نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵

امی هنیگ جایزه یک عمر دستاورد هنری را در GDC 2019 دریافت خواهد کرد

این بازی‌ساز با تجربه که آثاری چون Legacy of Kain و Uncharted را در کارنامه دارد، معتبرترین جایزه GDC 2019 را دریافت می‌کند.

اگر بخواهیم لیستی از زنان سرشناس صنعت بازی تهیه کنیم، بدون شک یکی از اولین نام‌ها امی هنیگ خواهد بود؛ کسی که بعد از سال‌ها حضور در این صنعت، اکنون از نظر برگزارکنندگان GDC 2019 شایستگی دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری را دارد و این جایزه به زودی به او اهدا خواهد شد. جایزه‌ای که پیش از این هم به دست بازی‌سازهای حرفه‌ای و بزرگی چون تیم شیفر، شیگرو میاموتو، هیدئو کوجیما و پیتر مولینیو رسیده بود.

در سال‌های اخیر، امی هنیگ را بیش از هر چیز به خاطر کار روی سری بازی‌های آنچارتد (Uncharted) می‌شناسیم؛ بازی‌هایی محبوب که هنیگ در ساخت هر سه نسخه اول آن حضور بسیار پررنگی داشت و در کارگردانی و نویسندگی آن‌ها نقش داشت. ولی سابقه هنیگ در صنعت بازی به مدت‌ها قبل از آنچارتد برمی‌گردد و او کار خود را از سال ۱۹۸۹ و بازی Electrocop برای کنسول دستی Lynx محصول آتاری آغاز کرد. بعد از آن هم به سراغ Desert Strike رفت؛ بازی‌ای که گیمر را در نقش خلبان یک هلی‌کوپتر قرار می‌داد و در زمان خود جزو بازی‌های محبوب کشور ما هم بود.

هنیگ بعدها در ساخت بازی‌های دیگری هم نقش داشت، تا اینکه نوبت به Blood Omen: Legacy of Kain اثر Silicon Knights رسید که اولین تجربه هنیگ در یک سمت اصلی بود و او مدیریت طراحی بازی را برعهده گرفت. بعدها این بازی زمینه‌ساز ساخت نسخه‌های دیگری از سری «میراث کین» توسط کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) شد و هنیگ هم به عنوان کارگردان و نویسنده روی دو نسخه Soul Reaver و بازی Legacy of Kain: Defiance کار کرد و یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌ بازی‌های آن سال‌ها را ارائه داد.

در مورد همکاری هنیگ با ناتی داگ در ساخت آنچارتد که نیازی به توضیح نیست ولی بد نیست بدانید که این بازی‌ساز بزرگ پیش از آنچارتد، کارگردانی Jak 3 را هم به عنوان یکی دیگر از آثار زیبای استودیو برعهده داشت. قرار بود هنیگ در ساخت آنچارتد 4 هم نقش پررنگی داشته باشد که بعدها به دلایلی همکاری او با ناتی داگ و سونی به پایان رسید و عازم کمپانی الکترونیک آرتز شد؛ جایی که سعی داشت با کمک استودیو Visceral Games به تولید بازی جدیدی از سری جنگ ستارگان (Star Wars) بپردازد، ولی در نهایت این استودیو تعطیل شد و پروژه مورد نظر هم کنسل شد.

هنیگ این روزها به دنبال تأسیس یک استودیوی مستقل است تا از این طریق به تولید بازی‌های دلخواه خود بپردازد.

کیتی استرن، مدیر روابط عمومی کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی (GDC) در مورد انتخاب هنیگ برای کسب این جایزه می‌گوید:

امی هنیگ شخصیتی قدرتمند در دنیای بازی‌های ویدیویی است و آثار ساخته شده توسط او را می‌توان مثال خوبی برای روایت مناسب داستان در بازی‌ها دانست؛ بازی‌هایی پر از انرژی که ترکیبی از لحظات تلخ و شیرین و البته همراه با حس تعلیق هستند. او بدون شک یکی از تأثیرگذارترین افراد این صنعت است و مطمئن هستیم که دستاوردهای عظیم او تا امروز، تنها بخشی از موفقیت‌های او محسوب می‌شوند و در آینده شاهد اتفاقات خیلی بیشتری از او خواهیم بود. به همین دلیل قصد داریم جایزه یک عمر دستاورد هنری را در GDC 2019 به او اهدا کنیم تا تشکری باشد از زحمات هنیگ برای صنعت بازی.

GDC Awards 2019 روز ۲۰ مارس ۲۰۱۹ (۲۹ اسفند ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد و رویداد اصلی GDC هم از دو روز پیش از آن شروع می‌شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده