نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

فیلمبرداری قسمت دوم فیلم IT از ابتدای تابستان آغاز می‌شود

مراحل فیلمبرداری قسمت دوم فیلم ترسناک It (آن)، از اوایل فصل تابستان و در شهر تورنتو کشور کانادا آغاز خواهد شد.

پنی‌وایز تابستان سال جاری بازگشتی دوباره به شهر دِری خواهد داشت؛ قرار است مراحل فیلمبرداری قسمت دوم فیلم ترسناک و مورد انتظار It (آن) از تابستان آغاز شده و لوکیشن اولیه آن در شهر تورنتو کشور کانادا خواهد بود. فیلم It یکی از برترین‌ فیلم‌های ژانر وحشت در سال ۲۰۱۷ میلادی بود که هم توانست رضایت بسیاری از منتقدین را جلب کند و هم در گیشه عملکردی فوق‌العاده داشت. این فیلم که بر اساس کتاب معروف استفن کینگ به همین نام ساخته و توسط اندی موشیاتی کارگردانی شده است، با بودجه ساخت ۳۵ میلیون دلاری، فروش بسیار عالی ۷۰۰ میلیون دلاری در گیشه داشت. با اینکه مینی سریال ۱۹۹۰ نیز طرفداران خاص خود را داشت و در مجموع اثری قابل احترام است، اما نسخهٔ اندی موشیاتی در به تصویر کشیدن بهتر توصیفات و وفاداری به رمان استفن کینگ، بسیار موفق‌تر بود؛ این فیلم معجونی خوش‌ساخت از صحنه‌های هیجانی و شوخی‌های بجا بود و بازی عالی بازیگران نوجوان فیلم It بر موفقیت همه‌جانبهٔ آن تأثیر فراوانی داشت.  

حتی پیش از اکران فیلم ابتدایی IT، اندی موشیاتی از ایده‌های خود برای ساخت دنبالهٔ آن خبر داده بود. کمپانی توزیع‌کنندهٔ فیلم، یعنی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) و کمپانی سازندهٔ فیلم، یعنی کمپانی نیو لاین سینما (New Line Cinema)، پس از اطمینان از روند عالی فروش این فیلم، بدون فوت وقت به‌صورت رسمی ساخت دنبالهٔ آن را اعلام کردند. طرفداران این مجموعه لازم نیست زمان زیادی منتظر اکران قسمت دوم باشند و تاریخ اولیه اعلام‌شده برای اکران قسمت دوم این فیلم ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۸) است.

طبق گزارش سایت Omega Underground، به احتمال فراوان مراحل فیلمبرداری دنبالهٔ فیلم It از ماه ژوئن (اواخر خرداد ماه) آغاز خواهد شد. طبق این گزارش، محل فیلمبرداری فیلم جدید، شهر تورنتو کشور کانادا خواهد بود و سازندگان استودیو پاین‌وود تورنتو را مدنظر قرار داده‌اند. البته به نظر می‌رسد لوکیشن شهر دِری تغییری نکند و بار دیگر شهر پورت هوپِ استان آنتاریو باشد. در حال حاضر تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد ماه)، تاریخ اولیه اعلام‌شده برای آغاز مراحل فیلمبرداری این پروژه است و انتظار می‌رود که فیلمبرداری قسمت دوم فیلم It در ماه اکتبر یا نوامبر (مهر یا آبان ماه) به پایان برسد.

it

مطابق روند داستانی رمان استفن کینگ، در دنبالهٔ فیلم It باید شاهد تقابل دوبارهٔ اعضای گروه «Losers» با پنی‌ وایز دلقک باشیم؛ تقابلی که بعد از ۲۷ سال دوباره اعضای این گروه را گردهم خواهد آورد. البته گذشت ۲۷ سال تأثیری روی پنی‌ وایز نخواهد داشت و باز هم شاهد نقش‌آفرینی بیل اسکارشگورد در نقش این دلقک با پیشینه‌ای باستانی خواهیم بود. به نظر می‌رسد بازیگران نوجوان فیلم ابتدایی نیز در بخش‌های کوتاهی از دنبالهٔ فیلم It حضور داشته باشند و این صحنه‌ها مربوط به نمایش اتفاقاتی از گذشته خواهد بود. بخش اصلی دنبالهٔ It، داستان بچه‌های بزرگ‌شده شخصیت‌های فیلم ابتدایی را روایت خواهد کرد.

در حال حاضر ۲۸ خرداد ماه، تاریخ اولیه اعلام‌شده برای آغاز مراحل فیلمبرداری این پروژه است و انتظار می‌رود که فیلمبرداری قسمت دوم فیلم IT، مهر یا آبان ماه به پایان برسد

هنوز به‌صورت رسمی بازیگران در نظر گرفته‌ شده برای دنبالهٔ فیلم It معرفی نشده‌اند، اما چندی پیش بود که جسیکا چستین برای ایفای نقش دوران بزرگسالی شخصیت بورلی ابراز علاقه کرده بود؛ حال با توجه به موفقیت فیلم ابتدایی، انتظار می‌رود بازیگران سرشناسی در دنباله این فیلم حضور داشته باشند. با توجه به فروش فوق‌العادهٔ ۷۰۰ میلیون دلاری، سازندگان فیلم It مشکلی برای راضی کردن بازیگران معروف در قسمت دوم نخواهند داشت. به احتمال فراوان طی یکی دوماه آینده نام بازیگران دنبالهٔ این فیلم به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد تا مراحل فیلمبرداری نیز در همان تاریخ اعلام‌شده آغاز شود.

همچنین طبق گفته اندی موشیاتی، نسخهٔ کارگردان فیلم It قرار است در سال ۲۰۱۸ و طی ماه‌های آینده منتشر شود، اما در حال حاضر زمان و تاریخ قطعی آن رسماً تأیید و اعلام نشده است و انتظار می‌رود که بخش محصولات خانگی کمپانی برادران وارنر این نسخه را به‌زودی رسماً تأیید و اعلام کند. در حال حاضر، نسخهٔ خانگی فیلم It دارای ۱۱ صحنه حذف شده از فیلم است که زمان آن ۱۵ دقیقه اعلام شده است، اما هنوز مشخص نیست که تمام این زمان در نسخهٔ کارگردان فیلم وجود خواهد داشت یا قرار است تنها بخشی از این صحنه‌ها به این نسخه از فیلم اضافه شود و در نهایت صحنه‌هایی مثل صحنه خوردن یک کودک توسط پنی وایز از این نسخه از فیلم It دوباره حذف خواهند شد.

فیلم ابتدایی It داستان کودکی را روایت می‌کرد که در شهر دِری ناپدید شده بود؛ گروهی از نوجوانان باید با بزرگ‌ترین ترس خود مقابله کرده و وارد یک خانه متروکه شده و با دلقکی شیطانی به نام پنی‌ وایز که طی قرن‌ها مرتکب قتل و خشونت شده است، روبه‌رو شده و با او مبارزه می‌کردند. بیل اسکارشگورد، جیدن لیبرهر، جرمی ری، سوفیا لیلیس، فین ولفهارد، چوسن جیکوبز، وایات اولف، نیکولاس همیلتون و جک دیلان گریزر، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم It حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده