نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

بررسی بازی Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds امروز منتشر شد و توانست نمره‌های خوبی هم از سایت‌های معتبر دنیا دریافت کند.

استودیو گوریلا گیمز را تا قبل از سال ۲۰۱۷، با سری بازی‌های Killzone می‌شناختیم؛ آثار شوتر اول-شخصی که می‌توان آن‌ها را بازی‌های موفقی هم خطاب کرد. اما این استودیو امسال سبک آشنای همیشگی‌اش را کنار گذاشت و با خلق بازی Horizon Zero Dawn، نشان داد که می‌توان با کمی ریسک‌پذیری و داشتن جرات، دست به ساخت IP‌های جدید به‌یادماندنی‌ای زد. Horizon Zero Dawn از زمان انتشار، استقبال عالی منتقدین و گیمر‌ها را در پی داشت و توانست خود را به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 و یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی نسل فعلی بازی‌های ویدیویی معرفی کند. 

موفقیت‌های نسخه اصلی بازی، تیم سازنده را برای انتشار محتویات جدید این اثر بیش از پیش تشویق کرد و آن‌ها در جریان نمایشگاه E3 2017، از بسته الحاقی بازی با نام The Frozen Wilds رونمایی کردند؛ بسته‌ای که الوی، شخصیت اصلی بازی، را این بار به منطقه‌ای کاملا جدید و پوشیده از برف به نام The Cut می‌برد تا وی باز هم سراغ مبارزه با دشمنان مختلف از جمله موجودات رباتیک برود. این بسته امروز منتشر شده و ویژگی‌های جدیدی چون اضافه شدن قابلیت شخصی‌سازی نیزه، داشتن ۱۵ ساعت گیم‌پلی و روایت داستانی جذاب دارد. 

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds همچنین مورد استقبال منتقدین نیز قرار گرفته و در ادامه، مروری بر بررسی Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds و نمره های آن خواهیم داشت. همچنین بهتر است پیش از تجربه این بازی، مقاله‌ای تحت عنوان «نکاتی که باید پیش از تجربه Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds بدانید» را در زومجی بخوانید تا بتوانید نهایت لذت را از این بسته الحاقی ببرید. 

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

  • سازنده: گوریلا گیمز
  • ناشر: سونی
  • تاریخ انتشار: ۱۶ آبان
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • سبک: اکشن نقش آفرینی

Horizon Zero Dawn

آی‌جی‌ان: ۸۸ از ۱۰۰

The Frozen Wilds محتوایی عالی برای یک بازی فوق‌العاده است که Horizon Zero Dawn را با اضافه کردن نبرد‌هایی سخت‌تر و ویژگی‌های جدید، به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر تبدیل می‌کند. همچنین در این بازی شاهد روایت داستانی عالی و ماموریت‌های جانبی جذابی هستیم. The Frozen Wilds آنقدر عالی است که حتی من را تشویق کرد تا دوباره بازی را از اول شروع کنم تا از این جهان جدید و بزرگ‌تر بازی، لذت بیش‌تری ببرم. 

گیم‌اینفورمر: ۸۰ از ۱۰۰

The Frozen Wilds محتویات قابل قبولی را به Horizon Zero Dawn اضافه می‌کند. با اینکه داستان این بسته و اتمسفر کلی آن به اندازه نسخه اصلی پر رمز و راز نیست، اما هنوز هم کیفیت مطلوبی دارد و نشان می‌دهد که این بازی، در مجموع چقدر عالی و کامل است. The Frozen Wilds شاید ویژگی‌های جدید فوق‌العاده و انقلابی به ساخته گوریلا گیمز اضافه نکند، اما آنقدر جذاب است که از تجربه کردن آن لذت زیادی ببرید. 

گیمزرادار: ۸۰ از ۱‍۰۰

The Frozen Wilds برای افرادی است که نسخه اصلی بازی را به معنی واقعی کلمه تمام کرده و به تمام بخش‌های آن سرک کشیده‌اند. هدف سازندگان از انتشار این بسته، صرفا طولانی‌تر کردن بازی نیست و آن‌ها تجربه‌ای غنی و کامل خلق کرده‌اند که قطعا از بازی کردن آن، لذت زیادی خواهید برد. 

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Horizon Zero Dawn یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ است و The Frozen Wilds هم به بهترین شکل این بازی را به چیزی کامل‌تر تبدیل می‌کند. درست است که داستان این بسته دنباله داستان نسخه اصلی نیست و به موازات آن روایت می‌شود، اما این داستان که شخصی‌تر هم هست، آنقدر خوب و لذت‌بخش است که از دنبال کردن آن لذت ببرید. 

پالی‌گان: ۸۰ از ۱۰۰

The Frozen Wilds یک دنباله یا پیش درآمد برای نسخه اصلی بازی نیست؛ بلکه به نوعی مکمل نسخه اصلی و جبران‌کننده نواقص آن است و همین مساله هم آن را به تجربه‌ای ارزشمند تبدیل می‌کند. به همین دلیل هم افرادی که شانس تجربه نسخه اصلی را نداشتند، زمانی که آن را همراه با بسته الحاقی جدید تجربه کنند، لذت به مراتب بیش‌تری نسبت به آن‌هایی که قبلا نسخه اصلی را بازی کرده‌اند از Horizon Zero Dawn خواهند برد؛ چرا که این دسته از کاربران، بدون وقفه و فاصله، نسخه اصلی و بسته الحاقی را تجربه می‌کنند و از آن به‌عنوان یک تجربه واحد لذت می‌برند. در پایان باید به منطقه Cut هم اشاره کنم که بی‌نهایت زیبا طراحی شده است. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

تجربه The Frozen Wilds قطعا به دلیل مبارزات جذاب و مناظر زیبایش با‌ارزش و لذت‌بخش است، اما این محتوا بیش از آنکه یک بسته الحاقی واقعی و عالی باشد که بتواند نسخه اصلی را بیش از پیش گسترش دهد، شبیه به یک بخش حذف‌شده از نسخه اصلی است که به صورت مجزا منتشر شده است. همچنین پایان‌بندی داستان این بسته هم چنگی به دل نمی‌زند، اما باید در نظر داشت که پس از پشت سر گذاشتن صحنه‌های اکشن ناب و لذت‌بخش و اتفاقات جالب به پایان‌بندی بازی می‌رسید و همین مسیر پرهیجانی که پشت سر گذاشته‌اید، تجربه The Frozen Wilds را لذت‌بخش می‌کند. 

دیستراکتوید: ۷۵ از ۱۰۰

The Frozen Wilds از آن دست تجربه‌هایی نیست که حتما باید آن را بازی کنید، اما اگر پس از تمام کردن نسخه اصلی هنوز دلتان Horizon Zero Dawn بیش‌تری می‌خواهد، بهتر است به سراغ آن بروید. 

نمره های  HORIZON: ZERO DAWN - THE FROZEN WILDS

نمره های  HORIZON: ZERO DAWN - THE FROZEN WILDS


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده