// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

ایسوس: قیمت کارت گرافیک بر فروش لپ تاپ های گیمینگ تاثیرگذار است

شرکت Asus اعلام کرده است که افزایش ناگهانی قیمت کارت‌های گرافیک باعث شده تا کاربران از خرید کامپیوترهای خانگی دوری کنند و به استفاده از لپ‌تاپ‌های گیمینگ روی بیاورند.

هنگامی که از لپ تاپ های مخصوص بازی صحبت به عمل می‌آید، شرکت Asus قطعا یکی از برند‌های پیشرو در این زمینه است. این شرکت به‌تازگی اعلامیه جالبی را منتشر کرده که در آن گفته شده که این شرکت بر این باور است که افزایش ناگهانی قیمت کارت‌های گرافیک باعث شده کاربران از خرید رایانه‌های شخصی منصرف شوند و به سمت لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی بروند.

این نکته که سال میلادی گذشته قیمت کارت‌ گرافیک روند صعودی داشته بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و اخیرا نیز یک مقاله بسیار محبوب منتشر شده که نشان می‌دهد به چه میزانی قیمت کارت‌های گرافیک با برندهای محبوب واقعا افزایش یافته است.

asus

تقاضای بسیار بالای ناشی از انجام عملیات ماینینگ رمزارزها یکی از دلایل عمده این اتفاقات بوده؛ تا جایی که حتی Nvidia نیز اخیرا اعلام کرده که آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند میزان عرضه را به سطح تقاضا برسانند.

اما سوالی که باقی می‌ماند این است که آيا شرکت ایسوس باور درستی دارد؟ آیا افزایش قیمت کارت‌های گرافیک باعث افزایش فروش ناگهانی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی می‌شود؟

قیمت کارت گرافیک به شدت بالا رفته؛ تاجایی که اگر شما مایل به تهیه سیستم رده متوسط به بالای خودتان باشید قطعا هزینه‌ای حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو بیش از قیمت واقعی همان قطعات در ۱۲ ماه گذشته را باید پرداخت کنید.  

شرکت ایسوس در یک گزارش از طریق سایت PCGamesN اعلام کرد:

تقاضا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است؛ تا جایی که ما انتظار داریم در سال ۲۰۱۸ تعداد ۵۰۰ هزار لپ تاپ مخصوص بازی بیشتر را نسبت به سال ۲۰۱۷ به فروش برسانیم.

Nvidia

در کل باید به یاد داشته باشید در این مورد که آیا ایسوس واقعا به نتیجه درستی رسیده است یا خیر تنها گذر زمان همه چیز را معلوم می‌کند.

نظر شما در مورد این مطالب چیست؟ آیا فروش لپ تاپ گیمینگ در سال جاری افزایش خواهد یافت؟ آیا این افزایش به دلیل قیمت کارت‌های گرافیک است؟ نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع eteknix.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده