نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۳

ماهرشالا علی، برنده اسکار 2017 بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، اولین بازیگر مسلمان برنده اسکار

ماهرشالا علی، بازیگر فیلم Moonlight، با دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در اسکار 2017، به اولین بازیگر مسلمان برنده اسکار تبدیل شد.

از ساعاتی قبل،‌ مراسم اسکار 2017 شروع شد. اولین جایزه هشتاد و نهمین مراسم اسکار‌، به شاخه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد تعلق داشت که این جایزه به ماهرشالا علی به خاطر ایفای نقش در فیلم Moonlight رسید. این اتفاق از این جهت مهم است که علی، به اولین بازیگر مسلمانی تبدیل شد که اسکار دریافت کرده است. پیش از این، ماهرشالا علی در مراسم گیلد نیز چنین جایزه‌ای را به دست آورده بود اما در مراسم گلدن گلوب، رقابت را به آرون تیلور جانسون برای فیلم Nocturnal Animals واگذار کرد. در مراسم British Academy هم این دو پتل برای بازی در فیلم Lion بود که گوی رقابت را از ماهرشالا علی ربود.

علی در سخنرانی خود در هنگام دریافت جایزه، حرف‌های احساسی بسیاری زد. در ابتدا او از اساتید و پروفسورهای خود تشکر کرد و یکی از نصیحت‌هایی را که از آنها دریافت کرده بود، گفت. ماهرشالا علی گفت که اساتید او به گفته‌اند که بازیگری، اصلا درباره تو نیست. تمام بازیگری، درباره شخصیت‌هایی است که تو نقش آنها را بر عهده داری. تو فقط یک خدمتگذار هستی و باید به این داستان‌ها و شخصیت‌ها، خدمات ارائه کنی.

وی همچنین از همسرش که چند روز پیش وضع حمل کرده بود نیز تشکر کرد و گفت از تو تشکر می‌کنم که مانند یک سرباز، من را در تمام این فرآیند به جلو بردی. 

این اتفاق زمانی مهم‌تر می‌شود که دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور فعلی آمریکا، چندی پیش قانون منع ورود ساکنین ۷ کشور را به آمریکا امضا کرد که همین مسئله باعث شد اعضای فیلم فروشنده اصغر فرهادی که اسکار بهترین فیلم خارجی را در اسکار 2017 برد، مراسم امسال را تحریم کنند. 

با اینکه ماهرشالا علی اشاره‌ای به این مسئله نکرد، زمانی که او جایزه SAG را برده بود، با افتخار گفته بود که من یک مسلمان هستم. 

شما می‌توانید فهرست کامل برندگان اسکار 2017 را در زومجی مشاهده کنید.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده