نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

فیلم بتمن برای اکران در سال 2019 برنامه‌ ریزی شده است

کمپانی برادران وارنر سال ۲۰۱۹ را برای اکران فیلم جدید بتمن در نظر گرفته و بعید است در تاریخی زودتر شاهد اکران این فیلم باشیم.

گزارش جدید سایت وِرایتی به تاریخ اکران فیلم جدید بتمن اشاره داشته و به صورت تقریبی سال ۲۰۱۹ را سال اکران این فیلم دانسته است. تا چندی پیش همگان منتظر اعلام نام بن افلک برای کارگردانی فیلم جدید بتمن بودند، ولی کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که افلک از لیست کارگردانی این فیلم کنار گذاشته شده است و اندکی به طول نینجامید که این کمپانی مت ریوز را برای کارگردانی فیلم جدید بتمن انتخاب کرد. بسیاری از طرفداران هنوز هم نمی‌دانند که بن افلک فقط از کارگردانی این کنار گذاشته شده یا شنل بتمن را هم از تن درآورده است. بعید نخواهد بود که بن افلک چنین تصمیمی هم بگیرد و کلاً از این پروژه انصراف دهد.    

در هر صورت فاصله‌ی بین کنار گذاشتن بن افلک و انتخاب مت ریوز برای کارگردانی این فیلم زیاد نبود و دی‌سی خیلی زود با انتخاب مت ریوز نشان داد که احیای این شخصیت در اولویت کاری آن‌ها قرار دارد. مت ریوز نیز کارنامه‌ی مشخصی داشته و با کارگردانی دو فیلم Dawn of the Planet of the Apes (طلوع سیاره میمون‌ها - ۲۰۱۴) و آخرین ساخته‌اش فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ سیاره میمون‌ها - ۲۰۱۷) که دیروز اکران آن شروع شده است، نشان داده که حرف‌هایی برای گرفتن دارد و طرفداران این شخصیت تا حدی خیالشان از کیفیت فیلم بعدی راحت است. مت ریوز با ابراز علاقه با سه‌گانه‌ی کریستوفر نولان نیز بیش از پیش جای خود را در دل طرفداران باز کرد؛ در هر صورت تا اکران فیلم هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد کیفیت نهایی کار وی نظری قطعی دهد. با انتخاب مت ریوز و کمی تأخیر در پروژه، باز هم شایعات سال ۲۰۱۸ را سال اکران فیلم جدید بتمن می‌دانستند و همین خبرهای ضدونقیض طرفداران را سردرگم کرده بود.

Batman-III

حال با گزارش جدید سایت وِرایتی این طور به نظر می‌رسد که تاریخ تقریبی فیلم جدید مشخص شده است. این سایت با اشاره به خبری که در رابطه با بازنویسی کامل فیلم‌نامه‌ی فیلم بتمن منتشر شده بود (فیلم‌نامه‌ی ابتدایی توسط بن افلک و جف جانز نوشته شده بود که با اعلام مت ریوز متوجه شدیم فیلم‌نامه‌ی جدید کاملاً متفاوت با نسخه‌ی قبلی است)، گفت که تاریخ تقریبی اکران فیلم جدید بتمن سال ۲۰۱۹ خواهد بود. با این حال چندان نباید این تاریخ را هم قطعی دانست چون هنوز هیچ‌چیز به صورت رسمی اعلام نشده است.

البته با فرض درست بودن این گزارش، متوجه می‌شویم که اکران این فیلم در سال ۲۰۱۹ چندان هم غیرمنطقی نیست و با عقل جور درمی‌آید. این تاریخ اکران دست مت ریوز را باز می‌گذارد که تا پایان سال بر روی فیلم‌نامه‌ی این فیلم کار کند و اوایل سال بعد نیز پروژه‌ی انتخاب بازیگران در دستور کار قرار می‌گیرد و با این برنامه‌ریزی فیلم‌برداری نیز شاید از اواسط تابستان سال آینده آغاز شود. با اینکه این گزارش تاریخ دقیق اکران فیلم بتمن را اعلام نکرده و تنها به سال ۲۰۱۹ اشاره داشته است، در هر صورت همین تاریخ اکران نیز زمان زیادی را در اختیار مت ریوز قرار می‌دهد تا بازبینی چندباره‌ای بر روی کار خود داشته باشد.

Batman-II

با در نظر گرفتن سال ۲۰۱۹ برای اکران فیلم جدید بتمن، این سؤال پیش می‌آید که کدام یک از بلاک‌باسترهای دنیای دی‌سی زودتر اکران می‌شوند؛ فیلم بتمن یا دنباله‌ی فیلم لیگ عدالت که اکران آن برای تابستان سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده است. اگر فیلم بتمن پیش از دنباله‌ی فیلم لیگ عدالت اکران شود، به نظر شروع خوبی را دنیای دی‌سی برای ورود به فیلم بعدی یعنی دنباله‌ی لیگ عدالت انتخاب کرده است. ولی اگر عکس این قضیه اتفاق بیافتد و دنباله‌ی فیلم لیگ عدالت پیش از فیلم بتمن اکران شود، آن زمان فیلم بتمن اولین فیلم بعد از دنیای لیگ عدالت خواهد بود و فکر کردن به اینکه دنیای جدید با بتمن آغاز می‌شود به خودی خود هیجان‌انگیز است.

باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که این تاریخ‌ تقریبی است و هنوز به صورت رسمی چیزی اعلام نشده، ولی در هر صورت دانستن همین تاریخ تقریبی نیز عطش خیلی از طرفداران این شخصیت را برطرف خواهد کرد. تنها چند روز به فستیوال Comic-Con سن دیگو باقی مانده است و شاید هم دی‌سی تصمیم دارد برنامه‌های خود را در این مراسم تشریح کند.  


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده