredibles حس می‌شود. انیمیشن کوتاه مهمانی در باغ یکی از این انیمیشن‌ها است. اثری که بر‌خلاف انیمیشن‌های کوتاه Borrowed Time ،Piper و Lou داستانی چند‌لایه و قابل تامل ندارد و تنها برای مخاطب بزرگسال مناسب است، اما از لحاظ جلوه‌های بصری آن بی‌نظیر و تحسین‌بر‌انگیز است.

انیمیشن کوتاه Garden party / مهمانی در باغ

داستان انیمیشن کوتاه Garden Party در عمارتی باشکوه اما خالی از سکنه جریان دارد. در این عمارت که انواع و اقسام وسایل تجملاتی و غذا‌های گران‌قیمت از جمله خاویار وجود دارد، تنها قورباغه‌های کوچک و بزرگ حضور دارند. این موارد باعث شده‌اند قورباغه‌ها از امکانات عمارت استفاده کرده و به اصطلاح برای خود جشن بگیرند. در این‌جا این سوال پیش می‌آید که صاحب انسان این مکان کجاست...

انیمیشن کوتاه مهمانی در باغ پروژه فارغ التحصیلی ۶ تن از دانش‌آموختگان دانشگاه انیمیشن MoPA به نام‌های فلورین بابیکیان، وینسنت بایو، ویکتور کر، تئوفیل دوفرنسه، گابریل گراپرون و لوکاس ناوارو است. موسسه آموزشی مذکور که در کشور فرانسه قرار دارد، یکی از برترین مراکز فعال در حوزه انیمیشن و ساخت انیمیشن‌های CG است. محصلین این موسسه برای فارغ‌التحصیلی لازم است در قالب یک تیم، انیمیشن CG بسازند. روند ساخت انیمیشن کوتاه Garden Party در سال ۲۰۱۵ آغاز شده و پس از طی پروسه ساخت ۹ ماهه، نهایتا در سال ۲۰۱۶ تکمیل و منتشر شد. هر ۶ کارگردان این انیمیشن استودیو ILLOGIC را تاسیس کرده‌اند که در ساخت انیمیشن کوتاه و تبلیغات تلویزیونی فعالیت دارد.

انیمیشن کوتاه Garden party / مهمانی در باغ

در همان ثانیه ابتدایی انیمیشن جلوه‌های بصری حیرت‌انگیز انیمیشن بیش از هر ویژگی دیگری خودنمایی می‌کند

در ابتدای مطلب گفتیم که انیمیشن کوتاه مهمانی در باغ داستانی عمیق و چند‌لایه ندارد. تیم سازنده برای جبران این کمبود از المان‌های کمدی سیاه استفاده کرده است. در این انیمیشن مشاهده می‌کنیم تمام آن‌چه که از طبیعت گرفته‌ایم، روزی به آن بر‌خواهد گشت. این اتفاق برای همه به یکسان پیش آمده و تفاوتی نمی‌کند که میلیاردر باشید یا فرد عادی، در هر دو حالت سرنوشتی مشابه خواهید داشت. استفاده از قورباغه‌ها و در قرار دادن آن‌ها در موقعیت‌هایی که عمدا طنز‌آمیز نبوده و تنها رفتار‌های عادی حیوانات هستند، باعث شده است که هم ابعاد واقع‌گرایانه انیمیشن حفظ شده و هم سکانس‌هایش سرگرم‌کنندگی لازم را داشته باشند. با وجود سادگی داستان، سازندگان به خوبی توانسته‌اند حس تعلیق و غافلگیری را در بیننده ایجاد کند. ویژگی که در همان ثانیه اول توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، جلوه‌های بصری انیمیشن کوتاه Garden Party است. چنین سطحی از جلوه‌های بصری تنها در آثار فعالان به‌نام حوزه انیمیشن همچون دیزنی و پیکسار دیده شده و تنها رقیب آن در سال‌های اخیر انیمیشن کوتاه Piper است. توجه سازندگان به کوچک‌ترین جزئیات، طراحی به صورت فوتورئالیسم، فیزیک قابل توجه، شبیه‌سازی دقیقه المان‌های محیطی از جمله آب موجود در استخر و نور‌پردازی بی‌نقص ویژگی‌هایی هستند که باعث شده‌اند انیمیشن کوتاه مهمانی در باغ به اثر پیشرو و مثال‌زدنی تبدیل شود.

انیمیشن کوتاه Garden party / مهمانی در باغ

در این انیمیشن از شخصیت‌های انتروپومورفیک استفاده نشده است

سکانس‌های انیمیشن کوتاه Garden Party در خدمت روند داستانی آن قرار دارند. این انیمیشن دائما بین کلوز‌آپ از قورباغه‌ها و لانگ‌شات از عمارت در حال تغییر است. به‌واسطه این ویژگی از طرفی با عمارت آشنا می‌شویم و از جهت دیگر رفتار‌های قورباغه‌ها را مشاهده می‌کنیم. دوربین اثر مذکور در اکثر مواقع ثابت است و گهگاهی حرکت‌های کوچکی نیز در آن اعمال می‌شود. روند انیمیشن بسیار کند است و تا پایان نیز این روند را ادامه می‌دهد. انیمیشن کوتاه مهمانی در باغ جزء معدود آثار با حضور حیوانات است که شخصیت‌های آن به صورت شخصیت‌های انتروپومورفیک طراحی نشده‌اند. این ویژگی نقاط قوت و ضعف خود را دارد که از بین آن‌ها می‌توان به واقع‌گرایی فوق‌العاده اثر و عدم امکان انتقال حس و استفاده از دیالوگ اشاره کرد. موسیقی در بخش‌های اندکی از انیمیشن حضور دارد و رومن مانتیل، به عنوان آهنگساز انیمیشن کوتاه Garden Party که ساخت موسیقی انیمیشن‌های La Cour ،Vaktar و Knight To Meet You را در کارنامه دارد، از سه نوع موسیقی متفاوت برای این اثر استفاده کرده است که با اتفاقات در حال نمایش هماهنگی کامل دارند و طعنه‌آمیز نیز ظاهر می‌شوند.

دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات

انیمیشن کوتاه مهمانی در باغ تا‌کنون در جشنواره‌های مختلفی از جمله فستیوال فیلم نشویل، فستیوال بین‌المللی انیمیشن اوتاوا، SIGGRAPH و فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه لون به نمایش در آمده و در تعدادی از آن‌ها جایزه دریافت کرده است. اما مهم‌ترین جایزه‌ای که این اثر نامزد دریافت آن است، اسکار بهترین انیمیشن کوتاه از نودمین دوره جوایز اسکار است. انیمیشن Garden Party در این جشنواره رقبای سر‌سختی از جمله Dear Basketball و Lou دارد که باعث می‌شود به دست آوردن جایزه مذکور دشوار به نظر برسد.

اگر به انیمیشن کوتاه علاقه دارید می‌توانید برای مشاهده انیمیشن‌های بیشتر به فیلیمو مراجعه کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده