نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

نینتندو از دلایل وجود قابلیت بین پلتفرمی با ایکس باکس وان و پی سی می‌گوید

مدیر نینتندو امریکای شمالی صحبت‌های جالبی را در خصوص دلایل وجود قابلیت کراس پلی بین نینتندو سوییچ با ایکس‌باکس وان و پی‌سی ارائه کرد.

چندی پیش و در جریان نمایشگاه E3 امسال دو کمپانی نینتندو و مایکروسافت با اعلام خبر پشتیبانی بازی Rocket League و بازی Minecraft از قابلیت بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) میان کنسول نینتندو سوییچ با ایکس‌باکس وان و پی‌سی طرفداران را شگفت‌زده کردند. پیش از این فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، پیرامون این قابلیت صحبت‌هایی را مطرح کرده بود و حال نوبت به شرکت نینتندو رسیده تا در این راستا نظر خود را اعلام کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، چارلی اسکیبتا، مدیر واحد امریکای شمالی نینتندو در مصاحبه‌ی خود با گیمزبیت توضیح داد که شرکت نینتندو همواره به دنبال خلق بهترین موقعیت برای بازیکنان خود بوده است و این قابلیت اولین گام‌های شرکت در جهت رفع محدودیت‌ها است. اسکیبتا در ادامه گفت:

به عنوان یک بازیکن بسیار خوشحالم که قابلیت کراس پلی امکان‌پذیر شده است. ما تلاش می‌کنیم تا انعطاف بیشتری را در کار خود وارد کنیم و از این طریق باعث تعامل بیشتر بازیکنان با آی‌پی‌های خود شویم. بر این اساس کار خود را با بازی Rocket League ساخته‌ی استودیو سایانیکس آغاز کردیم و سعی می‌کنیم که افراد بیشتری را به طرق مختلف با سیستم خود درگیر کنیم.

ما می‌خواهیم تا کاربران اوقات خوبی داشته باشند و بر این اساس تصمیم گرفتیم که این امر را در خصوص بازی Rocket League عملی کنیم. هیچ چیزی پیچیده‌تر از این کار وجود ندارد. هر بازی‌ دارای سختی مربوط به خود است؛ برخی از بازی‌ها تجربه‌ی حالت تک‌نفره و برخی دیگر تجربه‌ی حالت چند‌نفره‌ی خوبی را ارائه می‌دهند و در این بین بازی‌هایی نیز وجود دارد که تجربه‌ی حالت تک‌نفره و چند‌نفره‌ی آنها لذت‌بخش است. بازی Rocket League عملکرد مناسبی را با قابلیت بین پلتفرمی ارائه می‌کند؛ پس اجرایی کردن این قابلیت در دستور کار قرار گرفت.

بازی Rocket League در نمایشگاه E3 امسال برای کنسول نینتندو سوییچ معرفی شد و بر اساس اعلام نینتندو این بازی در ایام تعطیلات سال نو روانه‌ی بازار خواهد شد. بازی Minecraft هم با دریافت یک بروزرسانی قابلیت اجرا روی تمامی پلتفرم‌ها به جز کنسول پلی‌استیشن 4 را به دست می‌آورد. در خبر دیگری دلایل عدم پشتیبانی سونی از قابلیت بین پلتفرمی را نیز می‌توانید در زومجی مطالعه کنید.  


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده