// پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۸

فیلم Breaking Bad دنباله‌ای با محوریت شخصیت جسی پینکمن است

به تازگی اطلاعات جدیدی درباره‌ی فیلم Breaking Bad منتشر شده است که خبر از بازگشت یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال می‌دهد.

در جریان پنج فصلِ سریال «برکینگ بد»، کاراکترهایش درد و رنج های ‌زیادی را تحمل کردند. ولی هیچکس به اندازه‌ی جسی پینکمن (آرون پاول) که تمام چیزها و تمام کسانی که برایش عزیز بودند را فقط به خاطر اینکه در شعاعِ افسارگسیختگی والتر وایت قرار داشت از دست داد، زجر نکشید. ولی به نظر می‌رسد عذابِ جسی هنوز کاملا به پایان نرسیده است. دیروز وبسایت هالیوود ریپورتر گزارشی درباره‌ی ساخت فیلم جدیدی در دنیای «برکینگ بد» منتشر کرد که تنها اطلاعاتِ به‌درد‌بخوری که ازش داشتیم، خلاصه‌قصه‌ی نه چندان مبهمش بود: «این فیلم روایتگرِ داستانِ فرارِ مرد گروگان گرفته‌شده‌ای در تلاش برای به دست آوردن آزادی‌اش است».

حالا وبسایت «اِسلش‌فیلم» تایید کرده است همان‌طور که از این خلاصه‌قصه به نظر می‌رسید و همان‌طور که طرفداران به درستی حدس زده بود، فیلم «برکینگ بد»، دنباله‌ای بر سریال است و به اتفاقات بعد از اپیزودِ فینال سریال با محوریتِ جسی پینکمن می‌پردازد؛ اینکه بعد از فریادهای جسی از خوشحالی پشت فرمانِ ماشین و تماشای کوچک شدنِ آقای وایت در آینه، چه اتفاقی برای او می‌افتد. طبیعتا آرون پاول برای ایفای دوباره‌ی این نقش در این فیلم حضور خواهد داشت؛ نقشی که سه جایزه‌ی اِمی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد. جسی شاید در سرانجام سریال از دست نئونازی‌ها قسر در رفته بود و اگرچه او بالاخره با نه گفتن به درخواست دیگری از سمت والت، بزرگ‌ترین حفره‌ی شخصیتی‌اش را برطرف کرد و خودش را از زنجیرهای هایزنبرگ آزاد کرد. ولی او سریال را واقعا در موقعیتی آزاد به اتمام نرساند. خط داستانی او از عمد با یک علامت سوال بزرگ به پایان رسید. ولی به نظر می‌رسد وینس گیلیگان قصد دارد تا داستانِ او را به سرانجام مشخصی برساند.

شاید بگویید اصلا هدفِ پایان‌بندی باز این است که سرنوشتِ مبهمی را برای کاراکترهایش رقم بزند و اینکه هرکس تصمیم بگیرد تا پایان‌بندی‌های بازش را بعدا با دنباله‌سازی به نتیجه‌ای مشخص برساند دیگر چه دلیلی برای پایان‌بندی‌های باز وجود دارد. ولی حقیقت این است که پایان‌بندی خط داستانی جسی خیلی مشخص‌تر از چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد. خط داستانی او شاید با فرار کردن به پایان می‌رسد، ولی فرار به سمت دنیایی که تمام نیروهای امنیتی در جستجوی هایزنبرگ و دار و دسته‌اش هستند. خودِ وینس گیلیگان در مصاحبه‌ای بلافاصله بعد از پخش اپیزود فینالِ سریال دربار‌ه‌ی خط داستانی جسی گفته بود: «خودم شخصا احساس می‌کنم که او فرار می‌کند. می‌دانم چقدر ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد، ولی واقعیتش این است که پلیس به احتمال زیاد اثر انگشت‌های این بچه را در همه‌جای آزمایشگاه پیدا می‌کند. آنها به دنبال او خواهند گشت و در عرض یک روز، یک هفته یا یک ماه دستگیرش می‌کنند. و او کماکان به خاطر دست داشتنِ در مرگِ دو مامور فدرال در دردسر خواهد بود. ولی آره، با اینکه این محتمل‌ترین سرانجام است، ولی من خودم باور دارم که او به آلاسکا فرار می‌کند، اسمش را عوض می‌کند و زندگی جدید خوبی را شروع می‌کند. آدم باید همچین چیزی را برای این بچه بخواهد. او بعد از تمام بدبختی‌هایی که کشیده، لیاقتش را دارد». آیا هدفِ گیلیگان این است تا با این فیلم، جسی را به آلاسکا یا هر جای دیگری که می‌تواند زندگی جدید خوبی را شروع کند برساند یا می‌خواهد داستان او را آن‌قدر ادامه بدهد که شانسِ رهایی و دستگیری‌اش برخلاف حالا، مساوی باشد؟

در همین حین، خود برایان کرنستون در مصاحبه‌ای که با برنامه‌ی «دن پاتریک شو» داشته گفته است که او فیلمنامه‌ی این فیلم را نخوانده است و با اینکه اگر گیلیگان ازش بخواهد، به خاطر باوری که به نبوغِ او دارد به ایفای دوباره نقش والتر وایت نه نمی‌گوید، ولی نمی‌داند که آیا والتر وایت نقشی در آن خواهد داشت یا نه. با این حال کرنستون حدس می‌زند که این فیلم احتمالا درباره‌ی چندتا از کاراکترهای سریال است که سفرشان هنوز کاملا به اتمام نرسیده است.

این اولین باری نیست که گیلیگان دنیای «برکینگ بد» را گسترش داده است. پیش‌درآمد «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul) که فصل چهارمش به تازگی به انتها رسید، ثابت کرد که هنوز پتانسیل‌های دست‌نخورده‌ی فراوانی در این دنیا وجود دارد. اگرچه ساختنِ دنباله‌ای برای «برکینگ بد» در نگاه اول وسیله‌ای برای اجرای حرکتی «مردگان متحرک»‌گونه روی این سریال به نظر می‌رسد، ولی فقط در صورتی که گیلیگان و تیمش با «ساول»، اعتمادمان را به دست نیاورده بودند.

هنوز هیچ عنوان رسمی یا تاریخِ انتشاری برای این فیلم منتشر نشده است. اما انتظار می‌رود که فیلم به زودی در نیومکزیکو وارد مرحله‌ی تولید شود.


منبع slashfilm
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده