نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۱

بازی Zelda: Breath of the Wild با شبیه ساز Wii U روی پی سی اجرا شد

به نظر می‌رسد بازی Zelda: Breath of the Wild به وسیله شبیه ساز CEMU روی رایانه‌های شخصی اجرا می‌شود.

هفته گذشته بود که هم زمان با عرضه کنسول نینتندو سوییچ، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild که موردانتظارترین بازی کنسول جدید کمپانی نینتندو محسوب می‌شود هم به بازار عرضه شد و واکنش بی نظیر منتقدان و بازیکنان را به دنبال داشت. حال به نظر می‌رسد تعدادی از برنامه نویسان در تلاشند تا این بازی را که علاوه بر نینتندو سوییچ برای کنسول Wii U هم منتشر شده است، در رایانه‌های شخصی اجرا کنند.

تیم مذکور از سال ۲۰۱۵ روی شبیه ساز CEMU کار می‌کنند که بازی‌های Wii U را به راحتی روی پی سی اجرا می‌کند. اجرای بازی زلدا روی پی سی هم تاکنون موفقیت آمیز بوده، با این حال هنوز تا رسیدن به تکامل فاصله دارد.

در ویدیو تهیه شده توسط تیم CEMU، شاهد اجرای سکانس آغازین بازی Breath of the Wild روی رایانه‌های شخصی هستیم. گفته شده این نسخه از بازی هنوز در دست آماده سازی بوده و همانطور که مشاهده می‌کنید با نرخ فریم ۱۵ و باگ‌های نسبتا فراوانی اجرا می‌شود.

با این وجود، اعضای تیم در reddit گفته‌اند که آماده سازی نسخه نهایی بازی برای رایانه‌های شخصی تنها چند ماه زمان می‌برد که برای افرادی که به دنبال تجربه نسخه جدید زلدا هستند مسلما خبری خوشحال کننده است.

در ادامه می‌توانید ویدیو مربوطه را مشاهده کنید، در نظر داشته باشید که بازی روی رایانه‌ای مجهز به پردازنده i7-4790K و کارت گرافیک GTX 780 به همراه هشت گیگابایت RAM اجرا شده است:

|

شبیه ساز CEMU از طریق Patreon کمک‌های مالی دریافت می‌کند. تیم سازنده این شبیه ساز Wii U توسط ۱۸۵۷ نفر پشتیبانی می‌شود که ماهانه مبلغ ۷۷۸۲ دلار به آن‌ها کمک می‌کنند.

می‌توان از CEMU به عنوان جانشین معنوی شبیه ساز دلفین (Dolphin) یاد کرد؛ شبیه‌سازی که بازی‌های کنسول گیم‌کیوب (GameCube) را در طول سال ها روی رایانه‌های شخصی اجرا می کرد. در صورتی که سیستم قدرتمندی داشته باشید، می‌توانید با دلفین بازی Super Mario Sunshine را در نرخ فریم ۶۰ تجربه کنید. در حال حاضر این شبیه ساز قادر است تمامی بازی‌های گیم‌کیوب را به راحتی روی پی سی اجرا کند.

با این وجود CEMU هم مانند دلفین یا هر شبیه ساز دیگری از نسخه غیرقانونی بازی‌ها استفاده می‌کند. در حالی که اجرای سریع بازی Zelda: Breath of the Wild روی پی سی مسلما به فروش و موفقیت آن لطمه فراوانی خواهد زد، سوالی که به وجود می‌آید این است که آیا افرادی که بازی را دانلود و تجربه می‌کنند، در عوض حداقل نسخه قانونی بازی را خریداری خواهند کرد؟ بالاخره بایستی در نظر گرفت یک سال عضویت در Patreon شبیه ساز CEMU با سطح متوسط کمک مالی، مبلغ موردنیاز برای خرید بازی را فراهم می‌کند.

کمپانی نینتندو هم مسلما دل خوشی از شبیه سازها ندارد و در یکی از پرسش و پاسخ‌های وبسایت رسمی کمپانی، از شبیه سازها به عنوان «بزرگترین موردی که تاکنون حقوق مالکیت معنوی بازی سازان را تهدید می‌کنند» یاد کرده است. در ادامه هم نینتدو گفته است «شبیه سازها طوری ساخته شده‌اند که تجربه غیرقانونی نرم افزارهای نینتندو را ترویج دهند».

در دیگر اخبار مروبط به نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی، به تازگی طرفداران متوجه شده‌اند که می‌توان کنترلرهای Joy-Con و Pro این کنسول را روی رایانه‌های شخصی استفاده کرد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده