نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱

سونی از دلایل عدم پشتیبانی از قابلیت بین پلتفرمی با ایکس باکس می‌گوید

یکی از مدیران اجرایی پلی‌استیشن درباره علت عدم استقبال سونی از ایجاد قابلیت بازی بین پلتفرمی (Cross-Play) با پلتفرم ایکس باکس توضیح داد.

دو روز پیش بود که کمپانی مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 اعلام کرد که بازی Minecraft به زودی از قابلیت بازی بین پلتفرمی برای ایکس‌باکس و کنسول نینتندو سوییچ پشتیبانی خواهد کرد. با انتشار این خبر گمانه‌زنی‌هایی در مورد پیوستن سونی به مایکروسافت و نینتندو و پشتیبانی پلتفرم پلی‌استیشن از این قابلیت مطرح شد؛ اما تاکنون خبری در این رابطه منتشر نشده و حالا یکی از مدیران اجرایی سونی درباره علت این موضوع توضیح داده است.

جیم رایان، مدیر اجرایی پلی‌استیشن، در مصاحبه با وب‌سایت یوروگیمر گفت که کمپانی سونی به هیچ وجه با قابلیت بازی بین پلتفرمی مشکلی ندارد و همواره از مذاکره با سایر شرکت‌ها در رابطه با موضوعاتی مثل این استقبال می‌کند. با این حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا تاکنون قابلیت Cross-Play بین کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان برقرار نشده است. رایان در این رابطه توضیح داد:

متاسفانه این یک بحث تجاری بین خودمان و سایر سهام‌داران و سرمایه‌داران است و من قصد ندارم در این مورد خاص وارد جزییات بشوم.

Minecraft

رایان در صحبت‌هایش ادعا کرد که سونی در مورد مخاطبانش که بسیاری از آنها کودک هستند، احساس مسئولیت می‌کند و درباره ارتباط آنها با شبکه‌ای که خارج از کنترل این شرکت باشد، نگران است. رایان گفت:

ما باید مراقب مسئولیتی که در قبال مخاطبان خود داریم باشیم. هم شما و هم من می‌دانیم که تمام سنین بازی Minecraft را انجام می‌دهند؛ اما تعداد زیادی از بازیکن‌های این بازی کودک هستند. ما با افرادی که از طریق سیستم ما [برای بازی کردن] آنلاین می‌شوند قرارداد بسته‌ایم که مراقب آنها باشیم و آنها درون دنیای امن پلی‌استیشن حضور داشته باشند. این مسئله‌ای است که ما باید درباره‌اش به دقت فکر کنیم؛ چون بسیاری از مخاطبین ما کودکان هستند و ممکن است در معرض تاثیرات خارجی قرار بگیرند که کنترل و مراقبت‌شان از عهده ما خارج است.

این طور که از ظاهر امر مشخص است، مایکروسافت علاقه زیادی به گسترش همکاری‌های آنلاین و شبکه‌ای با کمپانی سونی دارد؛ اما سونی نسبت به این موضوع امتناع می‌ورزد. در نمایشگاه E3 2017 دیو مک‌کارتی از مایکروسافت اعلام کرده بود که این شرکت در رابطه با ایجاد قابلیت بین‌ پلتفرمی با سونی برنامه‌هایی دارد، اما هنوز از سوی سونی پاسخ مثبتی دریافت نکرده است.

سال گذشته مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد که مایل است تا سرویس ایکس‌باکس لایو را به سایر شبکه‌های مخصوص بازی مانند شبکه پلی‌استیشن متصل کند. سونی سپس اظهار داشت که با این ایده مخالف نیست، اما چنین امکانی فعلا میسر نخواهد شد و بازیکن‌ها نباید تا آینده نزدیک منتظر آن باشند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده