نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

بهترین بازی های مستقل کمتر دیده شده سال 2017

در این مقاله، به معرفی بهترین بازی‌های مستقلی می‌پردازیم که در سال ۲۰۱۷ منتشر شدند و کمتر دیده‌ شده‌اند اما ارزش امتحان کردن را دارند.

در سال‌های اخیر به ویژه سال ۲۰۱۷، تعداد بازی‌های مستقلی که به صورت مشخص برای پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شده‌اند، رشد چشمگیری داشته‌اند. یکی از اصلی‌ترین دلایل تعدد بازی‌های مستقل یا همان ایندی گیم را باید پلتفرم استیم دانست. پلتفرمی که به سازندگان بازی‌ها اجازه می‌دهد به راحتی بازی‌های خود را از طریق ویژگی Steam Direct (که پیش از این با نام Steam Greenlight شناخته می‌شد) روی پلتفرم قدرتمند و پر کاربری مانند استیم عرضه کنند. در سال ۲۰۱۴، در حدود ۱۵۰۰ بازی روی استیم عرضه شد. این عدد در سال ۲۰۱۵ به ۳۰۰۰ رسید و سال ۲۰۱۶ نیز شاهد بودیم که تعداد ۴۵۰۰ بازی روی پلتفرم استیم عرضه شد. اما در سال ۲۰۱۷، این رقم رشد فوق‌العاده‌ای داشت و به ۶۰۰۰ رسید. یعنی به طور میانگین، روزانه ۱۶ بازی روی استیم عرضه می‌شد.

تعدد بازی‌ها و عرضه این تعداد بازی روی رایانه‌های شخصی، باعث شده است که بازی‌های فوق‌العاده‌ای نادیده گرفته یا کمتر دیده شوند. همه ما با بازی‌هایی  مانند Horizon Zero Dawn، Forza Motorsport 7، Destiny 2 و حتی بازی‌های مستقلی مانند Cuphead که با سر و صدای زیاد عرضه شدند، آشنا هستیم اما چه بر سر بازی‌هایی می‌آید که واقعا ارزش دیده شدن و بازی شدن دارند و تعداد زیاد بازی‌های عرضه شده، باعث شده در حق آنها اجحاف شود. در این مقاله سعی کردیم بازی‌هایی را معرفی کنیم که ممکن است نام آنها را نشنیده باشید اما مطمئن باشید پس از تجربه آنها، تا مدت‌ها نام این بازی‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند (با کلیک روی نام هر بازی، به صفحه بازی در پلتفرم استیم هدایت می‌شوید و می‌توانید بازی را تهیه کنید):

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷

Passpartout: The Starving Artist

اولین بازی این لیست، بازی Passpartout: The Starving Artist است که شاید بتوان آن را عجیب‌ترین بازی‌ این فهرست برشمرد. این بازی که با قیمت ۱۰ دلار روی استیم وجود دارد، در حقیقت یک شبیه‌ساز نقاش است! در بازی پاسپارتو، شما باید نقاشی بکشید (و واقعا نقاشی بکشید!) و این نقاشی‌ها را به فروش برسانید تا بتوانید اجاره خانه خود را تامین کنید. محیط بازی برای نقاشی، محیطی شبیه به نرم‌افزار Paint ویندوز را در اختیارتان می‌گذارد پس باید خیال کشیدن شاهکار را از ذهن خود بیرون کنید. نکته جالب، این است که شخصیت‌های درون بازی، در رابطه با نقاشی‌های شما، نظر می‌دهند. بازی Passpartour، یک بازی عجیب و فوق‌العاده است و حتی می‌توان پا را فراتر گذاشت و از آن به عنوان یک اثر هنری یاد کرد.

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷

Nex Machina

مقاله‌ مرتبط:

اگر از طرفداران بازی‌های قدیمی آرکید باشید، قطعا نام بازی Robotron را شنیده‌اید. بازی NexMachina به نوعی روبوترون سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود! این بازی که زاویه‌ای بالا به پایین دارد، یک بازی DualStick Shooter به حساب می‌آید. اما نکته‌ای که آن را از دیگر بازی‌های هم‌سبک خودش که در سال‌های اخیر تعدادشان کم هم نیست، جدا می کند، ذات آرکید آن است. NexMachina یک بازی پر زرق و برق، سریع و اعتیادآور است. اگر شما حتی کمی به بازی‌های دوال استیک شوتر علاقه دارید، NexMachina باید در صدر فهرست بازی‌هایتان باشد و اگر تا به‌حال تجربه اینگونه بازی‌ها را نداشتید، می‌توانید مطمئن باشید این بازی، بهترین نقطه برای شروع است. NexMachina با قیمت ۲۰ دلار در فروشگاه استیم قرار دارد.

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷

Pillars of the Earth

بازی ۳۰ دلاری Pillars of the Earth، بازی‌ای است که هنوز به طور کامل به اتمام نرسیده است. تا به‌حال قسمت‌های اول و دوم آن عرضه شده‌اند و قسمت سوم قرار است که اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر شد. با این حال، این بازی که با الهام از کتابی به همین نام ساخته شده است، یکی از تجربه‌های بسیار خوب بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷ به حساب می‌آید. داستان بازی نیز در دوران قرون وسطی انگلستان جریان دارد و از طریق دید چندین شخصیت مختلف روایت می‌شود.

این بازی توسط استودیو Daedalic ساخته شده است. استودیویی که سابقه درخشانی در ساخت بازی‌های ماجرایی دارد و به همین دلیل تجربه Pillars of the Earth یک تجربه ناب برای طرفداران این ژانر از بازی‌ها است.

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷

Tooth and Tail

مقاله‌ مرتبط:

Tooth and Tail، یک بازی ۲۰ دلاری است که برای گیمرهای پی‌سی تجربه‌ای غریب به حساب می‌آید به طوری که ممکن است در نگاه اول، نحوه کنترل بازی، شما را زده کند. کنترل این بازی استراتژی همزمان، با در نظر داشتن کنسول‌ها ساخته شده است و به همین دلیل محدودیت‌های استفاده از گیم‌پد در آن دیده می‌شود.

اما این محدودیت‌ها باعث شده که روش‌های خلاقانه‌ای برای کنترل بازی به وجود بیاید. شما در این بازی استراتژی، به جای کلیک کردن روی نقاط مختلف نقشه، شما در نقش فرمانده کل نیروهایتان هستید و باید به نیروهایتان دستور دهید. نیروهای شما که همه آنها نیز حیوانات مختلفی هستند، می‌توانند به جنگ بروند یا به پایگاه اصلی بازگردند و به ساختمان‌سازی مشغول شوند. بازی Tooth and Tail یک بازی با عمق بسیار زیاد است و به دلیل اینکه ذات بازی سریع است، نبردهای شما چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷

Silicon Zeroes

برخی از بازی‌ها هستند که علاوه بر اینکه ذهن شما را برای حل معما درگیر می‌کنند، در این پروسه به شما مهارت‌هایی را نیز یاد می‌دهند. بازی Sliicon Zeroes که با قیمت ۱۵ دلار روی استیم عرضه شده است نیز در این دسته از بازی‌ها قرار می‌گیرد. در این بازی، شما در نقش مدیر یک استارتاپ در سیلیکون ولی دهه ۶۰ میلادی قرار می‌گیرید و باید پردازنده‌هایی را طراحی کنید که کار کنند و نکته جالب این است که کاری که شما انجام می‌دهید، یک کار واقعی است و در حقیقت یک پردازنده واقعی را در بازی طراحی می‌کنید.

اگر شما ذره‌ای به نحوه عملکرد و طراحی سخت‌افزاری که هر روز با آن کار می‌کنید، علاقه دارید، می‌توانید مطمئن باشید که Silicon Zeroes، تجربه فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود.

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷

A Hat in Time

مقاله‌ مرتبط:

اگر بازی Yooka Laylee که امسال عرضه شد، دنباله معنوی بازی Banjo-Kazooie باشد، بازی ۳۰ دلاری A Hat in Time، دنباله معنوی ماریو ۶۴ است. شما در این بازی، در نقش Hat Kid قرار می‌گیرید. دنیای بازی، پر از کلاه‌هایی است که هر کدام قدرت مخصوص به خود را دارند و بازی دقیقا مانند پلتفرمرهای سه بعدی دوران نینتندو ۶۴ اجرا می‌شود و دارای آیتم‌های بسیار زیادی برای جمع کردن است.

جایی که بازی خیلی شبیه با ماریو ۶۴ است، طراحی مراحل آن است. در این بازی، وظیفه شما صرفا جمع کردن کلاه‌های مختلف نیست و در هر مرحله، باید تعدادی ماموریت انجام دهید. به طور مثال، مبارزه کردن با باس‌های بازی یا پرده‌برداری از معمای قتل در یک قطار، از جمله ماموریت‌های شما هستند. انجام ماموریت‌ها، به شما آیتم‌هایی را می‌دهد که شما با استفاده از آنها می‌توانید نقاط مختلف سفینه خود را آزاد کنید.

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷

Night in the Woods

یکی از بزرگ‌ترین شانس‌هایی که طرفداران بازی‌ها در چند سال اخیر آورده‌اند، ظهور پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری‌های جمعی مانند کیک‌استارتر است که باعث شده بازی‌های فوق‌العاده‌ای ساخته و عرضه شوند. بازی Night in the Woods نیز زاده وب‌سایت کیک‌استارتر است که موفق شد ۴۰۰ برابر سرمایه اولیه خود را جمع کند. در این بازی ۲۰ دلاری، شما در نقش گربه‌ای به نام Mae قرار دارید که از کالج انصراف داده و به شهر زادگاهش بازگشته است. شهر پوسوم اسپرینگز، از زمان تعطیل شدن معادن ذغال سنگ، تغییرات عمده‌ای کرده و Mae برای سر در آوردن از رازی، به دل جنگل می‌زند.

یکی از نکات بسیار جالب بازی، شخصیت‌های آن است. در Night in the Woods، تمام شخصیت‌ها، حیوان هستند اما حیوانات معمولی غیر سخنگو نیز در بازی وجود دارند! بازی، داستان جذاب و گیرایی دارد اما علاوه بر داستان، نکته‌ای که باعث شده است این بازی را در این فهرست قرار دهیم، حس گشت و گذار و ماجراجویی‌ای است که Night in the Woods به گیمرها القا می‌کند.

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷

Last Day of June

مقاله‌ مرتبط:

بازی ۲۰ دلاری Last Day of June، به دلیل گیم‌پلی‌اش در این فهرست قرار نگرفته است. گیم‌پلی بازی، به مرور زمان تکراری می‌شود و سازندگان آن می‌توانستند با اعمال تغییرات جزیی، بازی را از این حالت یکنواختی در بیاورند. اما برگ برنده این بازی، داستان آن است. Last Day of June دارای یکی از تکان‌دهنده‌ترین داستان‌های سال ۲۰۱۷ است. یک اتفاق غم‌انگیز در ابتدای بازی، شخصیت بازی شما را در زمان به عقب می‌فرستد تا از بروز این اتفاق غم‌انگیز جلوگیری کند.

این بازی، یک داستان کوتاه و فوق‌العاده است که طراحی هنری آن نیز دست کمی از شاهکار ندارد. به این موارد، موسیقی متن عالی بازی را نیز اضافه کنید تا به این نکته پی ببرید که تجربه این بازی را نباید از دست داد.

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷

Reigns: Her Majesty

بازی ۳ دلاری Reigns: Her Majesty، در حقیقت قسمت دوم بازی‌ای با نام Reigns است که چند سال پیش عرضه شد. با اینکه قسمت دوم بازی مانند قسمت اول، ایده بدیعی ندرد، اما گر شما از نسخه اول بازی لذت برده‌اید،‌ می‌توانید مطمئن باشید که Her Majesty نیز شما را ناامید نمی‌کند. کارت‌ها، شخصیت‌ها و اتفاقات جدید، همه باعث شده‌اند که تجربه این بازی، حسی تازه به شما القا کند.

اما نکته‌ای که در مورد این بازی وجود دارد، پلتفرم اوریجینال آن است. بازی Reigns، ذاتا یک بازی موبایل است و با اینکه پورت آن برای رایانه‌های شخصی مشکل خاصی ندارد، اما تمام بازی‌های موبایلی که برای پی‌سی عرضه می‌شوند، حس غریبی دارند و شما کاملا حس می‌کنید که این بازی‌ها برای این پلتفرم ساخته نشده‌اند. با تمام این اوصاف، Reigns: Her Majesty، یک بازی فوق‌العاده و سرگرم‌کننده است.

بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۷

Battle Chef Brigade

بازی ۲۰ دلاری Battle Chef Brigade یکی از هوشمندانه‌ترین بازی‌های «تلفیق ژانر» سال ۲۰۱۷ به حساب می‌آید. در این بازی «آشپزی» شما باید مواد اولیه غذاهای خودتان را نیز خود تهیه کنید و به همین دلیل مجبور می‌شوید برای شکار حیوانات، اژدها و حیوانات دیگر را از بین ببرید.

پس از به دست آوردن مواد اولیه، به آشپزخانه خود باز می‌گردید و با قرار دادن این مواد درون دیگ‌هایتان، غذای جدیدی می‌پزید و امتیاز به دست می‌آورید. در این حالت، بازی به یک بازی Math 3 (بازی‌های مانند Cnady Crush) تبدیل می‌شود که در این حالت، به شما پاور‌آپ‌هایی نیز به صورت تصادفی اهدا می‌کند.


منبع PC World
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده