// شنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

بری لارسون در نقش نخستین نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

بری لارسون، بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار سینما، در فیلمی محصول استودیوی آمازون، نقش نخستین نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا را ایفا خواهد کرد.

بری لارسون، ستاره‌ی ۲۷ ساله‌ی دنیای سینما در فیلمی بیوگرافی، محصول استودیوی آمازون، نقش ویکتوریا وودهال، نخستین نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا را ایفا خواهد کرد. بن کاپیت، کار نگارش فیلمنامه‌ی این اثر را بر عهده خواهد داشت و لوید براون و اندرو میتمن به نمایندگی از کمپانی وودهال ایندوستریس نیز به همراه خود لارسون تهیه کنندگان پروژه خواهند بود.

داستان فیلم درباره‌ی زندگی ویکتوریا وودهال، مبارز سیاسی سرشناس آمریکایی است که در سال ۱۸۷۲ یعنی ۴۰ سال پیش از تصویب قانون حق رأی زنان در آمریکا، به عنوان نخستین زنی لقب گرفت که نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است. اگرچه وودهال در این رقابت شکست خورد اما در ادامه، وی مبارزات خود را تا جایی پیش برد که در نهایت قانون حق رأی را برای زنان آمریکا به ارمغان آورد. او زنی روشنفکر و ساختارشکن بود که سعی می‌کرد با جهل و خرافات مردمش مبارزه کند.

victoria-woodhull

ویکتوریا وودهال

لارسون که به بازی در نقش شخصیت‌های چند وجهی و لجباز شهرت دارد، سال گذشته به واسطه‌ی بازی در فیلم تحسین شده‌ی اتاق (Room)، جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. او پس از قبول نقش کاپیتان مارول، در حال حاضر سر تصویربرداری فیلم انتقام جویان: جنگ بی نهایت (Avengers: Infinity War) به کارگردانی آنتونی و جو روسو به سر می‌برد. فیلم موزیکال بلوز باسماتی (Basmati Blues) و درام مستقل قلعه‌ی شیشه‌ای (The Glass Castle) نیز دو اثر دیگر وی هستند که به تازگی مراحل تولیدشان به اتمام رسیده است.

با توجه به گسترش فعالیت‌های سینمایی آمازون، تصمیم ساخت فیلم زندگی وودهال گام بلندی در بلندپروازی های اخیر این شرکت بزرگ به حساب می‌آید. منچستر بای دسی (Manchester by the Sea) یکی از آخرین فیلم‌های آمازون بود که پس از جلب نظرات مثبت منتقدان، جوایز اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه‌ی اوریجینال را از آن خود کرد. چه بسا تولید این اثر، آن هم مدت کوتاهی پس از شکست جنجالی قدرتمندترین زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا، برای لارسون و آمازون، پایان هیجان انگیز دیگری را در پی داشته باشد.

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده