نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

قرارداد همکاری بتسدا و AMD برای پیشرفت فنی و بصری بازی ها

کمپانی بتسدا به تازگی از قرارداد همکاری خود با کمپانی AMD جهت ارایه عملکردی بی‌سابقه در بازی‌های آینده خود خبر داد.

این هفته و در جریان کنفرانس بازی سازان، ناشر مجموعه Fallout و اسکایریم یعنی بتسدا (Bethesda) از همکاری استراتژیک بلند مدت با کمپانی AMD، سازنده چیپ‌های گرافیکی و پردازنده‌ خبر داد. بتسدا گفت که طرفداران می‌توانند منتظر عملکردی بی سابقه از تکنولوژی‌های جدید به لطف این همکاری باشند.

در اعلامیه مطبوعاتی منتشر شده توسط AMD، این کمپانی توضیح داد که این همکاری برای چندین بازی خواهد بود. بتسدا و AMD برای توسعه و سرعت بخشیدن به پیاده سازی تکنولوژی‌های جدید با یکدیگر همکاری خواهند کرد. از این تکنولوژی‌ها می‌توان به APIهای سطح پایین مانند Vulkan و قدرت پردازشی و گرافیکی پردازنده‌ های سری Ryzen کمپانی AMD، کارت گرافیک‌های Radeon و راهکارهای ارایه شده توسط AMD پیرامون سرورها در سرتاسر بازی‌های حاضر بتسدا اشاره کرد.

کمپانی AMD افزود:

این همکاری نزدیک، استعدادهای مهندسی سخت افزاری، نرم افزاری و بازی سازی هر دو کمپانی را گرد هم آورده تا به واسطه نبوغ خلاقانه تولیدکنندگان محتوا در بتسدا، شاهد ارایه تجربیات خارق العاده در معماری‌های سخت افزاری آینده باشیم.

راجا کودوری (Raja Koduri) از کمپانی AMD در بیانیه‌ای گفت که بتسدا یک «رهبر بلامنازع» در صنعت بازی بوده و این یک همکاری مناسب برای کار کردن در مدت «دوره تحول در صنعت بازی» است. کودوری توضیح داد:

این لحظه‌ای در هم گسیخته در صنعت است چرا که بازی‌ها به طور فزاینده قدرت بیشتری را از معماری‌های گرافیکی روز برای ارایه شخصیت‌ها و جهان‌های پرجزئیات در وضوح تصویر، نرخ فریم و تنظیمات کیفیت تصویر طلب می‌کنند.

ولاتکو آندونوف (Vlatko Andonov)، مدیر بتسدا نیز در رابطه با این همکاری اظهار داشت:

همکاری با AMD فرصت هیجان انگیز و قدرتمندی را برای بتسدا فراهم می‌کند تا تجربیات بازی را برای طرفدران بیش از پیش ارتقا دهیم، به طور قابل ملاحظه‌ای حضور خود را صنعت بازی و واقعیت مجازی را گسترش دهیم و با نسل جدید بازیکنان سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنیم.

استودیو بتسدا گیمز استودیوز (Bethesda Game Studios) که سازنده بازی‌ Fallout 4 و اسکایریم محسوب می‌شود، در حال حاضر روی هفت پروژه مختلف کار می‌کند که برخی از آن‌ها از تمام بازی‌هایی که این تیم تاکنون ساخته بزرگتر است. تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان بازی می‌گوید:

آن‌ها کمی متفاوت هستند، اما مسلما در شکل و شمایلی هستند که مردم از سوی ما به آن‌ها عادت کرده‌اند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده