نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۷

نینتندو ارجاع به سرخپوستان را از بازی Super Smash Bros. Ultimate حذف می‌کند

نینتندو تغییراتی در یکی از ویژگی‌های شخصیت Mr. Game & Watch در بازی Super Smash Bros. Ultimate ایجاد خواهد کرد.

زمان زیادی تا عرضه بازی Super Smash Bros. Ultimate برای کنسول سوییچ نمانده است و این بار با بازی‌ای همراه هستیم که بیش از ۷۰ شخصیت در آن حضور دارند؛ از جمله Mr. Game & Watch که از نسخه دوم این مجموعه (Melee) به آن اضافه شد. این شخصیت جالب و متفاوت از دل Game & Watch بیرون آمده است؛ کنسول‌های دستی ساده‌ای که سال‌ها قبل در فاصله بین ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۱ توسط نینتندو عرضه می‌شدند و هرکدام بازی مخصوص به خود را داشتند.

یکی از بازی‌های Game & Watch که در سال ۱۹۸۲ عرضه شده بود و Fire Attack نام داشت، بازیکن را در نقش یک کابوی قرار می‌داد که وظیفه محافظت از یک دژ چوبی را در مقابل حمله سرخ‌پوست‌ها داشت؛ سرخ‌پوست‌هایی که با در دست داشتن مشعل به سمت این دژ می‌رفتند و تصویری از Mr. Game & Watch با شمایل این سرخ‌پوستان چند روز قبل در نمایش جدید Super Smash Bros. Ultimate دیده شد. این قضیه از دید عده‌ای از جمله یکی از کاربران ResetEra پنهان نماند و باعث شد بحث‌هایی در این زمینه شکل بگیرد که چنین چیزی می‌تواند حالتی نژادپرستانه داشته باشد و تصویر نامناسبی از بومیان آمریکا نشان دهد.

سرانجام نینتندو به این ماجرا واکنش نشان داد و اعلام کرد که حتی قبل از شروع این بحث‌ها هم قصد حذف این انیمیشن را از بازی داشته است و به زودی اقدام به این کار می‌کند:

نینتندو در حال برنامه‌ریزی برای ارائه یک به‌روزرسانی برای Super Smash Bros. Ultimate است تا پر سرخ‌پوستی بالای سر Mr. Game & Watch را حذف کند. بازی اصلی (Fire Attack) که این شمایل سرخ‌پوستی برای آن طراحی شده بود، مربوط به بیش از سه دهه پیش است و ارزش‌های امروز نینتندو با آن دوران متفاوت است.

ما صمیمانه پوزش می‌طلبیم که این موضوع در تیم بازاریابی نینتندو مورد بی‌توجهی واقع شده بود و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا Super Smash Bros. Ultimate به تجربه‌ای مفرح و سرگرم‌کننده و در عین حال خوشایند برای همگان تبدیل شود.

Fire Attack

تصویری از بازی قدیمی Fire Attack و شخصیت‌های سرخ‌پوست آن

این اولین بار نیست که نینتندو تغییراتی را در مورد بازی Fire Attack اعمال می‌کند و زمانی که این کمپانی قصد انتشار Game & Watch Gallery 4 را برای کنسول دستی گیم بوی داشت هم پر روی سر شخصیت‌های خبیث بازی را حذف کرد تا حالت توهین‌آمیزی نسبت به بومیان آمریکا ایجاد نشود.

Super Smash Bros. Ultimate در تاریخ ۱۶ آذر (۷ دسامبر) برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد و در کنار محتویات عظیمی که دارد، قرار است در آینده هم بسته‌های الحاقی متنوعی برای آن عرضه شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده