مدیر کل نینتندو از چشم انداز این شرکت در مورد کنسول سوییچ می گوید
در جدیدترین اخبار بازی، با توجه به اینکه تنها چند هفته تا عرضه رسمی کنسول جدید و مورد انتظار نینتندو سوییچ فاصله باقی مانده است، شرکت نینتندو درباره چشماندازها و آینده کنسول هیبریدی و ترکیبی خود صحبت کرده است. شینیا تاکاهاشی، مدیرکل بخش برنامهریزی و توسعه سرگرمیهای نینتندو و همچنین یوشیاکی کویزومی قائممقام او، در مصاحبهای اطلاعات جدیدی را درباره چگونگی ارتقا مدل کنسول، لوازم جانبی احتمالی و ... به اشتراک گذاشتهاند.
در مصاحبه با Time، تاکاهاشی درباره چرخه عمر کنسول و اینکه سوییچ، در مقایسه با کنسولهای خانگی و قابلحمل شرکت چه جایگاهی دارد مورد سوال قرار گرفت. او در این زمینه گفت:
قطعا ما کنسول سوییچ را به شکلی طراحی کردهایم که مشتریان بتوانند از آن، به بهترین شیوهای که برایشان امکانپذیر است استفاده کنند. فکر میکنم کاربرانی که به شکل سنتی کنسولهای خانگی ما را خریداری میکردهاند، احتمالا از سوییچ به عنوان کنسول خانگی استفاده کنند، آن را خریداری کرده و برای یک دوره طولانی از آن استفاده کنند. از طرف دیگر، ما کاربرانی داریم که گیمرهای سنتی کنسولهای قابلحمل نینتندو هستند و آنها نیز احتمالا سوییچ را خواهند خرید. پس از این برای مثال، اگر بعدها مدل جدیدی عرضه شد، احتمالا آنها تصمیم بگیرند کنسول خود را ارتقا دهند. یا بهتر است بگویم، با توجه به اینکه شما میتوانید کنترلرهای جوی-کان را از سیستم جدا کنید، حدس میزنم این امکان که «چیز دیگری» به آن متصل شود فراهم خواهد بود. اگر از این زاویه نگاه کنیم، اینجا جایی خواهد بود که ایدههای مختلفی را میتوان دنبال کرد.
با درنظر گرفتن اینکه کنسول هنوز به شکل رسمی عرضه نشده است، نینتندو تا قبل از این صحبتی از احتمال عرضه یک سوییچ بهبودیافته نکرده بود. در حوزه کنسول، این کاری نیست که شرکت زیاد انجام داده باشد؛ درحالی که این موضوع، از بخشهای کلیدی در تجارت محصولات قابل حمل نینتندو محسوب میشود. برای مثال میتوان به 3DS XL، DSi، DS Lite و مشابه آن اشاره کرد.
به سختی میتوان به خاطر آورد که تاکنون چنین محصولی عرضه شده باشد و امکاناتی که برای این دستگاه وجود دارد نیز به نظر نامحدود است. برخی حتی حدس میزنند که نینتندو، درنهایت نسخهای از سوییچ را عرضه خواهد کرد که بیش از حالا، قابلیتهای یک کنسول قابل حمل را داشته باشد.
پس از صحبتهای قبلی مدیرکل نینتندو، باز گذاشته شدن موضوع جایگزینهای جوی-کان توسط تاکاهاشی، خبری است که برای بسیاری هیجانانگیز خواهد بود. همین حالا نیز طرفداران درباره جایگزین جوی-کانها پیشنهادهایی دادهاند؛ اینکه برای آنها طراحی رنگ یا کاربردهای متفاوتی وجود داشته باشد. مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده میکنید.
کویزومی در این مصاحبه، به اینکه سوییچ در رابطه با 3DS چه جایگاهی دارد نیز اشاره کرد. او گرچه به 3DS اشاره مستقیمی نکرد ولی با توجه به صحبتها، به نظر میتوان سناریو جالبی را پیش کشید.
ما امیدواریم که نینتندو سوییچ، جایگاه ثابتی را در زندگی گیمینگ شما داشته باشد. درحالی که قبل از این، شما قادر به انجام بازیهایی خاص روی کنسولهای خانگی، و بازیهای خاص دیگری روی پلتفرمهای قابل حمل بودید؛ امیدواری ما این است که سوییچ بتواند به پلتفرمی تبدیل شود که این دو را به هم متصل کرده و به سیستم پایه تبدیل شود که همواره از آن استفاده کنید. امیدواری من اما این است که سوییچ، کنسولی باشد که بتوانید با آن در خانه بازی کنید و آن را همراه خود داشته باشید. به این ترتیب، ما برای انجام بازیهایی که از آنها لذت میبریم، فرصتهای بیشتری خواهیم داشت و حتی میتوانیم بیش از اینها از چنین بازیهایی لذت ببریم.
این نظر کویزومی گرچه جالبتوجه به نظر میرسد ولی با گفتههای قبلی نینتندو، که اصرار داشت قرار نیست سوییچ جایگزینی برای 3DS باشد تداخل دارد. برخی استدلال میکنند این خبر فقط بهانهای بوده که از رها کردن 3DS جلوگیری شود. با این حال رجی فیل-ام، رئیس نینتندو آمریکا پیش از این گفته بود که سوییچ در اصل یک کنسول خانگی محسوب میشود، که این باعث میشود همچنان 3DS جایگاه محوری خود را به عنوان کنسول قابل حمل نینتندو داشته باشد. او در صحبتهای یک ماه قبل خود گفته بود:
3DS طول عمر زیادی را پیش روی خود خواهد داشت. ما تاکنون بازیهای جدیدی را معرفی کردهایم که قرار است در چندماه اولیه سال عرضه شوند. چند بازی بزرگ نیز در راه خواهند بود و از دیدگاه ما، نینتندو 3DS و نینتندو سوییچ «درکنار یکدیگر» فعالیت خواهند کرد. شما با قیمتهای متفاوت، جامعه مشتریان متفاوت، بازیهای کاملا جدید برای سوییچ و دسترسی به مجموعهای از هزار بازی برای 3DS مواجه هستید که قرار است بازیهای جدیدتری نیز به آنها اضافه شود. این دو، همراه با هم وجود خواهند داشت. ما پیش از این نیز این کار را انجام دادیم و این دو قرار است در کنار هم پشتیبانی شوند.
شما میتوانید متن کامل این مصاحبه را در Time مطالعه کنید. مصاحبه جالبی نیز با شینیا تاکاهاشی صورت گرفته که او درباره پیشرفت در شرکت، به عنوان کسی که در دهه ۹۰ تجربه کار با گرافیک سهبعدی را داشته، تا حالا که به یکی از مدیران ارشد شرکت تبدیل شده صحبت کرده است.