نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷

فروش ۳۷۵ هزار واحدی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR در سال ۲۰۱۷

با موفقیت سونی در فروش هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR، این هدست توانسته از مجموع آکیولس ریفت و HTC Vive فروش بیشتری داشته باشد.

امروز شرکت آماری SuperData از طریق وبسایت Games Industry آمار و ارقام پیرامون فروش تعداد هدست‌های واقعیت مجازی سه کمپانی سونی، آکیولس و ولو در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ را به اشتراک گذاشت.

طبق گفته SuperData، سونی موفق شده در سه‌ماهه اول سال جاری ۳۷۵ هزار واحد پلی‌استیشن VR به فروش برساند. به این ترتیب، می‌دانیم که تا تاریخ ۱۹ فبریه (۱ اسفند ۱۳۹۵)، پلی‌استیشن VR طبق گفته سونی ۹۱۵ هزار نسخه فروخته است؛ به این معنا که فروش هدست واقعیت مجازی سونی در سه‌ماهه ابتدایی امسال از مرز یک میلیون عبور کرده است.

SuperData در حال حاضر پیش‌بینی کرده است پلی‌استیشن VR در سال ۲۰۱۷ تا ۲.۶ میلیون نسخه خواهد فروخت. استفانی لاماس، مدیر بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده SuperData می‌گوید:

سونی بیشتر روی جنبه واقعیت مجازی پلی‌ استیشن VR کار کرده است، نه تعداد بازی‌های هدست. با وجود اینکه کار آن‌ها اولین انتخاب آشکاری که به فکر آدم برسد نیست، اما آن‌ها با چندین کمپانی مختلف برای ساخت برنامه‌های تجاری همکاری می‌کنند. با وجود اینکه پلی‌استیشن بخشی از تلاشی عظیم‌تر برای وارد کردن اکوسیستم سرگرمی به خانه است و تنها به تجربه بازی خلاصه نمی‌شود، آن‌ها همچنان این رویکرد را با پلی‌استیشن VR طی می‌کنند.

در عین حال، طبق گفته SuperData، با وجود قیمت کمتر، هدست آکیولس ریفت نتوانسته فروش خود را در سه‌ماهه اول از هدست HTC Vive بیشتر کند و هدست HTC Vive موفق به فروش ۹۵ هزار واحد و ریفت موفق به فروش ۶۴ هزار واحد شده است. برای کل سال، SuperData انتظار دارد که Vive به فروش ۵۵۳ هزار نسخه دست پیدا کند و فروش ریفت از ۳۴۶ هزار واحد عبور کند. طبق گفته لاماس، موفقیت Vive به واسطه رویکرد باز کمپانی HTC به بازار است. لاماس به طور دقیق‌تر گفت:

بحث سر قیمت نیست. فیس بوک یک کمپانی سرویس‌های دیجیتالی است نه یک کمپانی سخت افزاری. آکیولس یک تولیدکننده تجهیزات اصلی محسوب می‌شود. چالش‌های تولید برای آن‌ها عظیم بوده و سال گذشته آن‌ها را مجبور به استخدام هنس هارتمن، مدیرعامل سابق Fitbit کرده است. اما این موضوع بعلاوه پوشش رسانه‌ای ضعیف، مشکلات حقوقی با زنیمکس و اکوسیستم بسته آن‌ها با طرز فکر «اول آکیولس» همراه شده که رقابت با HTC Vive را برای آن‌ها دشوار کرده است؛ هدستی که رویکرد خود را همیشه روی «اول واقعیت مجازی» قرار داده است. در ضمن HTC Vive هم تمامی تمرکز خود را روی بازی قرار نداده و از تمامی جنبه‌های توسعه واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند، به همین علت آکیولس پشت سر آن‌ها قرار گرفته است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده