// چهار شنبه, ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۲

بهترین بازی‌ های واقعیت افزوده اندروید

در کنار بازی‌های واقعیت مجازی، بازی‌های واقعیت افزوده نیز دسته‌ی دیگری از بازی‌های موبایل هستند که طرفداران بی‌شماری دارند.

جدای از بازی‌های واقعیت مجازی، دسته‌ی دیگری از بازی‌های موبایل که هیجان و تجربه‌ای متفاوت را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهند، بازی‌های واقعیت افزوده هستند. بازی‌هایی که از طریق دوربین گوشی موبایل خود باید آن‌ها را تجربه کرده و در جریان آن‌ها باید کارهای متفاوتی در دنیای واقعی انجام دهید. به عبارتی واقعیت افزوده المان‌هایی را در دنیای واقعی قرار می‌دهد و شما به واسطه‌ی دوربین گوشی موبایل خود باید کارهای خواسته شده را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم بهترین بازی‌های واقعیت افزوده اندروید را با شما کاربران عزیز به اشتراک بگذاریم.

همچنین اگر بازی‌های زیر مد پسند شما نیست و به دنبال بازی‌های معمولی هستید، زومجی روزانه دو بازی موبایل را معرفی می‌کند که با ورود به بخش بازی موبایل، می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را مشاهده کنید. از طرفی زومجی به صورت ماهانه بهترین بازی های اندروید و آیفون ماه را نیز معرفی می‌کند تا شما عزیزان دسترسی بهتری به آرشیو بازی‌های موبایل داشته باشید.

بازی Pokemon Go

Pokemon Go

بازی Pokemon Go را می‌توان یکی از بازی‌های بسیار موفق سال‌های اخیر دانست. بازی‌ای که در همان روز عرضه توانست در صدر بازی‌های پرفروش و محبوب قرار بگیرد. در جریان بازی پوکمون گو، ابتدا تیم خود را از میان رنگ‌هایی که مشخص شده‌ است انتخاب کرده و در ادامه باید به تعامل با محیط پرداخته و سایر پوکمون‌ها را شکار کنید. همچنین از طریق شکار کردن می‌توانید آیتم‌هایی خاص کسب کنید تا پوکمون خود را قوی کنید ولی، زمانی می‌توانید به صورت جدی پوکمون خود را قوی کنید که وارد باشگاه‌های حریف شده و با سایر پوکمون‌ها مبارزه کنید. جدای از باشگاه‌های حریف، باشگاه‌های خودی نیز در بازی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید تمرین کرده و قوی شوید. یکی از مواردی که بازی اندروید Pokemon Go را در طول این مدت به یک بازی هیجان انگیز و پرطرفدار تبدیل کرده، آپدیت‌هایی است که از سوی تیم سازنده به صورت ماهانه یا در جریان رویدادهای مختلف برای بازی تعبیه شده است و به خوبی از بازی پشتیبانی می‌شود.

دانلود بازی اندروید Pokemon Go

بازی موبایل Zombie Go

Zombie Go

اگر به دنبال یک بازی زامبی محور هیجان‌انگیز واقعیت افزوده روی گوشی‌‌های موبایل و تبلت‌های اندرویدی خود هستید، بازی اندروید Zombie Go می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در جریان این بازی که از ترس و هیجان خاصی برخوردار است، شما باید در محیط قدم برداشته و زامبی‌هایی که روبه‌رو یا پشت شما ظاهر می‌شوند سریعا از پای در آورید. به عبارتی مدام باید مراقب اطراف و جلوی خود باشید. همچنین اگر آسیب دیدید، از طریق لمس کردن جعبه کمک‌های اولیه‌ای که برای شما تعبیه شده است، می‌توانید خود را درمان کنید. در کنار تمامی این موارد، یک حالت جدید به نام Hoard Mode برای مخاطب در نظر گرفته شده که به نوعی همان Survival Mode خودمان است و باید با زامبی‌های زیادی مبارزه کرده و زنده بمانید.

دانلود بازی اندروید Zombie Go

بازی موبایل Red Strike

Red Strike

در میان بازی‌های واقعیت افزوده اگر به دنبال یک اثر تیراندازی اول شخص هستید، بازی اندروید Red Strike می‌تواند گزینه مناسبی باشد. یک بازی تیراندازی که در جریان آن می‌توانید ۲۵ اسلحه متفاوت را در دست گرفته و موانع مختلف را از بین ببرید. جدای از موانع، یک سری موجود زنده نیز در بازی تعبیه شده که اگر در محیط آن‌ها را مشاهده کردید، باید آن‌ها را از بین ببرید. نکته‌ی جالب بازی موبایل Red Strike، وجود قابلیت‌هایی نظیر دید در شب است. اگر در طول شب در حال بازی کردن بودید یا وارد محیط تاریکی شدید، می‌توانید از دوربین دید در شب بازی استفاده کنید. همچنین دوربین مادون قرمز نیز برای شما تعبیه شده تا موجودات زنده داخل محیط را به خوبی مشاهده کنید. در کنار تمامی موارد ذکر شده، یک بخش نمایش اسلحه‌های بازی نیز برای مخاطب تعبیه شده که می‌توانید نگاهی دقیق به ۲۵ اسلحه بازی داشته باشید و جزئیات آن‌ها را مشاهده کنید. 

دانلود بازی اندروید Red Strike

بازی موبایل AR basketball

AR Basketball

بازی اندروید AR Basketball اثری ساده و در عین حال سرگرم کننده است که بیشتر به درد زمان‌هایی می‌خورد که از همه چیز کلافه‌اید و صرفا می‌خواهید ذهن خود را به مست دیگری هدایت کنید. در جریان بازی موبایل AR Basketball شما باید کد مخصوص به این بازی را از قبل روی یک صفحه، سطح یا هر مورد دیگری پرینت کنید. کد مورد نظر در واقع شبیه ساز یک زمین بسکتبال است که با شروع بازی و هدایت دوربین روی کد پرینت شده، می‌توانید زمین مورد نظر را مشاهده کرده و به سمت حلقه نشان داده شده، توپ‌های متعددی را پرتاب کرده و امتیاز کسب کنید. حال این بازی موبایل از حالت‌های مختلفی نظیر دو نفره، تمرینی و آرکید نیز برخوردار است که تجربیات متفاوتی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

دانلود بازی اندروید AR Basketball

بازی موبایل Temple Treasure Hunt

Temple Treasure Hunt

Temple Treasure Hunt یکی دیگر از بازی‌های واقعیت افزوده متفاوت و سرگرم‌کننده است. در جریان این بازی واقعیت افزوده، سیستم بازی از موقعیت جغرافیایی شما استفاده می‌کند تا گنج‌های مختلفی را در محیط‌ متفاوت پنهان کند و حال شما باید با دنبال کردن سر نخ‌های موجود، به گنج مورد نظر برسید. در این میان یک نکته وجود دارد که در بعضی از حالات، خودتان می‌توانید نحوه قرار گرفتن گنج، سرنخ‌هایی که باید آن‌ها را دنبال کنید و موارد دگیر را شخصی سازی کرده و در دل بازی قرار دهید.

دانلود بازی اندروید Temple Treasure Hunt

 

بازی موبایل Tango

Tango

اگر عشق طراحی و استفاده از المان‌های عجیب و غریب نظیر دایناسورها و حیوانات دیگر هستید، به سراغ بازی موبایل Tango بروید. بازی اندروید Tango به شما اجازه می‌دهد تا دنیای اطراف خود را به صورت کاملا فانتزی و جذاب طراحی کنید. برای مثال در سالن خانه خود از محیط‌های فانتزی و دایناسورها استفاده کنید تا شکل و شمایل جدیدی به آن ببخشید. قطعا تجربه‌ی این موارد و مقیاس بندی در حیوانات در محیطی که در آن قرار دارید، می‌تواند جالب و سرگرم کننده باشد اما از انجام این کار پشت اتومبیل بپرهیزید!

دانلود بازی اندروید Tango

بازی موبایل Shooting .AR Games

Shooting .AR Games

در جریان بازی موبایل Shooting .AR Games شما باید با بیگانگانی که به زمین حمله کرده‌اند مبارزه کرده و آن‌ها را از بین ببرید. در واقع در اینجا با یک بازی واقعیت افزوده طرف هستیم که باید کنترل یک هواپیما را در دست گرفته و مبارزه کنید. با اجرای برنامه مورد نظر، صفحه نمایش شما، زاویه داخلی یک هواپیمای جنگنده را نشان می‌دهد و باید در آسمان به دنبال سفینه‌های دشمن باشید. تنها نکته‌ی منفی این بازی اندروید، وجود ویدیوهای تبلیغاتی است که برای شروع بازی، حتما باید چند ویدیو تبلیغاتی را تماشا کنید.

دانلود بازی اندروید Shooting .AR Games

بازی موبایل Ingress

Ingress

تعدادی از دانشمندان اروپایی انرژی مرموز و ناشناخته را کشف کردند که فکر می‌کنند بسیار خطرناک است و باید آن را کنترل کنند وگرنه این انرژی تمامی انسان‌ها را کنترل خواهد کرد. حال در دنیای بازی دو گروه مختلف وجود دارد. اشخاصی که از این انرژی دفاع خواهند کرد و گروهی دیگر که به دنبال قدرت‌های این انرژی هستند و شما در ابتدا باید هدف خود را در این بازی رقابتی مشخص کنید. استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs) از طریق بازی اندروید Ingress به خوبی کاربر را با محیط اطراف خود به تعامل مشغول می‌کند و باید در نقشه بازی به دنبال انرژی‌هایی باشید که برای شما به نمایش در می‌آیند.

دانلود بازی اندروید Ingress

بازی موبایل AR Invaders

AR Invaders

یک بازی ساده دیگر که باید در جریان آن، بیگانگان را از بین ببرید. البته بازی موبایل AR Invaders بسیار فانتزی‌تر و جالب‌تر است و دنیای متفاوت‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد و نیازی نیست حتما گوشی موبایل خود را رو به آسمان بگیرید تا سفینه دشمنان را ببینید بلکه در اینجا، سفینه دشمنان بسیار کوچک‌تر و بامزه‌تر طراحی شده است و از طریق دو دکمه روی صفحه نمایش، می‌توانید هدف گیری کرده و آن‌ها را در محیطی که هستید، از بین ببرید.

دانلود بازی اندروید AR Invaders

 

بازی موبایل Ghost Snap AR Horror Survival

Ghost Snap AR Horror Survival

در کنار تمامی بازی‌های معرفی شده، لذت واقعی واقعیت افزوده را باید با بازی‌های ترسناک سنجید. در جریان بازی موبایل Ghost Snap، خانه شما یا محیطی که در آن هستید به شکل هالووین و المان‌های ترسناک محیطی تغییر پیدا می‌کند و نوع صفحه نمایش نیز همانند بازی‌های ترسناکی نظیر Outlast می‌شود. حال شما هستید و یک روح سرگردان که به دنبال‌تان می‌گردد و از طرفی اتمسفر بازی به شکلی است که هرچقدر بیشتر بازی می‌کنید، المان ترس را بیشتر و بیشتر حس می‌کنید.

دانلود بازی اندروید Ghost Snap AR Horror Survival

بازی موبایل Kazooloo AR

Kazooloo AR

در میان لیست موجود، متفاوت‌ترین بازی، بازی موبایل Kazooloo AR است که برای تجربه‌ی آن نیاز به دو گوشی موبایل دارید. به این صورت که یک گوشی باید روشن بوده و عکسی از بازی در آن باز باشد و با گوشی دیگر هم بازی را تجربه کنید. حال زمانی که صفحه نمایش را به سمت گوشی موبایل دوم بگیرید، می‌بینید که صفحه آن منفجر خواهد شد و دشمنان از دل کوهی آتش فشانی خارج خواهند شد و باید آن‌ها را از بین ببرید. در این میان با تکان دادن گوشی موایل خود می‌توانید ضربات دشمن را جاخالی دهید. بازی اندروید Kazooloo AR حالت‌های مختلف مبارزه‌ای نیز دارد که نحوه حمله کردن دشمنان نیز متفاوت است.

دانلود بازی اندروید Kazooloo AR

بازی موبایل Toyota 86 AR

Toyota 86 AR

بازی موبایل Toyota 86 AR یک بازی ریسینگ است که حال و هوای ماشین کنترلی خودمان را دارد ولی در قالب واقعیت افزوده که برای انجام این کار، تنها بازی نصب شده و گوشی موبایل کافی نیست. قبل از بازی کردن باید وارد وبسایت Toyota86ar شده و علامت Made to Thrill خود را پرینت کرده و روی سطحی که می‌خواهید بازی کنید، گذاشته و حال دوربین گوشی موبایل خود را جلوی صفحه پرینت شده بگیرید تا بازی شروع شود.

دانلود بازی اندروید Toyota 86 AR

درانتها، در کنار تمامی بازی‌های ذکر شده، می‌توان به بازی واقعیت افزوده The Walking Dead: Our World نیز اشاره کرد.گیم‌پلی بازی موبایل The Walking Dead: Our World دقیقا مثل بازی موبایل پوکمون گو است با این تفاوت که به جای پوکمون، سلاح‌های جنگی نظیر شمشیر و SMGهای مختلفی را می‌بینید که با برداشتن آن‌ها می‌توانید زامبی‌های داخل محیط را از بین ببرید. همچنین این بازی دارای Friendly Fire است؛ از این‌رو در طول بازی اگر به صورت اشتباهی به سایر بازیکنان آسیب برسانید، از امتیازتان کسر خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده