نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰

خط داستانی سریال Game of Thrones و کتاب Winds of Winter متفاوت است

جرج آر.آر. مارتین اعلام کرد که سریال Game of Thrones خط داستانی و خط زمانی متفاوتی را نسبت به کتاب‌های نغمه‌ای از یخ و آتش دنبال می‌کند.

با توجه به اینکه هنوز دو کتاب از سری کتاب‌های نغمه ای از یخ و آتش در صف انتشار قرار دارند، به نظر می‌رسد جرج آر.آر مارتین مسائل زیادی برای پرداختن در سرزمین وستروس دارد و با توجه به اینکه سریال بازی تاج و تخت از نظر خط زمانی کاملا از کتاب جلوتر است، طبق اعلام جرج مارتین بیشتر از دوازده نفر از کاراکتر‌هایی که در سریال به قتل رسیده‌اند، در کتاب‌های آینده به صورت سالم و سرحال حضور خواهند داشت.

مارتین در مصاحبه‌ای با وب‌سایت مترو اعلام کرد که راه کتاب و سریال کاملا از هم جدا شده است و هرکدام در مسیر متفاوتی قرار دارند. او همچنین گفت که سریال Game of Thrones و کتاب‌های نغمه‌ای از یخ و آتش از لحاظ مدیریت تعداد کاراکتر نیز مسیر متفاوتی نسبت به یکدیگر پیش گرفته‌اند. جرج آر.آر مارتین در این رابطه گفت:

در صفحه‌ی تلویزیون کاراکتر‌ها چپ و راست می‌میرند. این در حالی است که بیست نفر از کاراکتر‌هایی که در سریال به قتل رسیده‌اند، در کتاب جدید هنوز زنده‌اند.

البته بخشی از این موضوع به دلیل این است که برخی از کاراکتر‌های سریال نسبت به پنج کتاب اول مارتین دچار تغییراتی شده‌اند و در نتیجه، اتفاقاتی که در طول سریال برایشان رخ می‌دهد نیز در راستای همان تغییرات است. ششمین کتاب از سری کتاب‌های نغمه‌ای از یخ و آتش، بادهای زمستان نام دارد که طبق اعلام جرج آر.آر مارتین هنوز «چند ماه» برای آماده شدن کار دارد. مارتین همچنین در بخشی از مصاحبه‌اش با بیان اینکه «بالا رفتن سن، شور و شوق برای نوشتن را افزایش نمی‌دهد» اعلام کرد عجله‌ای برای پایان دادن سریع به داستان ندارد. همچنین مجموعه‌ای از مقاله‌ها از نویسندگان مختلف به نام کتاب شمشیرها که شامل یک داستان کوتاه از مارتین در رابطه با بازی تاج و تخت خواهد بود در تاریخ ۱۰ اکتبر (چهارشنبه، ۱۸ مهر) منتشر خواهد شد.

حالا که صحبت از کتاب‌های نغمه‌ای از آتش و یخ است بد نیست اخبار اخیر سریال Game of Thrones را نیز مرور کنیم. قسمت آخر فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت که با هشتاد دقیقه، طولانی‌ترین قسمت سریال تاکنون خواهد بود هفته‌ی آینده و در تاریخ ۲۷ آگوست (۵ شهریور) به صورت رسمی از شبکه HBO پخش خواهد شد. شبکه HBO نیز به تازگی تصاویر جدیدی از قسمت هفتم از فصل هفتم سریال که «اژدها و گرگ» نام دارد منتشر کرد. شما همچنین می‌توانید نقد قسمت ششم از فصل هفت سریال بازی تاج و تخت را در زومجی بخوانید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده