نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰

نکاتی که باید پیش از تجربه Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds بدانید

در آستانه انتشار بازی Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds، مروری بر ویژگی‌های جدید آن و نکاتی خواهیم داشت که باید پیش از تجربه بازی بدانید. 

یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ را می‌توان Horizon Zero Dawn ساخته جدید استودیو گوریلا گیمز دانست که اوایل سال به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد. از آنجایی که ساخته گوریلا گیمز یک IP کاملا جدید بود و چند بار هم تاخیر خورده بود، کمی شک و تردید در مورد کیفیت آن پیش از عرضه داشتیم اما این استودیو قدیمی اثری خلق کرده بود که خیلی زود به یک بازی محبوب برای طرفداران آثار نقش آفرینی تبدیل شد. جهانی آخرالزمانی و منحصر‌به‌فرد، دشمنانی با طراحی عالی، گیم‌پلی متنوع و جذاب و یک شخصیت اصلی دوست‌داشتنی به نام الوی از جمله ویژگی‌هایی بودند که Horizon Zero Dawn را به اثری عالی تبدیل کردند. 

استودیو گوریلا گیمز در جریان نمایشگاه E3 2017 بود که از اولین بسته الحاقی بازی، با نام The Frozen Wilds رونمایی کرد و این بسته، امروز منتشر خواهد شد. در این بسته با ایلوی به محیطی یخ‌زده و سرد سفر خواهیم کرد که در آن، دشمنان جدیدی انتظارمان را می‌کشند. در آستانه انتشار این بسته الحاقی، تصمیم گرفتیم تا نگاهی به ویژگی‌های جدید آن داشته باشیم و سپس نکاتی را معرفی کنیم که می‌توانند به شما در داشتن یک ماجراجویی بهتر در این بازی، کمک کنند. 

از حیث ویژگی‌های جدید، در Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds شاهد یک درخت مهارت جدید با نام Traveler خواهیم بود که به لطف فعال کردن مهارت‌های موجود در آن، قابلیت‌های جدیدی به دست خواهید آورد. یکی از این قابلیت‌ها، امکان کشتن دشمنان با یک ضربه نیزه را فراهم می‌کند که با توجه به سخت بودن بازی در این بسته و بالا بودن سطح دشمنان، قطعا به چنین قابلیتی نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، این بسته داستانی مرتبط با داستان اصلی بازی روایت خواهد کرد و طبق گفته سازندگانش، تقریبا ۱۵ ساعت گیم‌پلی خواهد داشت که برای یک بسته الحاقی، عالی به نظر می‌رسد. همچنین استودیو گوریلا گیمز یک سری موشن کپچر مخصوص این بسته ضبط کرده و از این رو، شاهد انیمیشن‌های بهتری در Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds به نسبت نسخه اصلی بازی خواهیم بود. 

قابلیت شخصی‌سازی نیزه ایلوی، اضافه شدن یک سری ویژگی‌های جدید به حالت Photo Mode بازی و همچنین جریان داشتن بازی در محیطی کاملا متفاوت در مقایسه با محیط نسخه اصلی، از دیگر ویژگی‌های جدید Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds هستند که آن را لذت‌بخش می‌کنند. حال که با ویژگی‌های جدید این بسته آشنا شدیم، در ادامه سراغ نکاتی می‌رویم که بهتر است پیش از تجربه بازی بدانید:

Horizon Zero Dawn

۱- ماموریت A Seeker at the Gates را تمام کنید:

The Frozen Wilds تجربه‌ای سخت خواهد بود که برای بازی کردن آن، حداقل سطح ۳۰ پیشنهاد می‌شود

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds در منقطه‌ای جدید با نام The Cut جریان دارد که برای دسترسی داشتن به آن، باید ماموریتی به نام A Seeker at the Gates را تمام کرده باشید. البته در صورتی که سطح شما به ۳۰ رسیده باشد، احتمال زیاد این ماموریت را پشت سر گذاشته‌اید اما برای اطمینان بیش‌تر، می‌توانید به قسمت ماموریت‌های تمام‌شده رفته و از این مساله مطمئن شوید. همچنین برای اینکه بتوانید وارد این منطقه شوید، باید سراغ یکی از سه فردی که به نقشه اصلی بازی اضافه شده‌اند و نشانگری آبی روی سر آن‌ها دیده می‌شود، بروید. این افراد و مکان آن‌ها به شرح زیر است:

  • نفر اول Rhavid است که اطلاعات زیادی در مورد مرز‌های بانوک دارد و می‌توانید او را اطراف Meridian پیدا کنید
  • نفر دوم Ohtur است که راه وارد شدن به The Cut را می‌داند و می‌توانید او را در بنایی به اسم Daytower در منطقه Carja پیدا کنید. 
  • نفر سوم هم زنی به اسم Yariki است که وقتی سراغش می‌روید، به شما از خطر‌های پشت مرز‌ها می‌گوید. وی را می‌توانید در شمال منطقه Grave Hoard پیدا کنید.

۲- منتظر تجربه راحتی نباشید:

طبق گفته سازندگان بازی، The Frozen Wilds برای افرادی مناسب است که سطح آن‌ها حداقل به ۳۰ رسیده باشد. چرا که در این بسته، با دشمنانی به مراتب قدرتمند‌تر رو‌به‌رو خواهید شد و در صورت پایین بودن سطح‌تان، شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. البته برخی منابع هم پیشنهاد کرده‌اند که به سطح ۳۰ راضی نشده و با سطحی به مراتب بالاتر وارد بازی شوید. حتی نویسنده سایت گیمزرادار اعلام کرده که این بسته، بیش‌تر برای افرادی است که به سطح نهایی ۵۰ در بازی رسیده باشند و خود او با وجود داشتن سطح ۴۷، بارها و بارها در The Frozen Wilds کشته شده است. همچنین سازنده‌ها پیشنهاد کرده‌اند که در این منطقه، از پوشش و تجهیزات مناسبی استفاده کنید چرا که علاوه بر دشمنان بازی، خطرات محیطی زیادی هم الوی را تهدید خواهند کرد.

Horizon Zero Dawn

۳- به قابلیت کنترل دشمنان دل نبندید:

یکی از ویژگی‌های جالب بازی Horizon Zero Dawn، امکان کنترل ذهن ربات‌ها و تبدیل کردن آن‌ها به همراه در مبارزه‌ها است. ولی اگر خیلی سراغ این سبک از مبارزه کردن می‌روید، باید بدانید که در The Frozen Wilds شانس کم‌تری برای کنترل موجودات بازی خواهید داشت. چرا که بسیاری از این موجودات توسط نیروهای شیطانی تسخیر شده‌اند و وقتی که هاله بنفش رنگ در اطراف دشمنان مشاهده کردید، دیگر قادر به کنترل ذهن آن موجود نخواهید بود. البته پس از تمام کردن این بسته، هاله بنفش رنگ یک سری از این موجودات از بین می‌رود و مثل سابق می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید. 

۴- پول فعلی شما کاربردی در The Frozen Wilds نخواهد داشت:

سازندگان The Frozen Wilds برای اینکه کاربران نتوانند از همان ابتدا با پولی که در طول بازی به دست آورده‌اند تجهیزات و سلاح‌های قدرتمند جدید بازی را خریداری کنند، یک واحد پول جدید برای این منطقه در نظر گرفته‌اند که فقط با آن قادر به خرید وسایل جدید خواهید بود. این واحد پول Bluegleam نام دارد و می‌توانید آن را از لوت کردن اجسادی که در جای جای نقشه دیده می‌شوند، به دست بیاورید. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که Bluegleam تا حدودی در بازی کمیاب است و به همین دلیل هم باید دقت زیادی در خرید آیتم درست با این پول داشته باشید. 

Horizon Zero Dawn

۵- از همان ابتدا به فکر سلاح‌ها و قابلیت‌های جدید باشید:

امکان شخصی‌سازی سلاح و جریان داشتن بازی در محیطی کاملا جدید، از جمله ویژگی‌های این بسته هستند

پیش‌تر هم اشاره کردیم که در The Frozen Wilds تجربه‌ای نسبتا سخت انتظار شما را می‌کشد و به جز بالا بودن سطح، باید تجهیزات خوبی هم برای مقابله با خطر‌های موجود در آن داشته باشید. تیرکمان‌های Shadow و مخصوصا نوع Sharpshooter آن، محبوبیت بالایی در نسخه اصلی بازی داشتند و آسیب زیادی به دشمن وارد می‌کردند ولی برای این بسته جدید، باید سراغ تیرکمان‌های جدید از نوع بانوک بروید که به مراتب آسیب بیش‌تری به دشمنان وارد می‌کنند، امکان شخصی‌سازی بیش‌تری دارند و همچنین در صورتی که بتوانید با نگه داشتن کلید مربوطه به مدت زمان معین تیر آن‌ها را شارژ کنید، حتی آسیب بیش‌تری را هم به دشمن وارد می‌کنند. همچنین در این بسته، قادر به حمل مهمات بیش‌تری به نسبت قبل خواهید بود که البته برای این منظور، باید سراغ آپگرید‌ها رفته و قابلیت مربوطه را ارتقا دهید. البته برای دسترسی به این ارتقا، نیاز به شکار کردن و به دست آوردن یک سری آیتم دارید که پِرک Animal Resources باعث می‌شود تا سریع‌تر بتوانید آیتم‌های موردنظر را به دست بیاورید. به عنوان آخرین نکته در رابطه با سلاح و تجهیزات هم می‌توانید نیزه خودتان را شخصی‌سازی کنید و ویژگی‌های جدیدی به آن ببخشید.

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده