نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳

کنترلر های جوی کان نینتندو سوییچ با پی سی و موبایل نیز سازگار هستند

اخیرا مشخص شده که کنترلر‌های جوی‌کان نینتندو سوییچ با پی‌سی و گوشی‌های اندرویدی نیز سازگار هستند.

کنسول نینتندو سوییچ چند روز پیش رسما وارد بازار شد و پس از عرضه این کنسول، ابتدا مشخص شد که کنترلر پرو این محصول با پی‌سی نیز سازگار است. حال در جدیدترین اخبار بازی، اعلام شده که کنترلر‌های جوی‌کان نیز چنین شرایطی داشته و می‌توان از آن‌ها روی رایانه‌های شخصی ویندوزی و مک و همچنین گوشی‌های موبایل استفاده کرد. سایت نینتندو آکتو که یک سایت فرانسوی است، اخیرا متوجه شده که این کنترلر‌ها با پی‌سی‌های ویندوزی و گوشی‌های اندرویدی سازگار هستند و سم ویلیامز نیز که یک مهندس نرم‌افزار است، توانسته از این کنترلر‌ها روی مک نیز استفاده کند.

هریک از کنترلر‌های جوی‌کان را می‌توان با استفاده از بلوتوث به پی‌سی وصل کرد. البته برای تنظیم کلید‌ها باید از برنامه‌های جانبی مثل JoyToKey استفاده کنید؛ چرا که در حالت پیش‌فرض کلید‌های این کنترلر درست شناخته نمی‌شود. نویسنده سایت ورج شخصا این کنترلر‌ها را روی پی‌سی ویندوزی آزمایش کرده و حتی توانسته بازی Halo Wars 2 را نیز روی ویندوز 10 با آن‌ها بازی کند.

پیش از این کنترلر‌های کنسول نینتندو Wii نیز با بلوتوث به پی‌سی وصل می‌شدند و می‌شد از آن‌ها استفاده کرد و حال کنترلر‌های کنسول جدید این شرکت نیز چنین قابلیتی دارند. این مساله در مورد کنسول‌های دیگر شرکت‌ها نیز صدق می‌کند و می‌توان کنترلر ایکس‌باکس وان یا پلی‌استیشن 4 را نیز روی پی‌سی استفاده کرد.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده