نویسنده: معین کلهری
// یکشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵

جان گوین، بازیگر فیلم Psycho درگذشت

جان گوین، ستاره فیلم‌هایی مثل روانی (Psycho)‌ و اسپارتاکوس (Spartacus)، در ۸۶ سالگی درگذشت. با زومجی همراه باشید.

بر طبق اخبار سینما و تلویزیون؛ جان گوین که در فیلم‌های همچون Psycho آلفرد هیچکاک و Spartacus استنلی کوبریک نقش‌آفرینی کرده بود، در سن ۸۶ سالگی درگذشت. این بازیگر که با فیلم‌های نوآر A Time to Love and a Time to Die (زمانی برای عشق و زمانی برای مرگ) و Imitation of Life (تقلید زندگی) ساخته‌های داگلاس سرک به‌شهرت در سینمای هالیوود رسید، قرار بود تا در فیلمی تحت نام Diamonds Are Forever (الماس‌ها ابدی‌اند) به‌عنوان جیمزباند قرار گیرد که نهایتاً نقش به شان کانری رسید.

John Gavin در فیلم‌ موزیکال Thoroughly Modern Millie (میلی کاملاً مدرن) در نقش مقابل جولی اندروز قرار گرفته بود و در سری تلویزیونی The Alfred Hitchcock Hour هم حضور داشته است. گوین در فیلم روانی نقش سم لومیس را ایفا و در اسپارتاکوس به‌عنوان ژولیوس سزار نقش‌آفرینی کرد که او را به اوج شهرت رساند. وی با سوفیا لورن و موریس شوالیه در A Breath of Scandal (یک دم رسوایی) هم همبازی شد.

گوین پس از کنار گذاشتن دنیای سینما، به سیاست روی آورد و در زمان ریاست جمهوری رونالدو ریگان به‌عنوان سفیر آمریکا در مکزیک طی سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۶ منصوب شد.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده