نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: Tekken 7 جایگاه Injustice 2 را تصاحب کرد

بازی Tekken 7 توانست در اولین هفته انتشار خود، به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود و جایگاه Injustice 2 را تصاحب کند.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت‌ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را برعهده دارد، بازی Tekken 7، محصول جدید بندای نامکو، در هفته اول انتشار خود توانست به صدرنشین جدول بازی‌های پرفروش انگلستان تبدیل شود و بعد از نزدیک به ۲۰ سال، به اولین صدرنشین این مجموعه تبدیل شود. آخرین باری که یک بازی از مجموعه تکن توانسته بود صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شود، سال ۱۹۹۸ و با بازی Tekken 3 بود که برای پلی‌استیشن 1 عرضه شده بود. بد نیست بدانید که آخرین بازی این مجموعه قبل از Tekken 7، بازی Tekken Tag Tournament 2 بود که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و نتوانست در هفته اول انتشار خود به جایگاهی بهتر از دوم دست پیدا کند. Tekken 6 نیز که در سال ۲۰۰۹ عرضه شده بود، در هفته اول خود جایگاه ناامید کننده ۸ را در جدول فروش هفتگی انگلستان به خود اختصاص داد.

بازی Overwatch، این هفته هم توانست جایگاه دوم هفته پیش خود را حفظ کند. صعود غافلگیرکننده این بازی در هفته گذشته، به دلیل تخفیف‌هایی بود که بلیزارد به دلیل سالگرد یک سالگی عرضه بازی برای محصول جدید خود قائل شده بود. بازی مبارزه‌‌ای دیگر این روزها و صدرنشین دو هفته متوالی یعنی Injustice 2 با سقوطی دو پله‌ای به جایگاهی بهتر از سوم دست پیدا نکرد. عرضه بازی Tekken 7، باعث شد که مکان‌های سوم و چهارم و پنجم هفته گذشته که به ترتیب در اختیار بازی‌های GTA V، فیفا 17 و Prey بودند، جا بجا شوند و این سه بازی هر کدام با یک پله سقوط مکان‌های چهارم، پنجم و ششم جدول این هفته را تصاحب کنند. 

بازی جدید یوبیسافت یعنی Ghost Recon: Wildlands این هفته توانست جایگاه هفته گذشته خود را حفظ کند و در مکان هفتم باقی بماند. از طرف دیگر، Horizon Zero Dawn، بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 این هفته توانست دوباره خود را وارد فهرست ۱۰ بازی پرفروش انگلستان کند و با صعودی ۴ پله‌ای، به جایگاه هشتم رضایت دهد. یکی دیگر از بازی‌هایی که توانست مانند Horizon عمل کند، بازی Rocket League بود که مانند هورایزون، توانست دوباره وارد ۱۰ بازی پرفروش شود و از مکان ۱۳ هفته پیش، با ۴ پله صعود به جایگاه ۹ برسد. در مکان ۱۰ این هفته نیز بازی جدید کنسول نینتندو سوییچ یعنی Mario Kart 8 Deluxe قرار گرفت. به دلیل وارد شدن مجدد بازی‌های راکت‌لیگ و هورایزون به فهرست ۱۰ بازی پرفروش، این بازی با سقوط مواجه شد و از مکان ششم هفته پیش خود، به مکان ۱۰ رسید.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Tekken 7

صدرنشینی یک بازی از این مجموعه پس از نزدیک به ۲۰ سال
۲۲

Overwatch

حفظ مکان دوم به دلیل تخفیف‌های سالگرد یک سالگی
۳۱

Injustice 2

سقوط به مکان سوم پس از دو هفته صدرنشینی
۴۳

Grand Theft Auto V

-
۵۴

Fifa 17

-
۶۵

Prey

-
۷۷

Ghost Recon Wildlands

-
۸۱۲

Horizon Zero Dawn

ورود مجدد به چارت 
۹۱۳

Rocket League

ورود دوباره به جدول ۱۰ بازی پرفروش
۱۰۶

Mario Kart 8 Deluxe

-

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته

Tekken 7

بازی Tekken 7، یک بازی در سبک مبارزه‌ای است که توسط باندای نامکو ساخته و منتشر شده است و ۹ امین بازی از مجموعه محبوب تکن محسوب می‌شود. این بازی اولین بازی از این مجموعه است که توسط موتور آنریل ساخته شده است. بازی در سال ۲۰۱۵ در دستگاه‌های آرکید در ژاپن عرضه شد و پس از مدتی یک نسخه بروز شده از آن با نام Tekken 7: Fated Retribution در سال ۲۰۱۶ از طریق دستگاه‌های آرکید در دسترس علاقمندان قرار گرفت که دارای مراحل، شخصیت‌ها، لباس‌ها و آیتم‌های بیشتری بود. این نسخه، همان نسخه‌ای است که این هفته برای کنسول‌های خانگی و رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار گرفت.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده