نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰

نکاتی که برای تجربه بهتر Middle-earth: Shadow of War باید بدانید

از آنجایی که Middle-earth: Shadow of War یک بازی وسیع و گسترده است، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب سراغ یک سری آموزش مرتبط با آن برویم. 

یکی از مهم‌ترین بازی‌های چند وقت اخیر، بدون شک Middle-earth: Shadow of War، ساخته استودیو مونولیث بود که چندی پیش برای پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد. این بازی که با الهام از مجموعه سرزمین میانه تالکین ساخته شده و البته داستانی مختص به خودش را در آن روایت می‌کند، روایتگر سرنوشت شخصیت تالیون است که باید با سائرون، ارباب تاریکی، مبارزه کند. این بازی اکشن/نقش‌آفرینی، دنباله بازی Middle-earth: Shadow of Mordor بود که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. در نسخه جدید، تالیون پس از مدتی قابلیت کنترل ارک‌ها را به سبب حلقه‌ای که دارد، به دست می‌آورد و سپس باید برای جمع‌آوری ارتشی از این موجودات سعی کند تا در نهایت بتواند سائرون را شکست دهد. در مجموع، بازی Middle-earth: Shadow of War اثری جذاب است که برای آشنایی بیش‌تر با آن، می‌توانید بررسی Middle-earth: Shadow of War را در زومجی بخوانید که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

Middle-earth: Shadow of War با اینکه در زمینه داستان مشکلاتی دارد و در کل اثری بی‌نقص نیست، اما آنقدر جذابیت دارد که بتوانید از کار‌هایی مثل تصرف قلعه‌های دشمن، سوار شدن بر یک دریک، کشتن ارک‌ها و انجام ماموریت‌هایش لذت ببرید. در مجموع، Middle-earth: Shadow of War بهترین بازی‌ای است که تا به امروز با محوریت سرزمین میانه ساخته شده و طرفداران این مجموعه، لذت زیادی از بازی کردن آن خواهند برد. 

اما در این مطلب، از آنجایی که Middle-earth: Shadow of War اثری بزرگ با پیچیدگی‌های خاص خودش است، تصمیم گرفتیم تا در قالب مطلبی آموزشی، یک سری نکات جالب آن را با شما به اشتراک بگذاریم که دانستن آن‌ها، باعث خواهد شد لذت بیش‌تری از این بازی فانتزی و جذاب ببرید. پس با زومجی همراه باشید:

Middle-earth: Shadow of War

هرچه سطح ارک‌هایتان بالاتر باشد، شانس پیروزی آن‌ها در نبرد‌ها هم بیش‌تر خواهد بود

امکان ارتقای کاپیتان‌های ارک بعد از کنترل آن‌ها وجود دارد

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از ویژگی‌های جالب بازی Middle-earth: Shadow of War، امکان کنترل ارک‌ها است. در همین راستا، شما در بازی قادر خواهید بود کاپیتان‌های ارک را کنترل کنید و سپس آن‌ها را به ماموریت‌های مختلفی ارسال یا در نقش بادیگار و فرمانده ارتش‌تان، از آن‌ها استفاده کنید. اما مانعی در این بین وجود دارد و آن هم سطح شخصیت شما است که اگر سطح کاپیتان ارک بالاتر از آن باشد، قادر به کنترل وی نخواهید بود و همین هم افراد زیادی را مجبور می‌کند که پس از شکست دادن کاپیتان در نبرد و ورود به ذهن او، از گزینه Shame استفاده کنند که سطح کاپیتان را پایین آورده و باعث می‌شود تا بتوانید در نبرد بعدی، وی را کنترل کنید که خب این کار باعث پایین آمدن و ضعیف شدن سطح کاپیتان می‌شود. 

علاوه بر این گاهی هم کاپیتانی که کنترل کردید، ذاتا سطح پایینی دارد و خب بد نیست که بتوانید کمی سطح وی را بالاتر ببرید. جالب است بدانید که راه‌های متعددی برای این منظور در بازی تعبیه شده‌اند. یکی از این راه‌ها، قرار دادن یک Wealth Gem در حلقه تالیون است که باعث می‌شود در زمان کنترل کاپیتان ارک، سطح وی به شکل خودکار بالاتر برود. روش بعدی، این است که با استفاده از Worm‌ها (ارک‌هایی که با نشان سبز روی نقشه مشخص هستند و با کنترل آن‌ها می‌توانید اطلاعاتی از کاپیتان‌ها به دست بیاورید)، یک تهدید مرگ برای کاپیتان مد نظرتان ارسال کنید که این کار، سطح وی را ۵ واحد افزایش می‌دهد. البته پس از آن باید در سه نوبت کاپیتان موردنظر را شکست داده و کنترل کنید. البته روش دوم برای زمانی کاربرد دارد که سطح تالیون حداقل ۵ سطح بالاتر از سطح فعلی کاپیتان مدنظر باشد. 

Fighting Pit‌ها بسیار کاربردی و مفید هستند

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش قدرت ارتش‌تان، وارد کردن ارک‌ها به نبرد در Fighting Pit‌ها است. پس از اینکه منطقه‌ای از نقشه بازی را به طور کامل کنترل کردید، به Fighting Pit آن دسترسی خواهید داشت و می‌توانید در آن، ارک‌ها را به جان هم بیاندازید! حال در جریان این نبرد‌ها، سطح ارکی که برنده شود، چندتایی افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر، شما می‌توانید ارک‌های خودتان را به Fighting Pit‌ بفرستید تا کشته شوند و جای‌شان در ارتش‌تان خالی شود و بتوانید آن را با ارک قوی‌تر، پر کنید. حتی اگر ارک برنده در Fighting Pit را تا به حال کنترل نکرده باشید، می‌توانید بلافاصله پس از اتمام مبارزه وی با ارک ضعیف خودتان او را در اطراف همان Fighting Pit پیدا کنید و از آنجایی که وی بخشی از سلامتی‌اش را در جریان نبرد از دست داده، به راحتی با شکست دادنش وی را به ارتش خودتان ملحق کنید. 

Middle-earth: Shadow of War

برای کنترل ساده کاپیتان‌ها، از بادی‌گاردتان کمک بگیرید

Mirian برای موارد مختلفی مثل خرید تجهیزات دفاعی یا هجومی در حین حمله به قلعه‌ها کاربرد دارد

روش کنترل کاپیتان ارک‌ها در بازی به این صورت است که باید ابتدا با آن‌ها مبارزه کنید تا سطح سلامتی‌شان تا حد خاصی پایین بیاید. سپس می‌توانید با نگه داشتن کلید مربوطه و پر شدن یک نوار، وی را کنترل کنید. اما این وسط معمولا مشکلی که پیش می‌آید، این است که در حین منتظر ماندن شما برای پر شدن نوار مذکور، ممکن است سایر دشمنان حاضر در محیط به شما ضربه بزنند و این نوار خالی شود و خب این اتفاق معمولا در نبرد‌های شلوغ بسیار بیش‌تر هم رخ می‌دهد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از آن برای کنترل کردن راحت‌تر کاپیتان دشمن کمک بگیرید، احضار بادی‌گارد یا یک caragor است. در این حالت موجود احضار‌شده با دشمنان درگیر می‌شود و می‌توان امیدوار بود که بتواند سر آن‌ها را گرم کند تا شما به راحتی بتوانید با نگه داشتن کلید کنترل دشمن تا پایان پر شدن نوار مربوطه، کاپیتان را کنترل کنید. 

کشتن ارک‌هایی را که نشانه سفید روی سرشان دارند فراموش نکنید

Mirian واحد پول درون بازی است که می‌توانید استفاده‌های متعددی از آن در بازی کنید و مثلا در حین حمله به قلعه‌ها، از آن برای خرید نیرو استفاده کنید. روش‌های متعددی برای کسب این پول در بازی وجود دارند اما یکی از ساده‌ترین این روش‌ها، این است که در حین گشتن در جهان بزرگ بازی، حواس‌تان به ارک‌هایی که یک نماد سفید رنگ بالای سرشان دیده می‌شود، باشد. چرا که این ارک‌ها پس از کشته شدن یک سری پاداش از خودشان به جا می‌گذارند که معمولا از نوع مقداری Mirian است. البته اگر خوش‌شانس باشید، شاید بتوانید با کشتن این ارک‌ها Gem هم به دست بیاورید. 

اضافه کردن Wealth Gem به سلاح‌تان را فراموش نکنید

تالیون در طول بازی، از سه نوع سلاح می‌تواند استفاده کند که یک شمشیر بزرگ، یک خنجر و یک تیرکمان هستند. حال یکی دیگر از روش‌های به دست آوردن Mirian بیش‌تر در بازی، اضافه کردن Wealth Gem به هر سه این سلاح‌ها است که باعث می‌شود دشمنان Mirian بیش‌تری پس از کشته شدن از خودشان به شما بدهند. البته هرچه Wealth Gem شما بهتر و قوی‌تر باشد، شانس‌تان برای دریافت پول هم بیش‌تر از قبل می‌شود. 

Middle-earth: Shadow of War

ارک‌های قبیله Marauder را به عنوان Overlord انتخاب کنید

پس از اینکه در Middle-earth: Shadow of War منطقه‌ای را کنترل کردید، می‌توانید یک Overlord برایش انتخاب کنید که در اصل، وظیفه رهبری آن منطقه را به عنوان جانشین شما، برعهده خواهد داشت. در این بین می‌توانید اورلرد را از بین ارک‌های قبیله‌های مختلف موجود در بازی انتخاب کنید و هر قبیله‌ای که اورلرد از آن باشد، امتیازات ویژه‌ای را در آن منطقه برای شما به ارمغان خواهد آورد. اما به سبب اهمیت داشتن Mirian در بازی به عنوان پول، بهتر است اورلرد را از ارک‌های قبیله Marauder انتخاب کنید که باعث می‌شود بتوانید در آن منطقه، صندوق‌های شامل Mirian پیدا کنید که معمولا حاوی مقدار زیادی از پول هستند. 

زمان انجام دادن مراحل نمسیس را درست مدیریت کنید

مراحل نمسیس معمولا محدودیت زمانی دارند و در صورتی که در زمان مشخص‌شده آن‌ها را انجام ندهید، سطح ارک مدنظر افزایش پیدا خواهد کرد. حال این قضیه، به خودی خود چیز بدی هم نیست و با یک مدیریت درست، می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید. چرا که مثلا گاهی هدف ماموریت نمسیس شما، یک کاپیتان ارک معمولی است که شما قصد دارید زمانی وی را کنترل کرده و به ارتش خودتان اضافه کنید. در این حالت بد نیست اجازه دهید تا زمان سپری شده و در نتیجه، سطح وی افزایش پیدا کند. از طرف دیگر، گاهی هدف شما یک ارک بادی‌گارد است که باید حتما او را بکشید و در این صورت اگر زمان را از دست بدهید، وی را رفته رفته قوی‌تر خواهید کرد پس بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن به سراغش رفته و حسابش را برسید!

کنترل کردن Warchief را فراموش نکنید

در هنگام حمله به قلعه‌های دشمن، معمولا Warchief‌های آن‌‌ها به استقبال‌تان می‌آیند و از قلعه دفاع خواهند کرد. حال اگر پس از حمله به قلعه‌ای متوجه شدید که شکست دادن محافظین آن و تصرف قلعه کار سختی است، بهتر است سراغ کنترل کردن Warchief‌ها بروید. این کار باعث می‌شود تا تمامی نیرو‌های متعلق به آن فرمانده دست از نبرد بکشند و در نتیجه شما کار ساده‌تری برای تصرف قلعه داشته باشید. 

Middle-earth: Shadow of War

دفاع از قلعه‌تان در برابر حملات آنلاین را جدی بگیرید

افزایش رتبه در قسمت آنلاین، به معنی دریافت پاداش‌های بهتر و داشتن همراهان قوی‌تر خواهد بود

پس از اینکه شما قلعه‌ای را از ارک‌ها تصرف کردید، ممکن است با حمله سایر بازیکنان به آن رو‌به‌رو شوید پس حتما باید تمهیداتی برای دفاع از قلعه خود در نظر بگیرید. از طرف دیگر، دفاع موفقیت‌آمیز یکی از بهترین راه‌ها برای کسب صندوق‌های Spoils of War است که معمولا جوایز ارزشمندی را برای‌تان در پی دارند. برای دفاع بهتر از قلعه، به قسمت Army رفته و سپس با زدن R1 یا RB، به منوی Siege Upgrade بروید. در این قسمت مطمئن شوید که برای تمامی فضا‌های خالی نیروهایی در نظر گرفته‌اید و همچنین تا جایی که موجودی Mirian‌تان اجازه می‌دهد، قوی‌ترین تجهیزات دفاعی را به دست بیاورید. همچنین می‌توانید برای Warchief‌های خودتان بادی‌گارد در نظر بگیرید تا در جریان حمله حریف، به راحتی کشته نشوند. دفاع موفقیت‌آمیز در برابر حمله دشمنان، باعث می‌شود تا Defense Rating شما افزایش پیدا کند. از طرف دیگر، حمله موفقیت‌آمیز به سایر بازیکنان هم Attack Rating شما را افزایش می‌دهد و افزایش این دو، به معنی بهبود رتبه شما در بین بازیکنان آنلاین است. 

رتبه‌های بالاتر باعث می‌شوند تا به جوایز ارزشمند‌تری دسترسی داشته باشید پس دفاع و حمله آنلاین را باید حسابی جدی بگیرید. 

از حالت Photo Mode برای ثبت تصاویر عالی استفاده کنید

در بررسی بازی هم اشاره کردیم که شاید Middle-earth: Shadow of War بهترین گرافیک را در بین بازی‌های نسل فعلی نداشته باشد، اما از نظر بصری در شرایط خوبی است و مخصوصا جهان بازی به شکلی زیبا و متنوع طراحی شده است. حال این ویژگی بازی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید تصاویری زیبا از آن ثبت کنید و برای این منظور، سازندگان یک Photo Mode در آن قرار داده‌اند که با رفتن به قسمت تنظیمات بازی، می‌توانید آن را فعال کرده و با استفاده از ویژگی‌هایی چون امکان حرکت دادن دوربین به صورت آزادانه تصاویر زیبایی ثبت کرده و همچنین با استفاده از فیلتر‌های مختلف تعبیه‌شده در بازی، حال و هوای منحصر‌به‌فردی به تصاویر‌تان بدهید. 

Middle-earth: Shadow of War

خیلی نگران خرج کردن Skill Point‌هایتان نباشید

شاید اولین بار که به قسمت ارتقای شخصیت تالیون می‌روید، از اینکه با تعداد زیادی مهارت رو‌به‌رو شده‌اید، نگران شوید و فکر کنید که قادر نخواهید بود همگی آن‌ها را باز کنید و باید با برنامه از اسکیل پوینت‌ها استفاده کنید. ولی در واقع اینچنین نیست و در بازی آنقدر اسکیل‌پوینت به دست خواهید آورد که بتوانید تمامی این مهارت‌ها را باز کرده و از تنوع عالی‌ای که به بازی می‌بخشند، بهره ببرید. از طرف دیگر، هر اسکیل اصلی چند زیرشاخه هم دارد که شاید در ابتدا فکر کنید باید همه آن‌ها را باز کنید ولی در واقع اینچنین نیست و در آن واحد، تنها یکی از این زیرشاخه‌ها را می‌توانید باز کنید. پس بدون نگرانی از پیچیدگی و گستردگی این قسمت، سراغ مهارت‌هایی بروید که دوست دارید زودتر صاحب آن‌ها شوید. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده