نویسنده: سجاد پاک آیین
// شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

مورد انتظار ترین بازی های اندروید و آیفون 2018

در این مطلب قصد داریم ۱۰ مورد از مورد انتظارترین بازی‌های اندروید و آیفون را که قرار است در سال ۲۰۱۸ منتشر بشوند معرفی کنیم.

سال ۲۰۱۷ با تمام فراز و نشیب‌هایش به اتمام رسید. بازی‌های موبایل بسیار زیاد و متنوعی در اپ استورها منتشر شدند و  سازندگان تلاش کردند آثاری خلاقانه و جدید را عرضه کنند که از نظر کیفیت و محتوا، سال ۲۰۱۷ را به سالی پربار و موفق در بخش بازی‌های موبایل تبدیل کرد. امسال هم، بازی‌های خوش ساخت و مورد انتظاری قرار است برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شوند که در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از مورد انتظارترین بازی‌های اندروید و آیفون را که در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد معرفی کنیم. امیدواریم که امسال هم سال خوبی برای صنعت بازی‌های ویدیویی باشد و جامعه گیمرها سالی رؤیایی را سپری کنند. با معرفی این ۱۰ آثار ارزشمند همراه زومجی باشید.

در صورتی که به دنبال بازی‌های موبایل متنوع‌ می‌گردید، می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل، نگاهی به فهرستی از بهترین بازی‌های اندروید و آیفون بیندازید. زومجی همینطور به صورت ماهیانه در ابتدای ماه میلادی و شمسی، بهترین بازی های اندروید رایگان و پولی را معرفی می‌کند.

Alto

۱. Alto's Odyssey

  • سازنده: Snowman
  • پلتفرم‌: اندروید، iOS

بازی موبایل Alto's Odyssey ادامه‌ای بر بازی موفق و مهیج Alto's Adventure است. استودیو Snowman این بازی را در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم‌های موبایلی منتشر کرد. نسخه اول در محیطی کوهستانی و برفی قرار دارد که گرافیک این بازی بسیار چشم‌نواز و زیبا کار شده است. بازیکن باید با یک اسنوبرد از یک سری موانع عبور کند و با انجام حرکات نمایشی امتیاز کسب کند. براساس اطلاعات منتشر شده، بازی اندروید و آیفون Alto's Odyssey دارای همان گیم‌پلی جذاب نسخه اول است که در محیطی صحرایی و شنی جریان پیدا خواهد کرد. همچنین، داستان بازی روایتگر ماجرای جدیدی خواهد بود. این بازی موبایل قرار بود در تابستان سال گذشته منتشر شود که استودیو اسنومن با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد بازی Alto's Odyssey برای بهبود و رفع ایراداتی در روند توسعه بازی، با تأخیر در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

دانلود ویدیو در آپارات

Exiles of Embermark

۲. Exiles of Embermark

  • سازنده:‌ Gunslinger Studios
  • پلتفرم: iOS

بازی آیفون Exiles of Embermark توسط سازندگان بازی Midnight Star یعنی Gunslinger Studios در دست توسعه قرار دارد. این بازی در سبک نقش‌آفرینی فانتزی است و یک بازی مبارز‌ه‌ای تن به تن یا PvP است که بازیکن با ساختن شخصیت خود به مبارزه با دیگر گیمرهای حاضر در بازی خواهد رفت و با آنها وارد نبرد خواهد شد. براساس گفته سازندگان، بازی Exiles of Embermark دارای گرافیکی زیبا و انیمیشن‌های پویا خواهد بود؛ آنها با استفاده از المان‌های اصلی سبک نقش‌آفرینی، سعی کرده‌اند سیستم مبارزات غنی را در بازی اجرا کنند. با توجه به روند بازی Exiles of Embermark، بازیکنان با بازی باکیفیت و پرمحتوایی در گوشی موبایل‌های خود روبرو خواهند شد. جالب است بدانید این بازی توسط شرکت Wargaming Mobile منتشر خواهد شد که سران این شرکت یعنی هریس و الکس سروپیان، از خالقین بازی Halo، هستند.

دانلود ویدیو در آپارات

The Walking Dead: Our World

۳. The Walking Dead: Our World

  • سازنده: Next Games
  • پلتفرم:‌ اندروید، iOS

استودیو نکست گیمز این‌بار قصد دارد نسخه متفاوتی از سری محبوب The Walking Dead را برای طرفداران منتشر کند. بازی The Walking Dead: Our World برای اولین‌بار در نمایشگاه کامیک‌کان سال ۲۰۱۷ در شهر نیویورک معرفی شد. این اثر یک بازی واقعیت افزوده است که گیم‌پلی آن شبیه به بازی محبوب Pokemon GO طراحی شده است. بازیکن در نقش شخصیت‌های معروف این سری نظیر ریک، دریل و میشون قرار خواهد گرفت. زامبی‌ها به صورت واقعیت افزوده در نقاط مختلف نقشه حضور خواهند داشت و بازیکن با جستجو و پیدا کردن این مردگان متحرک، آنها را از بین خواهد برد و منطقه را از وجود آنها پاکسازی خواهد کرد. همچنین، این بازی دارای سیستم Friendly Fire خواهد بود؛ این سیستم بدین گونه است که اگر بازیکن در طول بازی به اشتباه به بازیکن دیگری صدمه‌ای بزند، از او امتیاز کسر خواهد شد. استودیو Next Games پیش از این بازی The Walking Dead: No Man's Land را منتشر کرده بود که با اقبال خوبی از طرف طرفداران این سری قرار گرفت و این بازی بیش از ۱۶ میلیون بار دانلود شد.

دانلود ویدیو در آپارات

Super Meat Boy Forever

۴. Super Meat Boy Forever

  • سازنده:‌  Team Meat
  • پلتفرم:‌ اندروید، iOS

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، استودیو Team Meat نسخه جدید بازی محبوب و چالش‌برانگیز سوپر میت‌بوی یعنی Super Meat Boy Forever را معرفی کرد. این بازی دنباله‌ای بر داستان نسخه اول از این مجموعه خواهد بود. بازی Super Meat Boy Forever یک بازی سکوبازی دوبعدی و Autorunner یا دویدن به صورت خودکار است که بازیکن باید Super Meat Boy را از موانعی سخت و دشوار عبور بدهد و مرحله را به اتمام برساند. براساس اطلاعات منتشر شده، این بازی دارای مراحلی سخت‌تر و دیوانه‌وارتر از نسخه قبلی به همراه گیم‌پلی سریعتر خواهد بود و سازندگان ویژگی‌های جدیدی را به بازی اضافه کرده‌اند. همچنین، این بازی دارای بخش جدید رقابتی خواهد بود.

دانلود ویدیو در آپارات

Harry Potter: Wizards Unite

۵. Harry Potter: Wizards Unite & Hogwarts Mystery

  • سازنده: Niantic Labs, Jam City
  • پلتفرم: اندروید، iOS

امسال قرار است دو نسخه از مجموعه هری پاتر برای پلتفرم‌های موبایل عرضه شود. یکی از این نسخه‌ها Harry Potter: Wizards Unite نام دارد که استودیو نیانتیک لبز وظیفه ساخت این بازی را برعهده گرفته است. نیانتیک لبز با ساخت بازی Pokemon GO توانایی خود را در ساخت بازی‌های واقعیت افزوده ثابت کرده است. بازی موبایل Wizards Unite یک بازی واقعیت افزوده خواهد بود که براساس گفته سازندگان بازی، گیم‌پلی آن ترکیبی از بازی‌های قبلی این استودیو یعنی بازی‌های Ingress و Pokemon GO است. بازیکنان در این بازی در جهان هری پاتر به جستجو و جمع‌آوری Power-Up و آیتم‌های جادویی خواهند پرداخت و سیستم دفاعی بازی هم شبیه باشگاه بازی پوکمون گو خواهد بود. همچنین، آنها تأیید کرده‌اند که Wizards Unite دارای سیستم راهنمایی‌های صوتی خواهد بود چون از نظر آنها ثابت نگهداشتن گوشی موبایل برای مدت طولانی کمی احمقانه به نظر می‌رسد.

دومین نسخه از مجموعه هری پاتر در سال ۲۰۱۸، بازی موبایل Harry Potter: Hogwarts Mystery است که یک بازی نقش‌آفرینی خواهد بود. وقایع داستانی بازی در مدرسه جادوگری هاگوارتس جریان خواهد داشت. استودیو Jam City، سازنده این نسخه، اعلام کرده است بازیکنان شخصیت مورد نظر خود را در بازی Hogwarts Mystery خواهند ساخت و به گشت و گذار و تحصیل در مدرسه هاگوارتس خواهند پرداخت و به مرور به سال‌های بالاتر تحصیلی پیش خواهند رفت. در این بازی کلاس‌های متنوعی از جمله معجون‌سازی و جادوی سیاه وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است، کمپانی برادران وارنر وظیفه انتشار بازی Harry Potter: Hogwarts Mystery برعهده خواهد داشت.

دانلود ویدیو در آپارات

Ridge Racer Draw and Drift

۶. Ridge Racer Draw and Drift

  • سازنده: Bandai Namco
  • پلتفرم: اندروید، iOS

همه ما به خوبی سری بازی‌های ماشین‌سواری Ridge Racer را می‌شناسیم. این مجموعه همیشه سعی کرده است بهترین تجربه ریسینگ را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد. حال، شرکت باندای نامکو قصد دارد نسخه موبایلی این بازی را با نام Ridge Racer Draw and Drift در سال ۲۰۱۸ منتشر کند. براساس اطلاعات منتشر شده، این بازی دارای عناصر اصلی این مجموعه خواهد بود؛ تعداد ۱۶ ماشین‌ با قابلیت ارتقا و تعداد ۶ جاده مختلف در بازی وجود خواهد داشت و بازیکنان به صورت آنلاین به رقابت با دیگر ماشین‌ها خواهند پرداخت.

دانلود ویدیو در آپارات

Badland Brawl

۷. Badland Brawl

  • سازنده: Frogmind
  • پلتفرم:‌ اندروید، iOS

در ماه سپتامبر سال گذشته، استودیو فراگ‌مایند اعلام کرد که شرکت سوپرسل این استودیو را به خدمت گرفته است؛ پس از یک سکوت خبری طولانی، این استودیو از بازی موبایل جدید خود با نام Badland Brawl رونمایی کرد. این بازی در دنیای بازی Badland طراحی شده است که یک بازی سریع مبتنی بر فیزیک بوده و سبک مبارزه‌ای آن به صورت PvP خواهد بود. هر بازیکن صاحب یک قلعه است و با فرستادن مبارزین مختلف به سمت قلعه حریف حمله می‌کند و سعی در از بین بردن قلعه او خواهد کرد. بر اساس اعلام سازندگان، آنها قصد دارند شخصیت‌های گوناگونی را به مرور به بازی Badland Brawl اضافه کنند تا میزان تنوع بازی بیش از پیش شود. این بازی دارای بخش چندنفره Real-Time و قابلیت بازپخش  مبارزات بازیکنان با نام BadTube خواهد بود. این بازی به صورت رایگان عرضه خواهد شد.

دانلود ویدیو در آپارات

Final Fantasy XV: Pocket Edition

۸. Final Fantasy XV: Pocket Edition

  • سازنده: Square Enix
  • پلتفرم: اندروید

شرکت اسکوئر انیکس در نمایشگاه گیمزکام سال ۲۰۱۷ از نسخه موبایلی سری محبوب خود یعنی Final Fantasy رونمایی کرد. این بازی موبایل که Final Fantasy XV: Pocket Edition نام دارد، در یک حالت Chibi (کوچک شده) جریان خواهد داشت که به صورت اپیزودیک عرضه خواهد شد. این بازی دارای ۱۰ اپیزود خواهد بود و داستان اصلی بازی را روی گوشی‌های موبایل روایت خواهد کرد. براساس اطلاعات منتشر شده، بازی Final Fantasy XV: Pocket Edition دارای ماموریت‌های نسخه اصلی و مأموریت‌های جانبی مانند آشپزی یا ماهیگیری خواهد بود. سیستم مبارزه بازی نیز همانند آخرین اثر از این بازی طراحی شده است.

دانلود ویدیو در آپارات

The Room: Old Sins

۹. The Room: Old Sins

  • سازنده: Fireproof Games
  • پلتفرم: اندروید، iOS

مجموعه بازی‌های The Room یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین بازی‌های موبایل در تمام دوران بوده است. استودیو Fireproof Games با عرضه سه‌گانه موفق The Room ثابت کرد برای گوشی‌های موبایل هم می‌شود بازی باکیفیت و هیجان‌انگیز توسعه داد. حال، این استودیو قصد دارد چهارمین نسخه از این سری را با نام The Room: Old Sins را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر کند. این بازی همانند نسخه‌های قبلی دارای پازل‌های پیچیده و چالش‌برانگیز و اتمسفری تاریک و مرموز خواهد بود. براساس اعلام Fireproof Games، بازی The Room: Old Sins محیطی بزرگتر نسبت به نسخه‌های قبلی خواهد داشت و گرافیک آن واقعی و پرجزئیات طراحی شده است.

دانلود ویدیو در آپارات

Brawl Stars

۱۰. Brawl Stars

  • سازنده: Supercell
  • پلتفرم: اندروید، iOS

شرکت سوپرسل یک شرکت با ایده‌های خلاقانه و بکر در دنیای بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. این ستودیو با انتشار بازی‌های موفق Clash of Clans و Clash Royale توانست سبک‌‌‌ و سیاق جدیدی در بازی‌های موبایل ایجاد کند و به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند. این شرکت پس از دو سال دوباره به دنیای بازی‌های موبایل بازگشته است و از بازی جدید خود با نام Brawl Stars رونمایی کرده است. این بازی موبایل یک بازی چندنفره آنلاین در سبک شوتر تاکتیکال است که زاویه دوربین از بالا به پایین قرار دارد و گیم‌پلی آن حالتی شبیه به Free for All بازی‌های چندنفره آنلاین خواهد داشت. در بازی Brawl Stars، دو تیم در مقابل هم قرار می‌گیرند و به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. این بازی دارای حالات مختلفی چون Bounty و شخصیت‌های متنوعی برای بازی خواهد بود. بازی Brawl Stars هم‌اکنون در حالت محدود در اپ استور کشور کانادا در دسترس قرار گرفته است و سوپرسل هنوز تاریخ انتشار جهانی این بازی مورد انتظار را اعلام نکرده است.

دانلود ویدیو در آپارات

نظر شما درباره بازی‌های اندروید و آیفون معرفی شده چیست؟ علاقه دارید کدام یک از بازی‌ها را تجربه کنید؟ لطفا نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده