نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

مصاحبه تهیه‌کننده StarCraft 2 در مورد تاثیر رایگان شدن بازی

بازی StarCraft 2 اخیرا رسما رایگان شد و حال در این مطلب، سراغ توضیحات تهیه‌کننده بازی در مورد تاثیرات این اتفاق خواهیم رفت.

بدون شک یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های استراتژیک تاریخ، سری StarCraft کمپانی Blizzard است که هم نسخه اول آن و هم نسخه دوم، همواره با استقبال عالی کاربران رو‌به‌رو بوده‌اند و مخصوصا نسخه اول بازی، برای سالیان طولانی در رقابت‌های آنلاین و چندنفره بازی می‌شد و بالانس بی‌نقص بازی باعث شده بود تا گذرزمان هم نتواند تاثیری روی کیفیت این اثر بگذارد. بلیزارد چندی پیش نسخه ریمستر StarCraft را منتشر کرد و پس از آن در جریان بلیزکان 2017، رسما از رایگان شدن بازی StarCraft 2 هم خبر داد. حال این نسخه از دیروز در دسترس قرار گرفته و علاقه‌مندان بازی‌های استراتژیک می‌توانند برای دانلود آن اقدام کنند.

نسخه رایگان StarCraft 2 امکان دسترسی به اولین بخش داستانی بازی یعنی Wings of Liberty را فراهم می‌کند و سه بخش دیگر آن یعنی Heart of the Swarm ،Legacy of the Void و Nova Covert Ops هم هریک به قیمت ۱۵ دلار یا به صورت یکجا ۴۰ دلار قابل خرید هستند. البته افرادی که از قبل Wings of Liberty را خریداری کرده‌اند، به صورت رایگان به Heart of the Swarm دسترسی خواهند داشت.

حال سایت گیم‌اسپات چندی پیش مصاحبه‌ای با تیم مورتن، تهیه‌کننده بازی داشته و وی در مورد تاثیر رایگان شدن StarCraft 2 روی جامعه کاربری آن و موارد دیگر توضیحاتی را ارائه کرده است که در این مطلب، می‌توانید ترجمه مصاحبه وی را بخوانید.

StarCraft 2

گیم‌اسپات: رایگان شدن StarCraft 2 خبر بسیار خوبی برای طرفداران این بازی بود. چنین تصمیمی برای سازندگان بازی چه مفهومی داشت؟

برای ما StarCraft 2 یک بازی بسیار مهم و خاص است و چنین تصمیمی هم موردی بود که می‌دانستیم باید آن را انجام دهیم. در واقع ما عاشق این بازی هستیم و قصد داریم از این طریق آن را در اختیار افراد زیادی قرار دهیم. از طرف دیگر، ما پس از انتشار نسخه اصلی، دو بسته الحاقی دیگر برای آن منتشر کردیم و البته آپدیت‌ها و محتویات زیاد دیگری نیز به مرور زمان منتشر شدند و همین مساله این سوال را برای کاربران ایجاد کرده بود که چطور آن‌ها می‌توانند استارکرفت 2 را به شکل کامل تجربه کنند و ما هم سعی کردیم تا با رایگان کردن نسخه اصلی بازی، این پروسه را راحت‌تر و سرراست‌تر کنیم.

گیم‌اسپات: البته با وجود رایگان شدن بازی، هنوز هم بخش‌هایی از آن نیازمند پرداخت پول هستند. درست است؟

بخشی از بازی که پس از دانلود به آن به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت، اولین قسمت از داستان آن یعنی Wings of Liberty است. علاوه بر این شما به بخش‌های چندنفره رتبه‌بندی‌شده و رتبه‌بندی‌نشده نیز دسترسی خواهید داشت و تمامی فرماندهان هم تا سطح پنجم به صورت رایگان در دسترس هستند. به همین دلیل هم می‌توان گفت که شما در همان نسخه رایگان هم به محتویات بسیار زیادی دسترسی خواهید داشت و تنها در صورتی که بخواهید به بخش‌های داستانی بعدی بازی دسترسی داشته باشید، باید آن‌ها را خریداری کنید.

همچنین در زمینه بخش چندنفره بازی، یک سری آیتم‌ها مثل پوسته و War Chest‌ها قابل خرید هستند که بودجه حاصل از آن‌ها، باعث می‌شود تا بتوانیم بهتر روی رویداد‌های رقابتی خودمان تمرکز کنیم و آن‌ها را بهبود ببخشیم.

StarCraft 2

گیم‌اسپات: همچنین افرادی که بخش اول بازی را دارند به صورت رایگان بخش دوم را دریافت می‌کنند؟

بله و دلیل این تصمیم این است که مطمئن شویم همه کاربران بازی در نسخه رایگان به محتویات جدیدی دسترسی دارند و به‌علاوه از افرادی که پیش‌تر Wing of Liberty را خریداری کرده‌اند، به نوعی تشکر کنیم.

گیم‌اسپات: آیا برای افرادی که پیش‌تر تمام بخش‌های بازی را خریداری کرده‌اند هم چیزی در نظر گرفته‌اید؟

افرادی که پیش‌تر همه بخش‌های بازی را خریداری کرده‌اند، کاربرانی حرفه‌ای هستند و ما نیز برای آن‌ها یک سری محتویات دیجیتالی مثل یک پوسته بسیار خاص در نظر گرفته‌ایم، اما از حیث داستانی، این افراد چیز جدیدی دریافت نمی‌کنند.

گیم‌اسپات: رایگان شدن بازی چه تاثیری روی جامعه کاربری آن خواهد داشت؟ آیا شاهد جذب افراد بیش‌تری به بازی خواهیم بود؟

راستش را بخواهید، بازی StarCraft 2 همواره جامعه کاربری پایداری داشته است؛ به طوری که در زمان انتشار نسخه اول، شاهد تعداد بسیار زیادی کاربر بودیم و پس از آن هم طی سال‌های اخیر، شاهد نوسان خیلی کمی در تعداد کاربران هستیم و وضعیت پایداری برقرار است. اما حال با رایگان شدن بازی، ما قطعا انتظار افزایش کاربران را داریم و دیگر مانع خاصی پیش روی علاقه‌مندان این اثر برای تجربه کردن آن وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند رایگان بازی را دانلود و تجربه کنند.

StarCraft 2

گیم‌اسپات: زمانی که در مورد پایدار بودن جامعه کاربران بازی صحبت می‌کنید، آیا منظورتان فقط کاربران بخش چندنفره بازی است؟

واقعیت این است که جامعه کاربران ما به اکثر بخش‌های بازی علاقه نشان می‌دهد؛ از حالت Co-Op گرفته تا بخش‌های چندنفره و آرکید. همچنین افراد زیادی سراغ تجربه قسمت داستانی بازی نیز می‌روند تا بتوانند اچیومنت‌های مختلفی را کسب کنند و البته از تجربه بازی لذت ببرند.

گیم‌اسپات: آیا رایگان شدن بازی، تاثیری روی آپدیت‌هایی که همواره برای آن منتشر می‌کنید نیز خواهد داشت؟

ما همواره سعی داریم تا کیفیت بازی را بهبود ببخشیم و محتویات جدیدی برای آن منتشر کنیم‌؛ محتویاتی مثل آپدیت‌های متعادل‌تر کردن بازی و موارد دیگر. در آینده هم قطعا چنین محتویاتی برای بازی منتشر خواهند شد و همچنین شاهد یک فرمانده جدید برای بخش Co-Op و یک نقشه جدید خواهیم بود و صد البته که همان آپدیت‌های جزئی بهبود‌دهنده بازی نیز به شکل همیشگی منتشر خواهند شد.

گیم‌اسپات: در مورد فرمانده جدید قبلا هم توضیح داده‌اید و در واقع شاهد دو فرمانده در قالب یک فرمانده خواهیم بود! کمی بیش‌تر در این مورد شفاف‌سازی می‌کنید؟

این اولین باری است که یک چنین فرمانده‌ای [دو فرمانده در قالب یک فرمانده] را به بازی اضافه می‌کنیم، اما همه چیز در مورد این دو منطقی است؛ چرا که این دو کاراکتر در داستان بازی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و همراه شدن‌شان با هم دلیل منطقی دارد. از طرف دیگر، با اینکه هر دوی آن‌ها عضو گروه ترن هستند، اما سبک مبارزه‌ای خاص خود را دارند و یکی شبیه به یک فرد نظامی است و دیگری مثل یک کماندو عمل می‌کند.

همچنین هریک از این دو، قابلیت‌های خاص خود را دارند و زمانی که تصمیم می‌گیرید تا از آن‌ها در کنار هم استفاده کنید، به تمامی این قابلیت‌ها دسترسی خواهید داشت. البته بیش‌تر از آنکه بتوانید بین قابلیت‌های این دو سوییچ کنید، در آن واحد به قابلیت‌های بیش‌تری دسترسی خواهید داشت که برخی از آن‌ها متعلق به هورنر و برخی متعلق به هان هستند.

StarCraft 2

گیم‌اسپات: اینکه این دو فرمانده زن و شوهر هستند، آیا تاثیری روی داستان بازی هم خواهد داشت؟

از حیث داستانی، شرایط به این شکل است که هورنر در حال بازی کردن یک بازی کارتی بود که از جایزه برنده شدنش خبری نداشت و پس از برنده شدن، جایزه وی ازدواج با میران هان بود. به همین دلیل هم ازدواج این دو خیلی هم از روی علاقه نبوده و رابطه خیلی محبت‌آمیزی هم با یکدیگر ندارند! با این حال ما خیلی قصد نداریم که این مساله روی داستان بازی هم تاثیرگذار باشد و رابطه بین این دو یکی از المان‌های طنز بازی است و به همین شکل هم باقی خواهد ماند.

گیم‌اسپات: حالا که با رایگان شدن بازی افراد بیش‌تری از آن استقبال خواهند کرد، آیا برنامه‌ای برای آشنا کردن بازیکنان کاملا جدید با روند بازی و راحت‌تر کردن یادگیری آن‌ها دارید؟

بله، ما برنامه‌هایی برای این منظور داریم و همان اوایل بازی از گیمر سوال می‌کنیم که آیا در زمینه بازی‌های استراتژیک یک تازه‌کار است یا خیر و سعی می‌کنیم از هر طریقی که بتوانیم، به بازیکنان تازه‌کار کمک کرده و آن‌ها را با اصول بازی‌های استراتژی همزمان آشنا کنیم. همچنین ما یک بخش آموزشی نیز داریم که در زمان انتشار Legacy of Void تغییراتی هم در آن اعمال کردیم و این بخش نیز می‌تواند در آشنا کردن بازیکنان با بازی مفید باشد.

گیم‌اسپات: به‌عنوان حرف پایانی هرچه که مد نظر دارید بگویید.

به‌عنوان حرف پایانی فقط این را می‌گویم که ما هنوز هم محتویات زیادی را برای بازی منتشر خواهیم کرد؛ محتویاتی مثل یک نقشه جدید یا فصل جدیدی از War Chest‌ها که شامل آیتم‌هایی مفید برای تمام بازیکنان خواهند بود و البته از نظر مالی نیز باعث می‌شوند تا ما بودجه لازم برای گسترش هرچه بیش‌تر بازی را به دست بیاوریم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده