نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

تیم Virtus.pro فاتح تورنمنت ESL One Hamburg شد

بعد از چهار روز مسابقات نفس‌گیر و زیبا تیم Virtus.pro نهایتا با شکست تیم Team Secret فاتح مسابقات ESL One Hamburg بازی Dota 2 شد و جایزه پانصد هزار دلاری جایگاه نخست را تصاحب کرد.

پس از پایان مسابقات PGL Open Bucharest و قهرمانی تیم Mineski نوبت به مسابقات ESL One Hamburg رسید تا تیم‌های برجسته‌ی بازی Dota 2 را برای جدال بر سر جایگاه اول مقابل هم قرار دهد. مسابقات ESL One Hamburg اولین میجور این فصل پس از دو ماینور قبلی است که در هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان برگزار می‌شود و تیم‌ها در دو مرحله گروهی و اصلی بر سر تصاحب جایزه‌ی پانصد هزار دلاری و ۷۵۰ امتیاز جایگاه نخست (برای دعوت مستقیم به مسابقات The International 8) به رقابت می‌پردازند. این اولین باری نیست که آلمان میزبان یک مسابقه میجور است و دو سال قبل شاهد مسابقات Dota Major Championships در فرانکفورت بودیم که با پیروزی تیم OG پایان یافت و این تیم با نتیجه‌ی ۱-۳ تیم Team Secret را از میان برداشت و جایزه‌ی یک میلیون و صد و ده هزار دلاری مسابقات را از آن خود کرد. سیستم جدید برگزاری مسابقات زمان‌بندی فشرده‌ای را برای بازیکنان حرفه‌ای و طرفداران آنها رقم زده است زیرا زمان زیادی از پایان دو ماینور قبلی نمی‌گذرد و تیم‌هایی نظیر Evil Geniuses و Team Secret درست پس از پایان مسابقات PGL Open Bucharest باید از بخارست به آلمان سفر کنند تا در جریان این تورنمنت قرار گیرند. میزبانی تورنمنت ESL One Hamburg نیز بر عهده پال چَلنر (رِدآی) و الیور‌جیمز بورگ (دانِستازی) است و این دو به همراه گزارشگر‌های برجسته‌ای نظیر جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) تجربه‌ی خاطره انگیزی را برای بینندگان رقم خواهند زد.

مهمترین اولویت تیم‌ها و بازیکنان حرفه‌ای برای شرکت در مسابقات فصل جدید را می‌توان به سیستم جدید امتیازدهی جهت دعوت مستقیم تیم‌ها به مسابقات اینترنشنال سال آینده مربوط دانست و بر این اساس تیم‌های قدرتمندی را در این تورنمنت شاهد هستیم. از تیم Team Liquid و تیم Newbee به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد و این دو تیم با شش تیم راه‌یافته از مرحله مقدماتی ترکیب و در مرحله گروهی به دو گروه تقسیم شدند. در نهایت دو تیم برتر هر گروه جواز حضور در مرحله اصلی را به دست آوردند و تیم Virtus.pro با از میان برداشتن ۳ تیم دیگر فاتح تورنمنت ESL One Hamburg شد.

Dota 2

امروزه ورزش‌های الکترونیک و رقابت‌های مرتبط با آن‌ها اهمیتی بسیار زیادی در سراسر جهان دارند و افراد زیادی در تورنمنت‌های مختلف آن با یکدیگر رقابت می‌کنند و در‌آمد این نوع رقابت‌ها به لطف اسپانسر‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. در سال‌های اخیر شرکت‌های خودروسازی توجه زیادی به این بخش نداشتند ولی پس از مسابقات The International 7 این شرکت‌ها در سیاست‌های خود تجدید نظر کرده و شرکت مرسدس بنز به عنوان اولین شرکت خودروسازی همکاری خود با کمپانی ESL Pro Gaming را برای حمایت از مسابقات آتی آغاز کرد. شرکت مرسدس بنز پیش از شروع مرحله گروهی تورنمنت ESL One Hamburg اعلام کرد که به بهترین بازیکن مسابقات یک خودروی بنز به ارزش ۵۰ هزار یورو اهدا می‌کند و بازیکن مذکور می‌تواند این تورنمنت را با یک اتومبیل لوکس ترک نماید.

مرحله مقدماتی | ۲۷ شهریور تا ۲ مهر

مرحله مقدماتی مسابقات ESL One Hamburg از تاریخ ۲۷ شهریور کار خود را آغاز کرد و نهایتا در تاریخ ۲ مهرماه تکلیف ۶ تیم راه‌یافته به مرحله گروهی مشخص شد. تیم SG e-sports از آمریکای جنوبی، تیم HappyFeet از جنوب شرق آسیا، تیم Virtus.pro از منطقه CIS، تیم Evil Geniuses  از امریکای شمالی، تیم Team Secret از اروپا و تیم Keen Gaming از چین تیم‌هایی بودند که جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند. این تیم‌ها به همراه دو تیم فینالیست مسابقات The International 7 یعنی Team Liquid و Newbee در مجموع هشت تیم شرکت‌کننده در مرحله اصلی را تشکیل دادند. تیم  HappyFeet به طور مستقیم به مرحله مقدماتی مسابقات منطقه جنوب‌شرقی آسیا دعوت شد و پس از کسب پیروزی مقابل تیم Fire Dragon و تیم WG.Unity به فینال رقابت‌ها راه یافت. این تیم مقتدرانه و با نتیجه‌ی ۰-۳ از سد تیم Clutch Gamers گذشت و به مرحله گروهی راه یافت. پس از پایان مرحله مقدماتی مشکلات مربوط به ویزا گریبان‌گیر تیم HappyFeet شد و آنها را از سفر به هامبورگ باز داشت. برگزارکنندگان این تورنمنت تصمیم گرفتند که جایگزینی برای این تیم در منطقه جنوب‌شرق آسیا انتخاب کنند که نهایتا تیم Fnatic به عنوان جایگزین انتخاب و به مرحله گروهی راه یافت.

Dota 2

مرحله گروهی | ۴ تا ۶ آبان

گروه‌بندی مرحله گروهی فصل سوم مسابقاتESL One Hamburg پس از پایان مرحله مقدماتی انجام شد. در این مرحله شاهد دو گروه بودیم که تیم‌های Newbee، Fnatic، Evil Geniuses و Team Secret در گروه اول و تیم‌های Team Liquid، SG e-sports، Keen Gaming و Virtus.Pro در گروه دوم حضور داشتند. مرحله ی گروهی این تورنمنت به صورت Bo3 برگزار شد (بین هر تیم سه بازی برگزار و تیمی که بتواند دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد به مرحله‌ی بعد می‌رود) و دو تیم برتر هر یک از گروه‌ها به مرحله اصلی راه یافتند.

Dota 2

در روز اول مرحله گروهی ۴ دیدار از هر دو گروه برگزار شد و تیم‌ها در یک قالب نامتعارف با فرمت Bo1 مقابل هم قرار گرفتند. در دیدار نخست دو تیم Newbee و Fnatic از گروه اول به مصاف هم رفتند که تیم Fnatic از رقیب چینی خود شکست خورد و به براکت بازنده‌ها سقوط کرد. دیدار دوم نیز میان تیم Evil Geniuses و Team Secret از گروه اول برگزار شد و Team Secret توانست با فشار‌های بی‌امان خود پس از دقیقه‌ی ۲۸ به پیروزی دست یابد و حریف خود را به براکت بازنده‌ها منتقل کند. در دیدار بعدی این روز در گروه دوم تیم Team Liquid و تیم SG e-sports به جدال پرداختند. تیم SG e-sports تمام تلاش خود را برای از میان برداشتن قهرمان مسابقات The International 7 به کار بست ولی نهایتا این Team Liquid بود که از اشتباهات آنها استفاده و بازی را به نفع خود به پایان رساند و به این ترتیب SG e-sports را راهی براکت بازنده‌ها کرد. دیدار نهایی این روز هم بین دو تیم Virtus.pro و Keen Gaming از گروه دوم برگزار شد و تیم Virtus.pro با غلبه بر نماینده‌ی منطقه‌ی چین به کار آنها در براکت بالایی پایان داد.

در روز دوم فرمت بازی‌ها از Bo1 به Bo3 تغییر یافت و دو تیم به مرحله اصلی مسابقات صعود و یک تیم از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شد. در بازی اول تیم Team Secret با نتیجه‌ی ۱-۲ بر تیم Newbee غلبه کرد و به عنوان اولین تیم راه‌یافته به مرحله اصلی نام خود را به ثبت رساند. در دیدار دوم این روز تیم Virtus.pro با دو پیروزی و یک شکست تیم Team Liquid را از میان برداشت و به مرحله‌ی بعدی صعود کرد. آخرین دیدار این روز دو تیم Fnatic و Evil Geniuses را در براکت بازنده‌ها مقابل هم قرار داد که تیم Fnatic در دیدارهای کاملا یک‌طرفه بازی را واگذار کرد و به این ترتیب از ادامه‌‎ی رقابت‌ها باز ماند.

روز سوم مرحله‌ی گروهی با برگزاری ۳ دیدار از هر دو گروه پیگیری شد و ۲ تیم دیگر نیز از میان آنها مجوز شرکت در مرحله‌ی بعدی را به دست آوردند و به این ترتیب پرونده‌ی مرحله‌ی گروهی بسته شد. در نخستین دیدار این روز تیم SG e-sports در براکت پایینی به مصاف Keen Gaming رفت که نتیجه‌ی ۱-۲ باعث حذف تیم SG e-sports از رقابت‌ها شد. در دیدار دوم این روز تیم‌های Newbee و Evil Geniuses به رقابت پرداختند که نتیجه‌ی ۱-۲ به نفع تیم Newbee حاصل شد و این تیم جواز حضور در مرحله‌ی اصلی را به دست آورد. آخرین دیدار این روز نیز میان تیم Keen Gaming و تیم Team Liquid برگزار شد که تیم Team Liquid با با نتیجه‌ی ۰-۲ رقیب خود را شکست داده و به مرحله‌ی اصلی صعود کرد. 

Dota 2

مرحله اصلی | ۷ آبان

در مرحله‌ی اصلی مسابقات ۴ تیم Team Secret ، Newbee ، Virtus.pro  و Team Liquid حضور داشتند که دو به دو مقابل هم قرار گرفتند و تیم – نهایتا با شکست حریفان جایگاه نخست را به دست آورد. در اولین دیدار این روز دو تیم Team Secret و Team Liquid به جدال پرداختند که تیم Team Secret با نتیجه‌ی ۱-۲ به پیروزی دست یافت و مجوز حضور در فینال مسابقات را به دست آورد. تیم Team Liquid که بازی را به رقیب خود واگذار کرده بود به جایگاه سوم/چهارم رضایت داد و از ادامه‌ی رقابت‌ها باز ماند. در دیدار بعدی این روز دو تیم Virtus.pro و Newbee به مصاف هم رفتند و نهایتا این تیم Virtus.pro بود که با نتیجه‌ی ۱-۲ به کار تیم Newbee پایان داد و نام خود را به عنوان دومین فینالیست مسابقات ثبت کرد.

در فینال مسابقات هم تیم Team Secret تیم Virtus.pro را با نتیجه‌ی ۰-۲ از میان برداشت و فاتح این تورنمنت شد. تیم Team Secret نیز با شکست در این دیدار در جایگاه دوم ایستاد و جایزه‌ی ۲۰۰ هزار دلاری و ۴۵۰ امتیاز برای دعوت مستقیم به مسابقات اینترنشنال سال آینده را از آن خود کرد.

Dota 2

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

Dota 2

جایگاهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولVirtus.pro۵۰۰,۰۰۰ دلار۷۵۰
دومTeam Secret۲۰۰,۰۰۰ دلار۴۵۰
سوم-چهارمTeam Liquid۹۰,۰۰۰ دلار۱۵۰
سوم-چهارمNewbee۹۰,۰۰۰ دلار۱۵۰
پنجم-ششمEvil Geniuses۴۰,۰۰۰ دلار-
پنجم-ششمKeen Gaming۴۰,۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمFnatic۲۰,۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمSG e-sports۲۰,۰۰۰ دلار-

Dota 2

در پایان بازیکن بیست و هفت ساله و روسی تیم Virtus.pro یعنی الکسی بِریزن (سولو) به عنوان بهترین بازیکن شناخته شد و مسابقات را با یک خودروی بنز ترک کرد. 

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده