نویسنده: یونس بهرامی
// جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

اسناد طراحی بازی Cyberpunk 2077 در معرض خطر فاش شدن قرار دارد

اگر استودیوی سی‌دی پراجکت رد باج ندهد، اسناد طراحی بازی Cyberpunk 2077 فاش خواهد شد. 

اسناد مربوط به بازی Cyberpunk 2077، اثری که توسط استودیوی سی دی پراجکت رد (سازنده سری بازی‌های The Witcher) در دست ساخت است، هر لحظه در معرض خطر لو رفتن قرار دارد. در جدیدترین اخبار بازی‌، از این ماجرا مطلع شدیم که اسناد این بازی در دست یک شخص یا عده‌ی ناشناس قرار گرفته و آن‌ها در صحبت با سازندگان خواستار پرداخت پول شده‌اند و آن‌ها را تهدید کرده‌اند که اگر بابت این موضوع باج دریافت نکنند، اسناد را در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.   

سازندگان بازی، بابت این موضوع بیانیه‌ای در صفحه‌ی توییتر خود قرار داده‌اند که خبر از این ماجرا می‌دهد. آن‌ها این اسناد را این‌گونه توصیف کردند: 

تعدادی فایل داخلی متعلق به سی‌دی پراجکت رد است که در میانشان طرح‌های اولیه‌ی بازی Cyberpunk 2077 وجود دارد. [از سوی متخلفین] درخواست باج دادن شده است و گفته‌اند که اگر موافقت نکنیم، آن فایل‌ها را به‌طور عمومی منتشر خواهند کرد. 

این استودیو در ادامه‌ی پیام خود به طرفدارها، اضافه می‌کند که قصد پرداخت باج ندارد و این موضوع را با مقامات در میان گذاشته است؛ بنابراین هر لحظه احتمال دارد که این فایل‌ها منتشر شوند. سازندگان در ادامه‌ی پیام توییتری خود می‌گویند: 

این اسناد، قدیمی است و بازگوکننده ورژن فعلی بازی نیست. اما اگر قصد تجربه‌ی بازی را دارید، برای شما بهتر است از هر اطلاعاتی که به‌طور رسمی از سوی سی‌دی پراجکت رد منتشر نشده است دوری کنید.

این استودیو اکنون در وضعیت عجیبی قرار دارد، ولی وقوع چنین اتفاقی برای استودیوها و بازی‌ها برای اولین بار نیست. پیش‌تر نیز یکی از مشهورترین افشاسازی‌ اسناد را در رابطه با بازی Half-Life 2 شاهد بودیم که به دنبال هک شدن استیم قبل از انتشار بازی، سبب لو رفتن سورس کدهای این بازی شد. بعد از این رخداد، نسخه‌ی قابل بازی Half-Life 2 به‌طور عمومی انتشار یافت؛ آن هم در حالی که هنوز نسخه‌ی اصلی بازی عرضه نشده بود. هرچند شرکت ولو برای به دام انداختن این هکر، یک مصاحبه‌ی شغلی جعلی برپا کرد و شخص هکر با آمدن به این مصاحبه فرصت را برای مأموران امنیتی آماده کرد و در آلمان دستگیر شد.  

بازی نقش‌آفرینی Cyberpunk 2077 قرار است در تاریخ نامشخصی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر شود. سازندگان در آخرین خط بیانیه‌شان گفته‌اند: 

زمانی که وقت آن برسد، شما به‌طور رسمی از سوی ما درباره‌ی بازی خواهید شنید. 

همچنین پیروی گزارش مالی منتشر شده از سوی سی‌دی پراجکت رد، اکنون ۳۰۰ نفر مشغول کار روی این بازی هستند و روند اصلی ساخت بازی شروع شده است. مدتی پیش نیز در پی انتقاداتی که پیرامون ثبت تجاری Cyberpunk علیه این استودیو صورت گرفت، آن‌ها از این اقدام دفاع کردند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده