نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۲

بلیزارد به دنبال پشتیبانی از بازی‌های Third Party نیست

کمپانی بلیزارد اعلام کرد که به پشتیبانی از بازی‌های Third-party بعد از بازی Destiny 2 علاقه‌ای ندارد.

بلیزارد در جریان رونمایی رسمی از بازی Destiny 2 با اعلام خبر انتشار بازی از طریق سرویس بتل نت، همگان را شوکه کرد. حال و طبق آخرین اخبار بازی، کمپانی بلیزارد اعلام کرد که بازی Destiny 2 اولین و آخرین بازی Third-party آنها است که از آن پشتیبانی خواهند کرد و این بازی یک استثنا در تجارت آنها محسوب می‌شود.

عرضه‌ی بازی Destiny 2 از طریق سرویس بتل نت به معنای فروش انحصاری آن تنها از این طریق نیست؛ اما همچنان بازی برای اجرا نیازمند کلاینت بلیزارد است. بازیکنان با استفاده از این سرویس می‌توانند از امکانات ویژه‌ای نظیر گفتگو با یکدیگر، اضافه کردن دوستان و ایجاد گروه بهره‌مند شوند و زمانی که کاربر در حال انجام یک بازی باشد، آیکون بازی مربوطه در کنار نام کاربری او به نمایش در می‌آید که از این حیث دقیقا مشابه اتفاقی است که هم‌اکنون برای بازی‌ Diablo III و بازی World of Warcraft رخ می‌دهد.

پشتیبانی فنی از بازی بین استودیو بانجی و شرکت بلیزارد، بسته به موضوع تقسیم می‌شود؛ به عنوان مثال، مسئولیت پشتیبانی از سرورهای آنلاین بر عهده‌ی بانجی قرار دارد و از سوی دیگر مراقبت از ورود و خروج کاربران و عملکردهای اجتماعی وابسته از وظایف بلیزارد محسوب می‌شود. در خصوص پرسش و پاسخ‌های مربوط به بازی هم این تقسیم‌بندی صادق است و استودیوی بانجی به سوالات پیرامون بازی و کمپانی بلیزارد به سوالات مربوط به پلتفرم بتل نت پاسخ می‌دهد.

کمپانی بلیزارد اعلام کرد که انتشار بازی Destiny 2 از طریق سرویس بتل نت یک استثنا در تجارت آنها محسوب می‌شود و تنها هدف آنها کمک به بانجی برای عرضه‌ی بازی روی رایانه‌های شخصی بوده است و این امر برای اولین و آخرین بار اتفاق می‌افتد.

موفقیت در پشتیبانی از بازی Destiny 2 تنها در سایه‌ی کار زیاد و توجه کمپانی بلیزارد محقق خواهد شد و به دلیل استاندارد‌های سخت‌گیرانه‌ی بلیزارد در ارائه‌ی بهترین کیفیت و خدمات به مشتریان، این کمپانی علاقه‌ای به پشتیبانی از بازی‌های Third-party دیگر در آینده‌ی نزدیک ندارد.

بازی Destiny 2 در تاریخ ۱۷ شهریور (هشت سپتامبر) برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و در تاریخ نامشخصی برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده