بازی موبایل Death Road to Canada را می‌توان تجربه‌ای متفاوت در میان بازی های زامبی‌ محور روی پلتفرم موبایل دانست. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

زمانی بود که توسعه دهنده‌های بازی به پلتفرم موبایل نگاه نمی‌کردند و شاهد بازی‌های جذابی برای این پلتفرم نبودیم. اما نزدیک به یک دهه است که پلتفرم موبایل جای خود را در صنعت بازی‌های ویدیویی پیدا کرده است و در چند سال اخیر، شاهد رشد بالای محتویات سرگرم کننده برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها بوده‌ایم. از بازی‌های گرافیکی و پر زرق و برق گرفته تا بازی‌های پیکسلی و ساده که در کنار ساده‌ بودن‌شان، شدیدا سرگرم کننده و اعتیاد آور هستند. بازی موبایل Death Road to Canada که به اختصار DR2C شناخته می‌شود، یکی از همان بازی‌های سرگرم کننده‌ای است که برای پلتفرم موبایل عرضه شده است و دنیایی زامبی محور را در بعد بازی‌های پیکسلی به تصویر می‌کشد. در ادامه به بررسی این بازی موبایل خواهیم پرداخت تا ببینیم استودیو راکت‌کت، سازنده بازی Death Road to Canada تا چه اندازه در خلق یک دنیای زامبی محور موفق بوده است. از نظر داستانی، بازی اندروید و آیفون Death Road To Canda روایت‌گر زندگی اشخاصی است که در دنیای زامبی‌ها زندگی کرده و قصد دارند نجات پیدا کنند. روایت خاصی در بخش داستانی صورت نمی‌گیرد و صرفا با یک بازی اکشن بقا طرف هستیم اما موردی که در این میان سبب شده تا بازی DR2C به یک اثر متفاوت تبدیل شود، گیم‌پلی بازی و ویژگی‌های گرافیکی است.

بازی موبایل Death Road to Canada

تلاش برای زنده‌ ماندن و تکرار مداوم آن یکی از لذت‌های بازی Death Road to Canada است

از حیث گیم‌پلی در همین ابتدا بگویم که با اثری طرف هستیم که شما را مدام با طعم مرگ آشنا می‌کند. اما نکته اینجا است که این مردن‌ها و ناکامی‌ها به هیچ‌وجه شما را آزار نمی‌دهد بلکه هر مردن ترکیبی از تصمیم‌های درست و اشتباه شما در طول بازی است و هر ناکامی، مسیری جدید برای رفع اشتباهات و کسب تجربه‌ای جدید. در جریان بازی Death Road to Canada شما شخصیت مورد علاقه خود را شخصی‌سازی کرده و وارد بازی می‌شوید. سیستم شخصی‌سازی بازی برای یک بازی موبایل شدیدا خوب طراحی شده و دست شما برای خلق شخصیت‌های مختلف حسابی باز است. می‌توانید یک شخص با شکل و شمایل کارمندهای اداره را بسازید یا یک موتور سوار آمریکایی با آن سیبیل‌های معروف را ساخته و وارد بازی شوید. یکی از نکات مثبت و هیجان انگیز بازی موبایل Death Road to Canada، این است که باید برای زنده ماندن تلاش کنید و این تلاش کردن، به خوبی شبیه‌سازی شده است. در جریان بازی کردن خود سوار یک اتومبیل هستید که سوخت آن رو به اتمام است حال بازی مدام از شما می‌پرسد که در کدام مناطق قصد توقف کردن دارید و درادامه ذکر می‌شود که هر مسیر، چه آیتم‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد. حال شما هستید و استراتژی زنده‌ماندن‌تان در دنیایی که مدام زامبی‌ها به شما حمله خواهند کرد و قصد خوردن‌تان را دارند.

بازی موبایل Death Road to Canada

قطعا در این مسیر پرماجرا به دوراهی‌های متفاوتی برخورد خواهید کرد؛ دوراهی‌هایی که تیم سازنده به خوبی آن‌ها را طراحی کرده است تا بازیکن خود را در شرایط رخ داده حس کند و تصمیمی را که فکر می‌کند درست است گرفته و نتیجه آن را مشاهده کند. برای مثال در یکی از قسمت‌ها می‌توانید یک سگ را نجات دهید و در سمت دیگر باید برای اتومبیل خود سوخت پیدا کنید. اگر سگ را نجات دهید، سوخت را از دست خواهید داد ولی از طرفی اگر یک همراه نداشته باشید، شرایط مبارزه کردن و زنده‌ماندن برای شما بسیار سخت خواهد شد. زمانی که اولین بار مردم، تنها ۲۰ دقیقه از بازی کردنم می‌گذشت و با خود گفتم خب مسیر که یکی است دوباره روند قبل را تکرار کرده و این بار اشتباه خودم را اصلاح می‌کنم، اما نکته جالب قضیه اینجا بود که سیستم بازی و محیط و اتفاق‌هایی که برایتان می‌افتد، همگی تغییر خواهند کرد. مهم نیست چند بار خواهید مرد، هر بار که به اول بازی بر می‌گردید، با شرایط جدیدتری روبه‌رو خواهید شد. درواقع پایه و اساس بازی یک تجربه شخصی است. هر بار که می‌میرید، زندگی شما به اتمام رسیده و یک زندگی دیگر را شروع خواهید کرد و قطعا باید شرایط به گونه‌ای بازطراحی شود که تجربیات جدیدی را کسب کنید.

وجود یک نقشه راهنما می‌توانست کار مخاطب را در گشت و گذار در محیط‌های بازی ساده‌تر کند

تا به اینجای کار درمورد ساختار گیم‌پلی بازی و نکات مثبت آن صحبت کردیم اما بازی موبایل Death Road to Canada مشکلاتی نیز دارد که سبب شده تجربه بازی آن طور که باید و شاید شما را محو خود نکند. اولین مورد بخش آموزشی بازی است. در ابتدای کار خودتان و یک همراه را در خانه‌ای پیدا می‌کنید که می‌توانید وارد اتاق‌های مختلف شده و زنی را می‌بینید که به شما می‌گوید باعث و بانی اتفاقات افتاده هستید و زامبی‌ها وارد خانه شده‌اند. در سبک بازی‌هایی مثل DR2C یک راهنمای کامل می‌تواند شما را به خوبی با حال و هوای بازی آشنا کند ولی در اینجا آن‌ چنان سیستم راهنمای قوی‌ای را شاهد نیستیم و فقط کارایی دکمه‌های روی صفحه نمایش را یاد خواهید گرفت. همچنین نبود یک Mini Map به شدت در بازی احساس می‌شود. زمان‌هایی که در محیط شهری قرار می‌گیرید، وجود یک نقشه کوچک می‌توانست به خوبی شما را در انتخاب مسیر و جاهایی که قصد رفتن دارید، کمک کرده و از سر درگمی در بیاورد. درکنار این دو مشکل، یک مشکل بزرگ‌تر نیز وجود دارد و آن هم نبود سیستم هدف‌گیری مناسب برای بازی است. اگر به سراغ اسلحه‌های گرم بروید و بخواهید به زامبی‌ها شلیک کنید، باید حسابی جهت خود را تنظیم کنید  اگر در مسافت دورتری باشید، امکان خطا رفتن تیرتان زیاد بوده و عملا مهمات خود را از دست خواهید داد. در صورتی که وجود یگ نشانه‌گر جهت هدف‌گیری در صفحه نمایش، می‌توانست کار را بسیار ساده‌تر کند. با تمام این تفاسیر بازی Death Road to Canada در بخش گیم‌پلی و ساختار بازی یک تجربه خوب را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و وجود سیستم‌هایی نظیر عملکرد زامبی‌ها در شب و روز به خوبی حال و هوای بازی را عوض می‌کند.  

بازی موبایل Death Road to Canada

شاید با خود بگویید که گرافیک بازی، بچه‌گانه است یا مناسب این نسل از بازی‌های ویدیویی نیست. اما گرافیک بازی Death Road to Canada دقیقا همان چیزی است که صنعت بازی‌های ویدیویی مخصوصا روی پلتفرم موبایل نیاز دارد. یک بازی با گرافیک پیکسلی و دنیایی ساده که هیچ جزئیات گرافیکی را به نمایش نمی‌گذارد همین موارد سبب شده با یک بازی متفاوت و جالب روبه‌رو باشیم. موسیقی بازی نیز خود نقطه مثبتی است که شامل موسیقی‌های قدیمی دهه ۸۰-۹۰ میلادی می‌شود و حسابی با فضا و اتمسفر بازی هم‌خوانی دارد. درآخر بازی موبایل Death Road to Canada در میان بازی‌های امروزی که برای پلفترم موبایل عرضه می‌شوند، یک تجربه سرگرم کننده و قابل قبول است که با تمام مشکلاتی که دارد، می‌تواند شما را ساعت‌ها یا روزها سرگرم کرده و یک بازی اکشن بقا مهیج را در اختیارتان قرار بدهد. همچنین اگر قصد تهیه این بازی روی پلتفرم دیگری را دارید، می‌توانید بازی Death Road to Canada را روی کامپیوتر خود نیز تجربه کرده و از آن لذت ببرید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Death Road to Canada


منبع زومجی

Death Road to Canada

بازی Death Road to Canada را می‌توان بهترین بازی زامبی محوری دانست که تا کنون روی پلتفرم موبایل عرضه شده است. یک بازی اکشن بقا که با ترکیب سایر سبک‌ها سعی کرده تجربه‌ای متفاوت را به‌وجود آورد. شاید بازی اندروید و آیفون Death Road to Canada در بعضی از جهات مشکلاتی داشته باشد ولی همچنان می‌تواند سرگرم کننده و شدیدا اعتیادآور باشد و شما را ساعت‌ها به خود جذب کند.
محمد صادق تواضعی

8

نقاط قوت

  • - گیم‌پلی اعتیادآور
  • - ترکیب خوب موسیقی و گیم‌پلی بازی
  • - گرافیک پیکسلی جالب
  • - تاثیر عالی شب و روز و عملکرد شما روی رفتار زامبی‌ها
  • - سیستم شخصی سازی عالی نسبت به سایر بازی‌های موبایل

نقاط ضعف

  • - نبود سیستم هدف‌گیری در بازی
  • - بخش تمرینی ضعیف و گنگ
  • - نبود Mini Map و نقشه راهنمای برای محیط‌های بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده