// شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۸

بایواستار از کارت گرافیک RX 580 Dual Cooling رونمایی کرد

کمپانی تایوانی بایواستار نسخه‌ی جدیدی از کارت گرافیک RX 580 را با دو فن معرفی کرد.

حدود دو هفته‌ی قبل، بایواستار (Biostar) محصولات سری Radeon 500 را معرفی کرد؛ اما جای تعدادی کارت خالی بود. این شرکت تصمیم گرفته است فعلا از عرضه‌ی RX 560 صرف نظر کند. اگر به خاطر داشته باشید، RX 570 و RX 550 فن کولر اختصاصی داشتند؛ اما RX 580 از آن بی‌بهره بود. اگرچه کماکان نشانه‌ای از RX 560 در خط تولید نیست، اما این کمپانی نسخه‌ی جدیدی از RX 580 را با دو فن، به نام RX 580 Dual Cooling معرفی کرده است.

این کارت یک جفت فن ۹۰ میلی‌متری دارد که روی یک پوشش اختصاصی طراحی و نصب شده است. این فن‌ها بسیار کم‌صداتر از نسخه‌ی مرجع هستند؛ به این دلیل که بر خلاف مدل مرجع، جهت خنک‌کنندگی موثر نیازی به چرخش با دور بالا ندارند.

Biostar RX 580 Dual-Cooling

در زیر پوشش کارت گرافیک، از ترکیب هیت‌سینک آبکاری شده با نیکل به همراه یک بلوک آلومینیومی استفاده شده است که باعث می‌شود ضخامت نهایی کارت، کمی بیشتر از دو اسلات باشد. با توجه به اندازه‌ی بزرگ فن‌ها، هیت‌سینک نیز به تبع آن اندازه‌ی بزرگ‌تری پیدا کرده است و طول آن مقداری از طول بُرد مدار چاپی بیشتر است.

مشخصات کارت گرافیک RX 580 Dual Cooling

غیر از سیستم خنک‌کننده‌ی اختصاصی، کارت گرافیک Biostar RX 580 Dual Cooling همان فرکانس مدل مرجع، یعنی ۱۲۵۷ مگاهرتز پایه و ۱۳۴۰ مگاهرتز در حالت بوست را دارد. همچنین هشت گیگابایت حافظه‌ی GDDR5X با فرکانس موثر ۸۰۰۰ مگاهرتز و باس ۲۵۶ بیتی این کارت را همراهی می‌کند. خروجی‌های نمایشگر هم یک درگاه DVI-D، یک درگاه HDMI و سه DisplayPort را شامل می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده