نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵

ساخت فیلم Suicide Squad 2 به تأخیر افتاد

به‌گفته کمپانی دی‌سی، مراحل ساخت قسمت دوم فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار) زودتر از پاییز ۲۰۱۸ آغاز نخواهد شد و دلیل اصلی این وقفه مشغولیت کاری ویل اسمیت است.

فیلم ابرقهرمانی و اکشن Suicide Squad (جوخه انتحار - ۲۰۱۶) که داستان مشتی شخصیت‌ به بند کشیده‌شده شرور را، با تیپ‌های خاص و رنگارنگ که قرار بود زیر سایه آژانسی دولتی کاری متفاوت انجام دهند و این مرتبه به‌جای بدی به دنیا خوبی کنند، به تصویر کشید، در واقع سومین دریچه ورود به دنیای سینمایی دی سی بود. پیش از این فیلم، زک اسنایدر با فیلم Man of Steel (مرد پولادین - ۲۰۱۳) و فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت - ۲۰۱۶)، این راه را آغاز کرده بود. میزان فروش جهانی و نیز نوع بازخورد دو فیلم Suicide Squad و Batman v Superman: Dawn of Justice در میان تماشاچیان و منتقدان بسیار شبیه به یکدیگر بود؛ فروش جهانی هر دو فیلم بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بود و البته هر دو فیلم به مذاق تماشاچیان و منتقدان خوش نیامد. در هر صورت دو فیلم زک اسنایدر و فیلم دیوید آیر راه را برای ساخت دنباله‌ها و اسپین‌آف‌ها باز کردند و فیلم‌های زیادی بر اساس شخصیت‌ها و دنیاهای به تصویر کشیده‌شده این دو کارگردان در حال برنامه‌ریزی و ساخت است.   

اگرچه پیش از این در اخبار می‌خواندیم که مراحل ساخت فیلم به سرعت در حال انجام است، ولی اکنون متوجه شدیم که حداقل یک سال تا آغاز رسمی مراحل تولید قسمت دوم فیلم Suicide Squad باقی مانده است. طبق گزارش جاستین کرول، خبرنگار سایت وِرایتی (Variety)، بعید است زمانی زودتر از اوایل پاییز سال ۲۰۱۸ شاهد آغاز ساخت این فیلم باشیم. مهم‌ترین دلیل این وقفه هم برنامه کاری شلوغ ویل اسمیت است. صداپیشگی و حضور در نقش شخصیت غول چراغ جادو فیلم موزیکال و لایو اکشن Aladdin (علاءالدین) که کارگردانی آن را گای ریچی بر عهده دارد، یکی از وقت‌گیرترین پروژه‌های ویل اسمیت است.

SSII

دیوید آیر، کارگردان قسمت قبلی فیلم Suicide Squad، در ساخت قسمت دوم این فیلم نقشی نخواهد داشت و به‌جای آن به‌عنوان کارگردان یکی از اسپین‌آف‌های دنیای سینمایی دی‌سی، یعنی فیلم Gotham City Sirens (افسونگران شهر گاتهام) انتخاب شده است. در مورد پروژه Gotham City Sirens نیز بگوییم که دی سی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت اسپین‌آفی دیگر از این اسپین‌آف است و در آن فیلم دو شرور عاشق، جوکر و هارلی کویین، در کنار هم حضور خواهند داشت. ویل اسمیت در فیلم Suicide Squad ایفاگر نقش شخصیت دِدشات بود و سابقه همکاری با جرد لتو و مارگو رابی را دارد. در هر صورت این سؤال به وجود آمده است که آیا کمپانی برادران وارنر و کمپانی دی‌سی ساخت دنباله Suicide Squad را در اولویت پروژه‌های خود قرار داده است یا اسپین‌آف‌های مربوط به شخصیت‌های آن را؟ با این تأخیر یک ساله احتمالاً پاسخ این سؤال، ساخت اسپین‌آف‌های بیشتر خواهد بود.

فیلم Suicide Squad علی‌رغم فروش بسیار خوب در گیشه، به‌هیچ‌عنوان فیلم خوبی نبود. از این منظر ساخت دنباله این فیلم و قرار دادن آن در اولویت کاری شاید پروژه‌ای نباشد که دنیای سینمایی دی‌سی در حال حاضر به آن نیاز داشته باشد

در هر حال باید قبول کرد که فیلم Suicide Squad علی‌رغم فروش بسیار خوب در گیشه، به‌هیچ‌عنوان فیلم خوبی نبود. از این منظر ساخت دنباله این فیلم و قرار دادن آن در اولویت کاری شاید پروژه‌ای نباشد که دنیای سینمایی دی‌سی در حال حاضر به آن نیاز داشته باشد. پس از بازخوردهای بسیار خوبی که فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) در میان تماشاچیان و منتقدان داشت و فروش این فیلم به رقم ۸۰۰ میلیون دلار رسید و لقب پرفروش‌ترین فیلم تابستان امسال را بر دوش می‌کشد، ادامه دادن دنیای Suicide Squad احتمالاً قدمی رو به عقب برای کمپانی دی‌سی خواهد بود. این‌طور به نظر می‌رسد که دی‌سی تصمیم دارد سرمایه‌گذاری اصلی خود را روی اسپین‌آف‌های این فیلم بگذارد و دنیای هرکدام از شخصیت‌های معرفی‌شده در فیلم Suicide Squad را تبدیل به فیلمی جداگانه کند. همین الان هم دی‌سی فیلم‌های کمی را در دست ساخت ندارد؛ از فیلم Shazam (شزم) سندبرگ گرفته تا فیلم جداگانه شخصیت جوکر. بنابراین آگاهی از این نکته چندان سخت نیست که ساخت قسمت دوم فیلم Suicide Squad حداقل تا مدتی در اولویت کاری دنیای سینمایی دی‌سی نیست.

در قسمت اول فیلم Suicide Squad بازیگران مطرحی حضور داشتند که از بین آن‌ها می‌توان به نام‌هایی چون ویل اسمیت، مارگو رابی، جرد لتو، ویلا دیویس، جی کورتنی، جی هرناندز، اسکات ایستوود و جوئل کینامان اشاره کرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده