// شنبه, ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

حضور راب مارشال به عنوان کارگردان فیلم لایو اکشن Little Mermaid تایید شد

راب مارشال٬ کارگردان آثار مطرحی همچون Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides، کارگردان نسخه لایو اکشن پری دریایی کوچولو (Little Mermaid) را بر عهده خواهد گرفت.

یکی از دست اندرکاران فیلم لایو اکشن پری دریایی کوچولو (Little Mermaid) تأیید کرده که راب مارشال، کارگردانی این اثر جدید کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) را بر عهده خواهد گرفت. این فیلم در ادامه‌ی سیاست‌های جدید دیزنی مبنی بر بازسازی لایو اکشن انیمیشن‌های کلاسیک و محبوب خود ساخته خواهد شد که اتقافا این روند تا به امروز نتایج مثبتی نیز در بر داشته است. مارشال در حال حاضر مشغول کار روی مراحل پس از تولید محصول دیگر دیزنی، مری پاپینز باز می‌گردد (Mary Poppins Returns) است که این اثر با حضور بازیگرانی نظیر امیلی بلانت، کالین فرث، دیک ون دایک، بن ویشا و مریل استریپ در تاریخ بیست و پنجم دسامبر ۲۰۱۸ (۴ دی ۱۳۹۷) به نمایش عمومی درخواهد آمد.

little mermaid

جین گلدمن، نویسنده‌ی ۴۷ ساله‌ی انگلیسی که فیلم‌هایی نظیر کینگزمن: سرویس مخفی (Kingsman: The Secret Service) و خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب (Miss Peregrine's Home for Peculiar Children) را در کارنامه دارد، کار اقتباس فیلمنامه‌ی Little Mermaid را بر اساس داستانی از نویسنده‌ی مشهور دانمارکی، هانس کریستیان آندرسن بر عهده خواهد داشت. کالین اتوود که به واسطه‌ی طراحی صحنه‌ و لباس فیلم‌های شیکاگو (Chicago)، خاطرات یک گیشا (Memories Of A Geisha)، آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) و جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (Fantastic Beasts and Where to Find Them) ۴ مرتبه برنده‌ی جایزه اسکار شده است، طراحی صحنه و لباس این اثر را نیز بر عهده خواهد داشت. در این میان، ۲ جایزه‌ی اسکار اتوود از طریق همکاری با مارشال حاصل شده است. جان مایر نیز که پیش از این به واسطه‌ی طراحی تولید دو فیلم مارشال یعنی شیکاگو و خاطرات یک گیشا، ۲ بار برنده جایزه اسکار شده است، مجددا طراحی تولید اثر دیگری از این کارگردان را بر عهده خواهد داشت. آلن منکن، آهنگساز برنده ی ۸ جایزه اسکار که انیمیشن‌هایی نظیر پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)٬ علاالدین (Aladdin) و دیو و دلبر (Beauty and the Beast) را در کارنامه دارد٬ موسیقی متن نسخه‌ی لایو اکشن پری دریایی کوچولو را به همراه لین منوئل میراندا خواهد ساخت. میراندا در فیلم Mary Poppins Returns نیز به عنوان بازیگر با مارشال همکاری کرده است.

لیندزی لوهان، بازیگر و خواننده سرشناس آمریکایی، در ماه‌های گذشته٬ علاقه‌ی خود را برای ایفای نقش پری دریایی ابراز کرده بود ولی با توجه به حواشی پایان ناپذیر وی، بسیار بعید است که دیزنی دست به چنین انتخاب پر ریسکی بزند.

راب مارشال، کار فیلمسازی را از سال ۲۰۰۲ با ساخت فیلم موزیکال شیکاگو آغاز کرد که این اثر ضمن تجربه‌ی فروش بسار خوب، نامزد دریافت ۱۳ جایزه اسکار شد و نهایتا جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد. مارشال چند سال بعد، با همکاری بازیگرانی نظیر دنیل دی لوئیس، ماریون کوتیار، پنه لوپه کروز، نیکول کیدمن، کیت هادسون و سوفیا لورن، فیلم موزیکال دیگری تحت عنوان نه (Nine) را روانه‌ی پرده‌ی سینماها کرد که این اثر چه در بحث فروش و چه در بین منتقدان با شکست بزرگی مواجه شد. مارشال تا به امروز در فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides)، به‌سوی جنگل (Into the Woods) و مری پاپینز باز می‌گردد (Mary Poppins Returns) با کمپانی دیزنی همکاری داشته است.

little mermaid

انیمیشن پری دریایی کوچولو محصول سال ۱۹۸۹ به کارگردانی ران کلمنتس و جان ماسکر، ضمن دریافت جوایز اسکار بهترین ترانه اوریجینال و بهترین موسیقی متن، در آمریکا به فروش ۱۱۱ میلیون دلار و در سطح جهان به فروش ۲۱۱ میلیون دلار دست یافت.

کمپانی دیزنی در سال‌های اخیر بسیاری از انیمیشن‌ های کلاسیک خود را به آثاری لایو اکشن تبدیل کرده که از مطرح‌ترین آنها می‌توان به دیو و دلبر (Beauty and the Beast)، کتاب جنگل (Jungle Book) و سیندرلا (Cinderella) اشاره کرد.

 


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده