// سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

بازگشت دنزل واشنگتون به تئاتر برادوی

دنزل واشنگتن در بازگشت مجدد خود به برادوی٬ در نمایش The Iceman Cometh به ایفای نقش خواهد پرداخت.

پس از موفقیت‌های گذشته‌ی دنزل واشنگتن در عرصه‌ی تئاتر، این هنرمند برجسته با بازی در نمایش مرد یخین می‌آید (The Iceman Cometh) اثر یوجین اونیل، دوباره در برادوی به روی صحنه خواهد رفت. جورج سی ولف، نمایش نامه نویس و کارگردان برنده‌ی چندین جایزه‌ی تونی، کار هدایت این نمایش را بر عهده خواهد داشت و اسکات رادین نیز که در سینما به تولید آثار مطرحی همچون جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men) و نمایش ترومن (The Truman Show) شهرت یافته است، تهیه کننده‌ی کار خواهد بود.

اتفاقات نمایش مرد یخین می‌آید (The Iceman Cometh) در میخانه‌ای ارزان قیمت در شهر نیویورک رخ می‌دهد. جایی که در آن تعدادی از مشتریان به مدت ۲۰ سال، هر  شب دور هم جمع شده و در ضمن نوشیدن، مشغول به خیالبافی می‌شوند و بدین ترتیب، تمام زندگیشان را به بطالت و پوچی می‌گذارند. در این میان فروشنده‌ی دوره گردی به نام هیکی نزد آنها آمده و سعی می‌کند تا در کنار آگاه سازی این افراد، ایده‌های خود را برای دستیابی به یک زندگی روشن با آنها در میان بگذارد ولی در ادامه مورد تمسخر مشتریان قرار می‌گیرد تا جایی که وی را دیوانه خطاب می‌کنند.

واشنگتون در مرد یخین می‌آید (The Iceman Cometh)، نقش شخصیت هیکی را ایفا خواهد کرد. کوین اسپیسی، جیمز ارل جونز و ناتان لین از جمله کسانی هستند که در اجراهای پیشین این نمایش در این نقش حضور یافته بودند.

denzel washington

مرد یخین می‌آید (The Iceman Cometh) با زمانی نزدیک به ۵ ساعت و با دیالوگ‌هایی منحصر به فرد، در بین تمام نمایش‌های مشهور این عرصه، یکی از دشوارترین آنها به حساب می‌آید. پیش از این جان فرانکن‌هایمر، فیلمی ۴ ساعته را با اقتباس از این نمایشنامه و نقش آفرینی بازیگرانی نظیر لی ماروین، جف بریجز و فردریک مارچ به سینما آورده بود.

آخرین حضور واشنگتون در برادوی به سال ۲۰۱۴ و بازی وی در نمایش مویزی در آفتاب (A Raisin in the Sun) اثر لورن هنزبری باز می‌گردد. او پیش از آن نیز در سال ۲۰۱۰ با نمایش حصارها (Fences) نوشته‌ی آگوست ویلسون در برادوی به روی صحنه رفته بود که به واسطه‌ی بازی درخشانش، جایزه‌ی تونی بهترین بازیگر مرد را به عنوان معتبرترین جایزه‌ی عرصه‌ی تئاتر از آن خود کرد.

دنزل واشنگتن ۶۲ ساله، سال گذشته با ساخت نسخه‌ی سینمایی حصارها (Fences) به تهیه کنندگی اسکات رادین، ضمن جلب نظر مثبت منتقدان و تماشاگران، نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد شد. واشنگتون در آینده‌ای نزدیک در قسمت دوم فیلم ایکوالایزر (The Equalizer)، دوباره برای ایفای نقش رابرت مک‌کال جلوی دوربین خواهد رفت که این اثر طبق برنامه ریزی‌ها، چهاردهم سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۳ شهریور ۱۳۹۷) به نمایش عمومی درخواهد آمد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده